Między kredytem a leasingiem

Autor: Andrzej Szafrański
Coraz więcej przedsiębiorców chce inwestować w rozwój bazy noclegowej w Polsce. Ponieważ jednak branża ta wciąż uważana jest za obarczoną stosunkowo wysokim ryzykiem, pozyskanie pieniędzy na nowe inwestycje jest nie tylko trudne, ale przede wszystkim kosztowne. I dotyczy to zarówno kredytów, jak i możliwości leasingowania obiektów

Wbranży hotelowej tym, co decyduje o budowie nowego obiektu oraz jego przyszłej dochodowości, jest przede wszystkim lokalizacja i system finansowania. Wprawdzie potencjalny inwestor nie może ignorować aktualnej koniunktury i trendów na rynku hotelowym, jednak wymienione czynniki można uznać za kluczowe.
Najłatwiejszym rozwiązaniem są oczywiście kredyty, jednak nadal są one bardzo drogie, muszą być szybko spłacane i niełatwo je dostać. Niełatwo, ponieważ atrakcyjnych lokalizacji pod hotele jest coraz mniej, a w miejscowościach wypoczynkowych
i kurortach jest wiele starych zdekapitalizowanych obiektów (sanatoria, domy wypoczynkowe czy dawne hotele robotnicze), które wciąż są w stanie przyciągać gości niską ceną. Jest to o tyle istotne, że banki chcą wiedzieć, na co kredytobiorcy przeznaczają pieniądze, a analitycy kredytowi bardzo wnikliwie oceniają biznesplany.

Raczej modernizacje i przejęcia
Według analityków większość inwestycji w nowe hotele obarczona jest obecnie zbyt dużym ryzykiem. Znacznie mniej ryzykowne niż nowe inwestycje są według nich te, które wiążą się z zakupem, remontami i modernizacjami istniejących obiektów. Dodatkowo, z punktu widzenia lokalnego rynku hotelowego, w ten sposób można ulokować na nim obiekt o dobrym standardzie nie zwiększając jednocześnie liczby łóżek w okolicy. O standardzie obiektu po re [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *