Accor deklaruje usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku w hotelach do końca 2022 r. Obecnie zużywa ich ok. 200 mln rocznie. Grupa Accor we współpracy z Fundacją Ellen MacArthur zobowiązała się do przyłączenia się do Global Tourism Plastics Initiative prowadzonej przez Program Środowiskowy ONZ i Światową Organizację Turystyki.
Działanie sieci ma na celu zmniejszenie szkodliwego wpływu na środowisko i wzmocnienie wysiłków na rzecz walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem. – Inicjatywa jest znaczącym krokiem naprzód dla światowej branży hotelarskiej i grupy, która od wielu lat dba o zrównoważony rozwój – mówi Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor. – Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów oraz społeczności przyjmujących Tym, co nas inspiruje jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel. Chodzi o bycie świadomym społecznie i konsekwentnym.
Przyjmując ponad 120 mln gości i serwując ponad 200 mln posiłków każdego roku, Accor stara się realizować rolę odpowiedzialnej korporacji, działającej w ramach programu zrównoważonego rozwoju od 25 lat. Oprócz wcześniejszego zobowiązania do wyeliminowania wszystkich plastikowych słomek, mieszadełek i patyczków kosmetycznych, grupa deklaruje także:
- usunięcie jednorazowych plastikowych przyborów toaletowych i kubków do końca 2020 r.;
- eliminację wszystkich pozostałych plastikowych artykułów jednorazowego użytku w pokojach dla gości, salach konferencyjnych, restauracjach i wszystkich obszarach rekreacyjnych (spa, centra fitness, itp.) do końca 2022 r.
Dla każdego z plastikowych produktów grupa zaproponuje odpowiednie alternatywy, biorąc pod uwagę oceny cyklu życia, aby zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania.
Przy ponad 200 milionach plastikowych artykułów jednorazowego użytku wykorzystywanych niemal we wszystkich obszarach działalności, hotele już teraz znacznie zmniejszają swój negatywny wpływ na środowisko:
- 94% hoteli Accor wyeliminowało stosowanie słomek, patyczków kosmetycznych i mieszadełek. Pozostałe (głównie w Chinach) zrobią to do końca marca 2020 r.
- 89% hoteli ibis (czyli 2087 obiektów) korzysta z dozowników np. do kosmetyków w łazienkach, co oznacza wyeliminowanie plastiku dla tego wyposażenia. Do tej grupy w tym roku dołączą także hotele ibis w Ameryce Łacińskiej.
- Marka Fairmont stosuje nowe standardy konstrukcyjne i remontowe, dzięki którym hotele zostały wyposażone w krany filtrujące wodę w pokojach gościnnych, tak aby całkowicie wyeliminować wodę butelkowaną.
Hotele takie jak np. ibis Styles Warszawa Centrum podjęło indywidualnie kroki, aby pozbyć się plastiku z oferty i wycofania 100% plastikowych produktów jednorazowego użytku.
W Polsce, w centrali grupy w Warszawie, od połowy 2019 r. biuro przestawiło się na picie wody z kranu dzięki nowoczesnym filtrom. Pozwoliło to na wyeliminowanie 48 tys. plastikowych butelek w skali roku - to o dwie tony plastiku mniej w środowisku.
Jednym z głównych celów Accor oprócz znalezienia zamienników dla plastiku i zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko jest pozytywna zmiana sposobu myślenia na całym świecie poprzez przyjęcie logiki 3R: Reduce, Re-use and Recycle (ograniczać, używać ponownie, poddawać recyklingowi). Dlatego centrala grupy będzie promować najlepsze praktyki w sieci, a hotele – ulepszać lokalne inicjatywy i rozwiązania dla gości hotelowych.
Grupa Accor zobowiązuje się też do wprowadzania innowacji, dzięki którym wszystkie potrzebne tworzywa sztuczne były zaprojektowane do bezpiecznego ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania. Jednocześnie sieć wprowadzi elementy obiegu zamkniętego tak, aby utrzymać produkty w obrocie działalności hotelowej i poza środowiskiem.
Dodaj komentarz