Tani pracownik = tanie doświadczenie w obsłudze hotelowej

Autor: Violetta Hamerska
Od dawna żyjemy w czasach rozwoju zupełnie nowej, zaawansowanej gospodarki – ekonomii doświadczeń, opartej przede wszystkim na usługach. Jej fundamentem jest dostarczanie klientom doświadczeń, w których dominują emocje (Experience Economy). Dzięki silnym emocjom zapamiętujemy doświadczenia, bo emocje nas angażują. Najważniejsze elementy z ekonomii doświadczeń, które mają kluczowe znaczenie w hotelarstwie to: personalizacja, emocje i technologia. Doświadczenia nie mogą funkcjonować samodzielnie i są „podpięte” do dóbr i usług, przez co stały się ich najważniejszą częścią. Doświadczenie uznawane jest za nowe źródło wartości dla konsumentów, a przez to za główną przyczynę ich satysfakcji. Dla wielu konsumentów na pierwszy plan wysuwa się chęć doświadczania, czy przeżywania wyjątkowych emocji, a także rozwój osobisty, a drugorzędna staje się konsumpcja dóbr. Ponadto od wielu lat mówi się o tym, że produkty są bardzo do siebie podobne. Konsumenci mają dość przeciętności marek, chcą produktów i usług, które dadzą im pozytywne emocje, wpłyną na tworzenie wspomnień oraz mogą wesprzeć ich rozwój osobisty i duchowy. Czas pandemii dodatkowo spotęgował skupienie się na jakości życia, autorefleksji i ograniczeniu konsumpcji. Ma rketing doświad czeń Koncepcja marketingu doświadczeń to koncepcja holistyczna, która pokazuje zarówno perspektywę konsumenta, jak i przedsiębiorstwa. Im bardziej konkurencyjny rynek (jakim jest rynek hotelowy w Polsce), tym tworzenie wartości dla konsumenta opartej na doświadczaniu jest skutecznym sposobem wyróżnienia się na rynku. Aby doświadczeni zostało zapamiętane, to odbiorca musi zaangażować się emocjonalnie. Doświadczanie stało się nowym paradygmatem marketingu i to, co otacza produkt lub usługę jest miejscem interakcji konsumenta i producenta. Dlatego też hotel powinien myśleć o strategii zarządzania całkowitym doświadczeniem gości w sposób spójny i kompleksowy, począwszy od wyboru właściwych pracowników do obsługi, aż do komunikacji marketingowej i praktycznym jej zastosowaniu. Nowe podejście w marketingu doświadczeń, to myślenie: jak gość będzie się czuł, dzięki naszej usłudze i produktowi. A główny cel marketingu doświadczeń, to utrzymanie długotrwałych i wzajemnie korzystnych relacji (więzi). Czytając raporty z różnych branż w zakresie CX (customer expierence) i badań, które zostały przeprowadzone w czasie pandemii, jednoznacznie widać, że czekają nas duże zmiany w zachowaniach nabywczych konsumentów, bo pandemia przyspieszyła transformację cyfrową o minimum pięć lat. Pandemia spowodowała nie tylko przyspieszenie cyfryzacji, ale także zmiany w konsumentach, którzy oczekują elastycznego podejścia w dostosowaniu się do ich indywidualnych potrzeb. Będzie to wymagało od firm szybkiego i zwinnego reagowania na ich zmieniające się potrzeby, bo w obecnej rzeczywistości mogą się one zmieniać z dnia na dzień. Było to już widać ostatnio, kiedy rezerwacje hotelowe były robione w ostatniej chwili, wi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *