Co składa się na przychody Grupy PHH

Rozmowa z Pauliną Mazurkiewicz-Kurek, dyrektor finansową Polskiego Holdingu Hotelowego



W poprzednim numerze „Hotelarza” opublikowaliśmy ranking przychodów polskich sieci hotelowych w 2019 r. Po raz pierwszy przygotowaliśmy takie zestawienie, mając świadomość, że tamten rok na długo jeszcze pozostanie dla rynku hotelowego datą oddzielającą dwie rzeczywistości i swoistym punktem odniesienia do wszelkiego rodzaju analiz. Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego jest jedną z trzech sieci w Polsce z najwyższymi przychodami. Jak wyglądały one, jeśli chodzi o poszczególne podmioty w tej grupie?



Przede wszystkim chciałabym powiedzieć, że jest to dla nas wyróżnienie, iż Grupa Kapitałowa Polskiego Holdingu Hotelowego znalazła się w tak doborowym towarzystwie jak Grupa Orbis, Zdrojowa Hotels, Dobry Hotel czy Puro Hotels. Faktycznie, jako grupa PHH uzyskaliśmy solidny wynik pod względem przychodów, na który składają się skonsolidowane wyniki wszystkich naszych spółek. Dla porządku należy przypomnieć, że powiększenie GK PHH nastąpiło w czwartym kwartale 2019 r., dlatego też w zestawieniu została ujęta tylko część ich przychodu, która przypadła na ostatni kwartał. Jeśli natomiast spojrzymy z perspektywy całego roku, to suma przychodów spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej wyniosła ponad 216 mln zł.

Niewątpliwie powiększenie naszej grupy kapitałowej o 17 działających obiektów hotelarskich z jednej strony przyspieszyło nasz rozwój, ale z drugiej strony – postawiło przed nami nowe wyzwania. Mogłabym to porównać do projektu, który realizowałam, pracując w Accor SA w momencie integracji struktur Orbis SA. Było to prawie 20 lat temu, a mimo to dostrzegam, że niektóre procesy, szczególnie te dotyczące organizacji i zarządzania, a także kultury organizacyjnej, są bardzo zbliżone i wymagają dużego nakładu pracy. Z własnego, długoletniego doświadczenia w hotelarstwie i zarządzaniu przedsiębiorstwami wiem, że to, jakie będą ostatecznie efekty tej pracy u podstaw, będzie miało znaczący wpływ na rozwój i wyniki tych hoteli na naszym rynku w przyszłości. Dlatego też w PHH konsekwentnie realizujemy przyjętą w 2019 r. strategię integracji aktywów hotelowych Skarbu Państwa. Naszym celem jest przede wszystkim pełne wykorzystanie nowych możliwości, a dobre wyniki finansowe i operacyjne odnotowane w 2019 r. potwierdzają naszą zdolność do tworzenia dodatkowych wartości.

Jak te przychody za 2019 r. wyglądały w stosunku do roku poprzedniego

Analizując wyniki poszczególnych spółek wchodzących w skład GK PHH, należy zacząć od największej, czyli spółki matki. Jeżeli chodzi o 2019 r., PHH osiągnął przychody na poziomie 154 mln zł, czyli o 53 proc. wyższe niż w 2018 r. Było to związane z integracją obiektów Golden Tulip Gdańsk Residence i Golden Tulip Międzyzdroje Residence, otwarciem hoteli Moxy w Poznaniu, Holiday Inn Express w Rzeszowie, a także osiągnięciem pełnej zdolności eksploatacyjnej hotelu Renaissance w Warszawie oraz Moxy w Katowicach, których otwarcie nastąpiło w 2018 r.

Warto podkreślić, że wszystkie te działania były zgodne z naszą strategią, wypracowaną wspólnie z PWC jeszcze w 2016 r., która zakłada konsekwentne wykonanie planów rozwojowych w obszarze inwestycji hotelowych. Wracając do przychodów w 2019 r., trzeba zaznaczyć, że nasz wynik mógłby być jeszcze wyższy, gdyby nie to, że w tamtym roku rozpoczęliśmy modernizację hotelu Courtyard w Warszawie. Podczas remontu hotel pozostał otwarty, działając od maja 2019 r. do września 2020 r. na 75 proc. zdolności eksploatacyjnej. Prace modernizacyjne obejmowały sekwencyjnie każdorazowo ok. 25 proc. powierzchni obi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *