30 największych sieci i operatorów hotelowych w Polsce w 2021 roku   "HOTELARZ"

Accor/Orbis, Hilton, Marriott, Radisson, Polski Holding Hotelowy - to pierwsza piątka największych sieci i operatorów na polskim rynku w 2021 roku. Jaki jest ich stan posiadania, jak pandemia zmieniła ich plany inwestycyjne - o tym wszystkim piszemy w "Raporcie z Rynku Hotelarskiego i Gastronomicznego 2021", który otrzymają wszyscy nasi czytelnicy wraz z najnowszym wydaniem "Hotelarza".

Jeszcze do 2019 r. Accor i Orbis w Polsce to była jedność. Orbis prowadził hotele pod markami Accoru i był jednocześnie franczyzodawcą marek dla podmiotów zewnętrznych. Ale wówczas z jego struktur wydzielona i sprzedana została francuskiej centrali część odpowiedzialna za franczyzy (asset light), a w ub.r. AccorInvest stał 100-proc. właścicielem Orbisu z jego aktywami (asset heavy). Od początku 2020 r. otwartych zostało sześć franczyzowych hoteli z 560 pokojami, a do końca roku ruszyć mają kolejne cztery z ponad 800 pokojami. Zamknięty został Sofitel Wrocław leasingowany przez Orbis. Obecnie pod markami Accoru w Polsce działają 83 hotele z blisko 13,5 tys. pokoi, z tego 45 z 9,1 tys. pokoi jest własnością Orbisu, który też nimi samodzielnie zarządza. Reszta działa we franczyzie

Hilton to druga największa sieć w hotelarska w Polsce, po Accorze, z 3,9 tys. pokoi w 23 hotelach. Jeszcze w lipcu przekroczy próg 4 tys. dzięki otwarciu Hamptona by Hilton w Olsztynie. To najszybciej rozwijająca się marka sieci Hilton w Polsce. Obecnie działa pod nią 13 hoteli, a do końca roku ruszyć mają cztery kolejne.

Marriott International to trzecia sieć hotelarska w Polsce z ponad 3,6 tys. pokoi. Wprawdzie od wybuchu pandemii nie otwarto żadnego nowego hotelu, ale w lipcu ruszyć ma 300-pokojowy AC by Marriott w Krakowie – jeden z największych obiektów tej marki na świecie, a gotowy do otwarcia jest też dwumarkowy kompleks w Szczecinie z 255 pokojami. Na różnych etapach realizacji jest ok. 15 następnych hoteli z ponad 2 tys. pokoi.

Radisson to jedna z trzech największych sieci hotelowych w Polsce (nie licząc Accor/Orbis) obok Hiltona i Marriotta, z ponad 3,3 tys. pokoi w 14 hotelach. W ub.r. otwarte zostały Radisson Blu w Sopocie i Radisson w Szklarskiej Porębie. W lipcu ruszyć ma kolejny Radisson – w Kołobrzegu, powstaje Radisson Blu w Ostródzie.

Polski Holding Hotelowy, należący do Skarbu Państwa, jest jednym z pięciu największych graczy na polskim rynku hotelowym. Po zakupie, wraz z Polskim Holdingiem Nieruchomości, od syndyka masy upadłościowej warszawskiego hotelu Regent przekroczył próg 3 tys. pokoi w 27 obiektach. Spółka modernizuje kolejne hotele i podpisuje umowy na wprowadzanie ich pod globalne marki. Już w czasach pandemii ogłoszono umowy z sieciami Marriott, IHG i Best Western na siedem hoteli. Według nieoficjalnych informacji do PHH mają być włączone cztery sieci należące do państwowych koncernów: Elbest, Interferie, Geovita i NAT.

Dużo więcej w "Raporcie z Rynku Hotelarskiego i Gastronomicznego", który wraz z prenumeratą "Hotelarza" zamówić można TUTAJ.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *