Orbis – wyniki w pandemicznym roku

Przychody netto ze sprzedaży w polskich hotelach należących do Orbisu spadły od marca do grudnia 2020 r. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej o 78 proc., z 824 do 182,5 mln zł. Ich obłożenie z 74,6 do 18 proc., a RevPAR ze 199 do 43 zł – wynika z raportu rocznego Orbisu.

Orbis to największa grupa inwestująca w nieruchomo ści hotelowe w Europie Wschodniej z 72 hotelami i ok. 14 tys. pokoi, z czego- 45 z 9,1 tys. pokoi działa w Polsce. Przychody ze sprzedaży w hotelach całej Grupy Orbis w regionie spadły od marca do grudnia o blisko 83 proc., z 1,29 mld do 224,5 mln zł. Średnie obłożenie hoteli w Czechach i na Węgrzech wynosiło poni- żej 7 proc., podczas gdy rok wcześniej ok. 82 proc., a RevPAR spadł tam z ok. 240 do ok. 16 zł. Najtrudniejszym okresem był drugi kwartał ze średnią frekwencją 8,8 proc. w całym regionie.

– Do momentu ogłoszenia przez Światową Organizację Zdrowia wybuchu pandemii, Grupa Orbis kontynuowała dynamiczny rozwój działalności, a wyniki osiągnięte w ciągu pierwszych dwóch miesięcy wskazywały, że rok 2020 może być kolejnym rekordowym okresem pod względem osią- gniętych wyników finansowych – stwierdza w raporcie prezes Orbisu Gilles Clavie. Przez pierwsze dwa miesiące ub.r. przychody całej grupy wzrosły o ponad 9 proc., ze 158,5 do 173 mln zł, a w Polsce ze 107 do 116 mln. Łącznie w całym 2020 r. hotele działające w Polsce osiągnęły przychody netto na poziomie 299 mln, o 68 proc. niższe niż rok wcześniej, gdy wyniosły 931 mln zł. EBIDTA operacyjna odnotowała stratę w wysokości 26,7 mln zł, podczas gdy rok wcześn [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Opr. WK

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *