9 prostych wskazówek, jak być lepszym managerem hotelu w dzisiejszych czasach

Jak zachować równowagę między potrzebami firmy a potrzebami jej pracowników.

„Kochaj swój personel”. To sekret prowadzenia hotelu odnoszącego sukcesy. Jest to podstawowa rada i niezbędna mantra dla hotelarstwa, które w swojej istocie jest biznesem opartym na ludziach i polega w dużej mierze na koordynacji pracy zespołu ludzi, którzy mają wspólny cel. Ta mantra jest wystawiana na próbę podczas kryzysów, takich jak obecna pandemia, bo w obliczu niepewności i trudności gospodarczych managerowie muszą zachować równowagę między potrzebami firmy a potrzebami jej pracowników.

Jak być dobrym managerem w dzisiejszych czasach? Jakich umiejętności managerskich potrzebuję, aby odnieść sukces na obecnym rynku? Te pytania muszą sobie stawiać teraz wszyscy managerowie hoteli, gdy z jednej strony zmagają się z wielomiesięcznym brakiem przychodów i stratami, z drugiej zaś z trudnym rynkiem rosnących kosztów wszystkiego, a przede wszystkim z brakiem pracowników, którzy odchodzą do bardziej stabilnych branż. Zadawanie pytań i uczenie się jest samo w sobie kluczem do sukcesu na stanowisku kierowniczym. Samoświadomość i chęć doskonalenia się to dwie podstawowe cechy każdego dobrego managera. Rok 2021 jest niezwykle trudny, może nawet trudniejszych niż 2020, ale jest też druga strona medalu: pozwala stać się silniejszym managerem z zupełnie nowym zestawem umiejętności, na których można oprzeć swoją karierę w przyszłości i rozwinąć się zawodowo. Inwestując w budowanie wartościowych relacji ze swoimi współpracownikami, można zyskać ich szacunek i lojalność, które przydadzą się zarówno w dobrych, jak i złych czasach. Serwis HotelTechReport przygotował 9 wskazówek, jak stać się lepszym managerem w trudnych czasach.

1. Dobry manager hotelu musi być uczciwy i obiektywny

Zawsze bądź szczery i uczciwy wobec swoich pracowników. Nie ukrywaj prawdy przed nimi, nie sprawiaj wrażenia obojętnego, nieuchwytnego, wymijającego w kontaktach i niedbającego o ich sprawy. Pracownicy i tak przejrzą wszelkie bzdury, więc najlepiej jest być tak szczerym, jak to możliwe (nie będąc przy tym złośliwym). W czasie, gdy stres i emocje sięgają zenitu, staraj się być obiektywny. To pomaga zachować rozsądek i bezstronne podejście. Zbyt głębokie angażowanie się w emocje może prowadzić do niespójnych doświadczeń poszczególnych pracowników. To z kolei rodzi poczucie niesprawiedliwości i urazy, ponieważ poszczególne osoby mogą poczuć, że są traktowane inaczej. Unikaj tego i pozostań zarówno obiektywny, jak i uczciwy.

2. Zarządzanie hotelem odbywa się w lobby. Wyjdź z biura

Kiedy czasy są trudne, najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest to, że personel pomyśli, iż ukrywasz się w swoim biurze. Wejdź „w hotel” i bądź na bieżąco ze wszystkimi aspektami jego funkcjonowania. Lepiej zrozumiesz aktualne nastroje i potrzeby operacyjne. Nazywa się to zarządzaniem przez spacerowanie i sprawia, że jesteś widoczny dla personelu. Dajesz mu przykład i pokazujesz, że jesteś aktywny i zaangażowany, a nie ukrywasz się przed nim. Bycie widocznym to również świetny sposób na zapewnienie najlepszej jakości guest experience. Witanie gości i bycie dostępnym, aby odpowiedzieć na ich uwagi i wątpliwości, pozwala być na bieżąco z ich potrzebami – to spersonalizowane podejście, które zach [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Opr. Piotr Stawiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *