I edycja Akademii Hotelarstwa zakończona

Wprzedostatnią sobotę stycznia zostały rozdane prestiżowe dyplomy Francuskiego Instytutu Zarządzania uczestnikom I edycji organizowanej przez nasz miesięcznik Akademii Hotelarstwa. - Program był nadspodziewanie praktyczny - mówią uczestnicy. - Wykłady zredukowano do minimum, a większość czasu stanowiły warsztaty i ćwiczenia polegające na rozwiązywaniu konkretnych problemów firm hotelarskich.



Rzeczywiście, sposób przedstawienia materiału Akademii był bardzo nowatorski i nastawiony na przekazanie uczestnikom maksimum umiejętności w jak najkrótszym czasie. - Szalenie zainteresowały nas wszystkich symulacje komputerowe - konstatuje Piotr Nowogórski z PUHIT-u. - Używaliśmy tego rodzaju narzędzi edukacyjnych po raz pierwszy i muszę przyznać, że ich skuteczność przewyższa znacznie to, co jest znane z klasycznych seminariów szkoleniowych.

Wiernie odzwierciedlają one rzeczywistość, w której pracujemy, a dzięki uzyskiwanym w nich wynikom można natychmiast poznać skutki podejmowanych przez siebie decyzji menedżerskich.
W trakcie dwunastu dni zajęć Akademii Hotelarstwa tych symulacji było aż sześć: od komputerowego monitorowania poziomu satysfakcji klientów, poprzez dokonywanie wirtualnej sprzedaży usług hotelarskich, komputerową ilustrację najnowszych technik revenue management i przedstawienia zasad elektronicznego zarządzania kontaktami z klientami (CRM), aż do symulacji globalnego kierowania firmą turystyczną i w końcu - interaktywnej prezentacji giełdy.
- Nie wyobrażałem sobie nawet, jak skuteczny i jednocześnie jak prosty do wdrożenia może być marketing elektroniczny - mówi inny uczestnik Akademii. - Mam zamiar wykorzystać go zaraz po powrocie do firmy.

Nie on jeden - Ryszard Bukowski już dokonał modyfikacji systemu cen kierowanego przez siebie hotelu Villa Park w Ciechocinku, wdrażając poznane w trakcie zajęć we Francuskim Instytucie Zarządzania techniki revenue management. - Wymierną tego korzyścią będzie zwiększenie rentowności mojego obiektu - twierdzi. - Ale na tym nie koniec. Mam także zamiar wprowadzić pewne zmiany w rachunkowości zarządczej, bo przeprowadzone w trakcie Akademii zajęcia z kontrolingu podsunęły mi kilka znakomitych pomysłów!



Wprzedostatnią sobotę stycznia zostały rozdane prestiżowe dyplomy Francuskiego Instytutu Zarządzania uczestnikom I edycji organizowanej przez nasz miesięcznik Akademii Hotelarstwa. - Program był nadspodziewanie praktyczny - mówią uczestnicy. - Wykłady zredukowano do minimum, a większość czasu stanowiły warsztaty i ćwiczenia polegające na rozwiązywaniu konkretnych problemów firm hotelarskich.

Rzeczywiście, sposób przedstawienia materiału Akademii był bardzo nowatorski i nastawiony na przekazanie uczestnikom maksimum umiejętności w jak najkrótszym czasie. - Szalenie zainteresowały nas wszystkich symulacje komputerowe - konstatuje Piotr Nowogórski z PUHIT-u. - Używaliśmy tego rodzaju narzędzi edukacyjnych po raz pierwszy i muszę przyznać, że ich skuteczność przewyższa znacznie to, co jest znane z klasycznych seminariów szkoleniowych.

Wiernie odzwierciedlają one rzeczywistość, w której pracujemy, a dzięki uzyskiwanym w nich wynikom można natychmiast poznać skutki podejmowanych przez siebie decyzji menedżerskich. W trakcie dwunastu dni zajęć Akademii Hotelarstwa tych symulacji było aż sześć: od komputerowego monitorowania poziomu satysfakcji klientów, poprzez dokonywanie wirtualnej sprzedaży usług hotelarskich, komputerową ilustrację najnowszych technik revenue management i przedstawienia zasad elektronicznego zarządzania kontaktami z klientami (CRM), aż do symulacji globalnego kierowania firmą turystyczną i w końcu - interaktywnej prezentacji giełdy. - Nie wyobrażałem sobie nawet, jak skuteczny i jednocześnie jak prosty do wdrożenia może być marketing elektroniczny - mówi inny uczestnik Akademii. - Mam zamiar wykorzystać go zaraz po powrocie do firmy.

Nie on jeden - Ryszard Bukowski już dokonał modyfikacji systemu cen kierowanego przez siebie hotelu Villa Park w Ciechocinku, wdrażając poznane w trakcie zajęć we Francuskim Instytucie Zarządzania techniki revenue management. - Wymierną tego korzyścią będzie zwiększenie rentowności mojego obiektu - twierdzi. - Ale na tym nie koniec. Mam także zamiar wprowadzić pewne zmiany w rachunkowości zarządczej, bo przeprowadzone w trakcie Akademii zajęcia z kontrolingu podsunęły mi kilka znakomitych pomysłów!

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *