Marketing automation – wirtualny recepcjonista

Nowe technologie mają za zadanie odpowiadać na wyzwania biznesu. Hotelarze borykają się obecnie z problemami kadrowymi, rotacją, wielozadaniowością oraz rosnącymi kosztami. Jak sobie z tym poradzić? Wystarczy skorzystać z marketing automation, narzędzia klasy CRM, które wyręcza ze żmudnych obowiązków.

Ostatnie dwa lata to czas dostosowywania się do ciągłych zmian. Zmieniające się w błyskawicznym tempie otoczenie makroekonomiczne skierowało konsumentów do online’u, przyspieszając rozwój technologiczny. Nowe technologie naturalnie weszły do naszego życia jako jego nieodłączna część, z którą jesteśmy w stanie zaprzyjaźnić się szybciej niż przed pandemią. Pojawiające się możliwości automatyzacji występują również w branży hotelarskiej. Mnogość dostępnych rozwiązań spowalnia jednak proces decyzyjny. Którymi narzędziami powinieneś się zatem zainteresować? Nowoczesne technologie powinny w pierwszej kolejności odpowiadać wyzwaniom, przed którymi stoi obecnie cała branża hotelarska.

Są nimi rotacje pracowników, wielozadaniowość na stanowisku pracy i rosnące koszty. Dostępne rozwiązania muszą być zatem proste i intuicyjne. Jest to szczególnie ważne dla nowo zatrudnionych pracowników. Dodatkowym warunkiem jest łatwa obsługa pozwalająca na szybkie wdrożenie i oszczędność czasu. Idealnie, gdy wybrane narzędzie pozwala na osiąganie wyższego przychodu przy niższym koszcie inwestycji. Przed ostatecznym wyborem zrewiduj niskokosztowe kanały dystrybucji i pomyśl o ich optymalizacji, która może przyczynić się do zwiększonych wyników sprzedażowych przy niższym nakładzie pracy. Pomijając kwestię samego narzędzia, najważniejsze jest przekonanie gości do rezerwacji bezpośrednich. Po drugie, równie istotne jest zbudowanie poczucia lojalności, która pozwoli na wielokrotny powrót do Twojej oferty.



Wielu hotelarzy na co dzień może wykorzystywać tysiące kontaktów mailowych ze swoich baz, ale czy podejmowane akcje są robione w odpowiedni sposób? Baza marketingowa to skarb, o który powinno się dbać z wielką starannością. Przekonały się o tym chociażby hotele, które jako pierwsze używały kontaktów do ponownego zaproszenia gości po ponownym otwarciu obiektów hotelowych. Dzięki posiadaniu bazy kontaktów i odpowiedniej segmentacji wspomniane hotele szybciej od pozostałych zaczę [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Damian Józefowicz, customer success manager

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *