Inwestycja w Polskę

Napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski wyniósł w ubiegłym roku 13,7 mld euro. Według szacunków Polskiej Agencji Informacji i Inwencji Zagranicznych (PAIiIZ) do końca grudnia 2008 wzbogacimy się o kolejne 15 miliardów.


Inwestycja w Polskę

Polska należy do pierwszej dziesiątki najbardziej docenianych przez inwestorów krajów świata. Jednak na zainteresowanie ze strony zagranicznych firm, mogą liczyć tylko te regiony, które spełniają odpowiednie wymagania. Z ostatniego raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową wynika, że najbardziej atrakcyjnymi województwami są: śląskie, dolnośląskie i mazowieckie. Na szarym końcu plasują się z kolei: świętokrzyskie, lubelskie i podlaskie. Przy tworzeniu klasyfikacji uwzględniono siedem czynników: zasoby i koszty pracy, aktywność wobec inwestorów, dostępność transportową, chłonność rynku zbytu, infrastrukturę gospodarczą i społeczną oraz bezpieczeństwo powszechne.


Największą zaleta województwa śląskiego jest duży i chłonny rynek zbytu oraz łatwość zdobycia pracowników. Zajmujący druga pozycję Dolny Śląsk nadrabia z kolei ogromną aktywnością wobec inwestorów i wysoko rozwiniętą infrastrukturą gospodarczą – głównie powierzchnią terenów pod inwestycje w specjalnych strefach ekonomicznych. Awansował w rankingu już trzeci rok z rzędu, a w stolicy regionu - Wrocławiu – inwestycje rozpoczęły już najbardziej znane światowe marki m.in. Hilton. Prestiżowy pięciogwiazdkowy hotel tej sieci ma powstać do końca 2010 roku.


- W decyzji o lokalizacji inwestycji braliśmy pod uwagę stan bazy hotelowej oraz potencjał miasta - mówi Małgorzata Nowosielska z Wings Properties - Mamy nadzieję, że nasza inwestycja przyciągnie do Wrocławia jeszcze większa liczbę turystów, szczególnie biznesowych, którzy są przecież naszymi potencjalnymi klientami.


Na podobne zainteresowanie – również ze strony hotelarzy zależy każdemu miastu, w którym mają się odbywać mecze Euro 2012. Niestety sama organizacja najważniejszego piłkarskiego wydarzenia w Europie inwestorów nie zachęci. Optymistyczne wskaźniki ekonomiczne muszą znaleźć potwierdzenie w rozwoju m. in. sieci dróg, modernizacji linii kolejowych i rozbudowie portów lotniczych, nad czym musimy popracować sami.


Kontakt dla prasy

Kamil Kubicz

Junior Media Manager

tel. bezp. /71/ 328 74 91

GSM 500 244 644

k.kubicz@inplusPR.pl


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *