Fala gości w SPA Jak sobie z tym poradzić?

Autor: Anita Bajdalska
Po zdjęciu obostrzeń duże konferencje w hotelu mogą pojawić się każdego dnia, oby. Wtedy przy ladzie w SPA w jednym czasie może też pojawić się duża grupa gości zainteresowanych zabiegami. Jak to wszystko opanować, sprawnie rozładować korek i wszystkich zadowolić? Duże grupy konferencyjne w hotelach ostatnio spotkać można było raczej rzadko. Przed 2020 r. to była codzienność, również w wielu hotelach SPA. Jedne z falą gości konferencyjnych radziły sobie lepiej, inne gorzej. Dzisiaj, kiedy zostały zniesione wszystkie obostrzenia, prędzej czy później konferencje na nowo zawitają również do hoteli SPA. Konferencje z reguły mają ściśle przygotowany program pobytu oraz atrakcji, z jakich chcą korzystać. W większości przypadków wszystkie szczegóły są uzgadniane dużo wcześniej, więc wydawać by się mogło, że nie stanowią problemu, kiedy goście są już w hotelu. Niestety, nie zawsze mamy do czynienia z takim scenariuszem, a wiele zmian w programach pojawia się już w trakcie pobytu. Dlatego w przypadku klientów grupowych jedną z kluczowych kwestii jest zapewnienie dobrej komunikacji między pracownikiem hotelu, który odpowiada za konkretną grupę, a wszystkimi departamentami hotelu, które w tej obsłudze będą uczestniczyć. Na pierwszej linii, jak zawsze, jest hotelowa recepcja, która w sprawny sposób powinna gości przyjąć w krótkim czasie, aby nikt nie stał w długiej kolejce do zameldowania. Lista osób, które uczestniczą w konferencji, z reguły jest wcześniej przekazywana recepcji, ale jak każdy hotelarz doskonale wie, ulega ona z dnia na dzień modyfikacji, a i tak o tym, kto pojawi się w hotelu, dowiadujemy się dopiero, kiedy goście przyjdą się zameldować. Dlatego ważnym elementem jest wzmocnienie kadry, która będzie ich meldować. Goście konferencyjni niekiedy lubią korzystać z oferty hotelowego SPA. Konferencyjne menu SPA Podobnie jak w przypadku recepcji hotelu, również w recepcji SPA trzeba się do tego dobrze przygotować. Kluczową kwestią jest oferta menu SPA, ponieważ w wielu przypadkach ze względu na dużą liczbę gości trzeba nieco zmodyfikować zabiegi, aby w okrojonym czasie zrobić jak najwięcej zabiegów przy określonym potencjale gabinetów i terapeutów. W zależności od składu grupy konferencyjnej – mężczyźni czy kobiety – należy przygotować inną ofertę. Bardzo często, gdy spotykam się z opiekunem grupy, podstawowe pytanie, jakie zadaję, brzmi: ile osób, jakiej płci, w jakim czasie? Panie bardzo chętnie wybi [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

3 komentarze do “Fala gości w SPA Jak sobie z tym poradzić?

  1. Hotel Bulwar, godny do polecenia, mają świetne sale konferencyjne, można tam jednocześnie odpocząć jak i prowadzić szkolenia dla pracowników, klimatyczny i ekologiczny.

    • Jak na hotel ekologiczny to naprawdę dobrze się trzymają, świetny bufet i duże sale, jeżeli chodzi o ten wynajem sal to pełen profesjonalizm, miła obsługa!

Skomentuj Mateusz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *