GDAŃSK, LONDYN i BEVERLY HILLS, California., 11 czerwiec 2008: Dziś Jan Wójcikiewicz Hotele oraz Hilton Hotels Corporation ogłosiły zawarcie umowy franczyzy dla nowej nieruchomości w Gdańsku. Planowo hotel ma zostać otwarty w połowie 2010 roku. Luksusowy, pięciogwiazdkowy obiekt jest trzecim w Polsce hotelem z rodziny Hilton i wskazuje na dalsza ekspansję marki w kraju.
Jan Wójcikiewicz - właściciel oraz prezes firmy Jan Wójcikiewicz Hotele - komentuje: „Jesteśmy dumni z nawiązania współpracy z gigantem globalnego formatu, jakim jest Hilton. Nasze doświadczenie w hotelarstwie rozpoczęło się w 1989, a dowodem zdobytej pozycji w branży jest przyznanie nam przez Hilton Hotels Corporation franczyzy ich flagowego pięciogwiazdkowego produktu. Jesteśmy przekonani, że Hilton Gdansk stanie się perłą wśród hoteli w Polsce oraz znaczącym symbolem nowoczesności Gdańska i całego Wybrzeża”.
„Dzisiejsze oświadczenie łączy nasze plany i zaangażowanie we wzrost naszej obecności w Polsce, ponieważ zamierzamy stworzyć 20 hoteli rodziny Hilton w ciągu następnych pięciu lat” - wyjaśnia Wolfgang M. Neumann, prezydent Hilton Hotels – Europe.
„Jesteśmy głęboko przekonani, że istnieje ogromny potencjał dla rozwoju hoteli w kluczowych miastach w Polsce, o czym świadczą nasze dotychczasowe inwestycje – z sukcesem działający pierwszy polski Hilton w Warszawie oraz obiekt ze „średniej półki” cenowej - Hilton Garden Inn, którego otwarcie zostało zaplanowane na rok 2009 w Rzeszowie.”
Neumann dodaje: „Pozycja Gdańska jako głównego portu morskiego Polski czyni go ważnym strategicznie łącznikiem pomiędzy Zachodnią i Wschodnią Europą, jak również zapewnia ważny kanał do Europy Środkowej i Skandynawii. To spowodowało silny popyt na miejsca noclegowe dla sektora biznesowego, podczas gdy historyczne Stare Miasto, imponująca sceneria nabrzeża i wzrost liczby bezpośrednich lotów wspierają wzrost liczby turystów, przyjeżdżających do tego regionu. W rezultacie dostrzegamy na tym rynku widoczna potrzebę hotelu międzynarodowej marki o podwyższonym standardzie”.
Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz swoje uznanie dla kolejnej ważnej inwestycji wyraża słowami: „Gdańsk był od zawsze miastem otwartym, miastem przyjaznym dla ludzi, którzy chcieli robić tutaj interesy. Dlatego z radością witam wielką, międzynarodową sieć hoteli Hilton. Obecność Hiltona w Gdańsku dobitnie świadczy o naszej pozycji w świecie”.
Gdańsk jest jednym z największych miast polskich, a populacja szeroko rozumianej aglomeracji Trójmiejskiej liczy ponad milion mieszkańców. Nowobudowany hotel, który posiada doskonałą lokalizację w centrum miasta nad brzegiem rzeki Motławy, będzie oferował 150 pokoi gościnnych i został zaprojektowany tak, aby współgrać z architekturą otaczającego go starego miasta.
Autorem projektu jest Autorska Pracowania Architektury profesora Stefana Kuryłowicza ktory komentuje: „ Z wielką przyjemnością przyjęliśmy zlecenie zaprojektowania tego wyjątkowego obiektu. Lokalizacja nowego hotelu dała nam możliwość stworzenia budynku nowoczesnego, ale jednocześnie współgrającego z otoczeniem. Jestem pewien, że połączenie entuzjazmu inwestora i władz miejskich z naszą wizją oraz prestiżem marki Hilton pozwolą stworzyć jeden z ważniejszych nowoczesnych budynków w tym pięknym mieście” .
Po otwarciu w 2010 roku, Hilton Gdansk będzie oferował 700 m2 powierzchni rekreacyjnej - spa z częściowo przeszklonym basenem na dachu, połączonym z letnim tarasem do opalania, z którego roztaczać się będzie widok na rzekę Motławę oraz dachy Gdańskiej Starówki. Jest to w chwili obecnej pierwszy przykład stworzenia w Polsce hotelu, realizującego koncepcję „urban beach” czyli plaży w centrum miasta. Hotel będzie również dysponował ponad 1000m2 wielofuncyjnej powierzchni konferencyjno - bankietowej, 24-godzinnym business centre i parkingiem podziemnym. Wyjątkowa będzie również część gastronomiczna, składająca się z baru i restauracji z widokiem na rzekę.
Hilton określił Polskę mianem kluczowego regionu, który wraz z Rosją, Wielką Brytanią i Irlandią oraz Hiszpanią, Włochami, Niemcami i Turcją tworzą strategiczne rynki dla rozwoju hoteli marki Hilton w Europie. Dzisiejsze wydarzenie jest wyraźnym dowodem dynamicznej rozbudowy sieci w Polsce, która w sumie ma się składać z ponad 20 hoteli na terenie całego kraju – na czele z otwartym w zeszłym roku Hilton Warsaw oraz planowanym na 2009 rok Hilton Garden Inn w Rzeszowie i Hilton Gdańsk w 2010 roku.
Przy wyborze i selekcji partnera do franczyzy firmie Jan Wójcikiewicz Hotele doradzała firma: Colliers International, Hospitality Division Poland.
Magdalena Lewandowska Katarzyna Boniecka
Specjalista ds. public relations i marketing Junior Project Manager
Tel +48 (58) 305 34 27 Tel: +48 66 84 27 627
Email: marketing@hanza-hotel.com.pl Email: kasia@jwhotele.pl
Firma Jan Wójcikiewicz Hotele jest relatywnie młodą firma rodzinną utworzoną wokół osoby Jana Wójcikiewicza, który był pionierem prywatnego hotelarstwa w Polsce, otwierając w 1989 roku Hotel Jurata w Juracie. Obecnie firma zajmuje się działalnością hotelarską oraz deweloperska w sektorze nieruchomości komercyjnych. W szeroko rozumianej rodzinie funkcjonuje obecnie Hotel Astor w Jastrzębiej Górze www.astorhotel.pl oraz Hotel Hanza w Gdańsku www.hotelhanza.pl .
Hilton Hotels Corporation
Hilton Hotels Corporation jest wiodącą korporacją hotelową na świecie, posiadającą ponad 3000 hoteli oraz 500,000 pokoi w 80 krajach i terytoriach na świecie. Firma zatrudnia ponad 100,000 pracowników.
Korporacja posiada, zarządza lub współpracuje na zasadach franczyzy z More than 2,300 hotels are owned, managed or franchised in North America withportfelem hoteli należących do uznanych marek Hilton®, Conrad Hotels & Resorts®, Doubletree®, Embassy Suites Hotels®, Hampton Inn®, Hampton Inn & Suites®, Hilton Garden Inn®, Hilton Grand Vacations™, Homewood Suites by Hilton® oraz The Waldorf=Astoria Collection®.
Hilton Family of Hotels wyznaje filozofię założyciela, Conrada Hiltona, mówiącą, że “Było i jest naszą odpowiedzialnością wypełnić Ziemię ciepłem gościnności.” Firma nazwała swoją unikatową filozofię usług, która zapewnia jej wiodącą i najbardziej uznaną pozycję w branży hotelarskiej “be hospitable®” („Bądź gościnny”). Filozofia ta łączy wszystkie 10 marek należących do Hilton Family of Hotels, stanowiąc inspirację dla nadrzędnych wartości jakimi są życzliwość oraz uprzejmość.
Aby uzyskać więcej informacji o naszej firmie, zapraszamy na www.hiltonworldwide.com, natomiast więcej o filozofii be hospitable dowiecie się na www.behospitable.com
Dodaj komentarz