Mój hotel świadczy o mnie tak samo, jak jego personel

Jacek Malaga
autor jest socjologiem,
pracuje w Ośrodku Badań Prasoznawczych UJ

Pracowni Badań Rynku


O tym, jak istotny dla wizerunku hotelu jest kompetentny i życzliwy
personel, wiadomo nie od dziś. Czy właściciele polskich hoteli i innych obiektów
noclegowych są zadowoleni ze swoich pracowników? Czym - w ogóle - są gotowi
chwalić się, kiedy przychodzi im zaprezentować swój obiekt? Magazyn "Hotelarz" jako
pierwsze pismo branżowe dla hotelarzy zlecił Ośrodkowi Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego badania, które pomogą odpowiedzieć na te i wiele innych pytań.




Sondaż pt. "Kwalifikacje a satysfakcja z pracy w branży hotelarskiej" przeprowadzono w lipcu 2005 r., na próbie 350 obiektów hotelarskich wylosowanych spośród pięciotysięcznej ich listy - patrz zestawienie 1. Jego celem był pomiar znajomości korzystania w naszym środowisku
z czasopism dla hotelarzy.
Samo losowanie - po to, aby zapewnić reprezentację różnych kategorii obiektów - miało charakter warstwowy.

Warstwy tworzyły: hotele (obiekty skategoryzowane), obiekty w trakcie kategoryzacji, motele i zajazdy, pensjonaty, domy wczasowe i ośrodki wypoczynkowe i inne obiekty noclegowe (schroniska, agroturystyka itp.).

W wylosowanej i zrealizowanej próbie powyższe warstwy były reprezentowane przez:












Podsumowując, w próbie obiektów hotelowych (świadczących usługi noclegowe) swoją reprezentację znalazły praktycznie wszystkie ich znaczące kategorie: obiekty skategoryzowane i nie, małe, średnie i duże, z minimalną i znaczną liczbą zatrudnionych oraz o długim i krótkim stażu działalności na rynku.

Taka struktura obiektów uwzględnionych w sondażu pozwala przyjąć, iż stanowią one co najmniej dobrą reprezentację "ogólnodostępnej bazy noclegowej", a co za tym idzie - także społeczności zatrudnionych w niej pracowników.


Pomiar opinii przełożnych - bo to oni stanowili grono respondentów - o kwalifikacjach pracowników, ich zaangażowanie oraz poziom satysfakcji z wykonywanych obowiązków stanowił zaledwie pretekst do pytań o prasowe lektury branżowe, ale zebrane - niejako przy okazji - materiały okazały się na tyle informacyjne i prowokujące do dyskusji, [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Jacek Malaga

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *