RTStrategy wspomaga hotelarzy w ustalaniu optymalnych stawek
cenowych dla kanałów sprzedaży
Rate Tiger, lider nagrodzony w dziedzinie nowoczesnych
technologii do zarządzania sprzedażą w Internecie, wprowadza na rynek nowy
produkt RTStrategy, który ma jeszcze lepiej wspomóc hotelarzy w określaniu
optymalnych stawek cenowych i tym samym bardziej zautomatyzować cały proces zarządzania.
RTStrategy jest pierwszym tego typu narzędziem na rynku,
które kalkuluje najlepszą cenę za wynajem pokoju oraz pozycjonuje hotel na
wszystkich kanałach sprzedaży, na podstawie codziennych informacji z rynku.
Producent obiecuje, że RTStrategy uprości proces zarządzania
cenami I przychodami, poprzez wyeliminowanie długiego, codziennego obliczania
właściwych stawek przez managera. RTStrategy zbiera bowiem informacje o cenach
proponowanych przez konkurencję i w odniesieniu do wybranej przez hotel
strategii cenowej, proponuje najlepszą cenę. Hotelarze mają jednocześnie
możliwość zrewidowania tak ustalonej nowej ceny, wybierając jedną z trzech
opcji programu: 1. automatyczne uaktualnienie cen na wszystkich kanałach
sprzedaży 2. ręczna edycja zaproponowanej ceny bądź też 3. zmiana strategii
cenowej na taką, która jest lepiej dostosowana do warunków na rynku. Po
zaakceptowaniu ostatecznej ceny system automatycznie wprowadza zmiany na
wszystkich stronach sprzedażowych jednocześnie, eliminując tym samym ewentualne
błędy powstałe zazwyczaj przy uaktualnieniach manualnych.
RTStrategy proponuje pięć strategii cenowych do ustalania
najlepszej stawki za pokój: Strategia
Pozycji, Strategia Pozycji Relatywnej, Strategia Dostępności, Strategia Równej
Ceny oraz Strategia Gwrancki Najniższej Ceny.
Strategie te odzwierciedlają potrzeby i wymagania hotelarzy
niezbędne do sprostania zmieniającym się warunkom na rynku.
Jak powiedział Andrew Marsi, założyciel i Dyrektor
Zarządzający Rate Tiger: „Jest to pierwszy w pełni kompletny program dla branży
hotelarskiej dający możliwość optymalizacji cen zarówno przy sprzedaży przez
Internet jak również bezpośredniej. Opiera się on na pięciu powszechnie używanych
strategiach. Dzięki temu hotelarze nie muszą się już martwić o zmniejszającą
się ilość rezerwacji. Dodatkowo, wykorzystanie tej technologii w zarządzaniu
strategicznym daje hotelem pewność, że obsługa klienta pozostanie kwestią
priorytetową i będzie utrzymana na najwyższym poziomie”.
Zaprojektowana od nowa opcja „Ważna data”, która dotychczas
była już częścią produktów Rate Tiger, pozwala teraz użytkownikom na
przypisanie różnych strategii cenowych dla różnych przedziałów czasu, w
zależności od tego, czy dany okres charakteryzuje się dużym czy niskim popytem
(np.: gdy jest to sezon targów, wystaw, wakacji, zgromadzeń). Przyjazny dla
użytkownika kalendarz w odpowiednim momencie przypomina hotelarzom o dokonaniu
zmiany w strategii cenowej.
„Wierzymy, że nasz najnowszy produkt RTStrategy to idealne
rozwiązanie dla hotelarzy, wspomagające ich w zarządzaniu nie tylko dostępnością
miejsc hotelowych ale również cenami” dodał Morsi. „Teraz ustalanie cen będzie
trwało dużo krócej, co pozwoli menadżerom na wykorzystanie zaoszczędzonego
czasu na pozostałe procesy biznesowe”.
RTStrategy zawiera również inne nowe cechy, jak np.: Allocation
Pool, służący do automatycznego przypisywania dostępnych pokoi konkretnym
stronom sprzedażowym, na podstawie wcześniej określonych kryteriów.
W okresie większej niepewności w gospodarce, jest rzeczą
niezmiernie istotną, by dążyć do jak najlepszego wykorzystania czasu w pracy,
ograniczać koszty operacyjne a jednocześnie utrzymywać i dbać o swoje kanały
sprzedaży w Internecie po to, by optymalizować i maksymalizować zyski.
Pięć najistotniejszych wskazówek jak zarządzać sprzedażą w
Internecie:
Właściwe zarządzanie stronami sprzedażowymi w Internecie,
takimi jak np.: Expedia czy Laterooms.com przyczynia się w dużym stopniu do
zwiększenia zysku hoteli. Niemniej jednak, jest to nadal sposób sprzedaży
niedoceniany w Polsce przez branżę hotelarską. Podczas gdy dla klienta Internet
stanowi niemal podstawowe miejsce zakupów, hotelarze w każdym kraju zastanawiają
się, jak sprostać oczekiwaniom przyszłych gości i jak sprawnie zarządzać
wieloma stronami sprzedażowymi jednocześnie.
Menadżerowie pozbawieni odpowiednich narzędzi do zarządzania
zdani są jedynie na wykorzystanie danych dotyczących ich własnych cen, nie
znają oferty konkurencji i tego, jak proponowane przez nich stawki plasują ich
w rankingu wśród innych. Dodatkowym problemem staje się manualne uaktualnianie
oferty, które niejednokrotnie pociąga za sobą błędy. Wszystko to skutkuje tym,
ze hotelarze nie odczuwają korzyści ze sprzedaży poprzez Internet.
Uświadom sobie rangę Internetu jako kanału sprzedaży:
Internet stał się integralną częścią życia, dlatego też, musisz zapewnić sobie
widoczność na głównych stronach sprzedażowych, zarówno w swoim regionie jak i
na stronach międzynarodowych. Upewnij się, że wybrany kanał sprzedaży jest odpowiedni
dla docelowej grupy twoich klientów i że jest dobrze oceniany przez partnerów
biznesowych.
Wykorzystaj nadarzające się okazje: Możesz mieć opory przed
wprowadzeniem nowych praktyk w biznesie, ale innowacje i inwestycje są kluczem
do sukcesu w długim okresie czasu. Patrz w przyszłość! Mając pewność co do tego, jak twoja branża będzie
funkcjonować w ciągu kolejnych 12 miesięcy, masz również ogromną kontrolę nad
tym, jakie ceny zaoferować rynkowi, by zapewnić sobie zyski.
Zabezpiecz się na różne okoliczności w biznesie: Wiadomym
jest, że nie można przewidzieć wszystkich zmian w gospodarce, jednakże
strategia w twoim biznesie powinna zakładać różne możliwe scenariusze rozwoju
sytuacji na rynku i jednocześnie pozwalać ci na dokonywanie w niej odpowiednich
zmian. Zrozumienie tego, jak ceny mogą i będą się zmieniać w najbliższej
przyszłości pozwoli ci na bardziej pragmatyczne decyzje odnośnie ustalania ich
poziomu już dzisiaj.
Wiedza to siła na rynku: Decyzje, jakie podejmujesz w swoim
biznesie, powinny opierać się na faktach a szybkość w ich podejmowaniu
odpowiadać temu, co dzieje się na nieprzewidywalnym rynku. Bądź pewien, że
wszystkie niezbędne Ci informacje dostajesz codziennie albo raz na tydzień.
Przejmij pełną kontrolę nad swoim biznesem i pozwól mu się
rozwijać: Biorąc udział w szkoleniach, dajesz swoim pracownikom wiedzę i
większą pewność w wykonywanej przez nich pracy, jaką jest zarządzanie ilością i
cenami pokoi w twoim hotelu. Poprzez zwiększenie liczby pracowników, świadomych
w pełni tego, jak ważnym kanałem dystrybucji jest Internet i umiejętnie
posługujących się nowoczesnymi programami do zarządzania sprzedażą, zapewniasz
sobie regularne uaktualnienia swojej oferty w sieci. Wyszkolony personel wraz z
odpowiednią technologią znacząco zmniejsza ilość czasu przeznaczonego na
efektywne zarządzanie.
Komentarze