Rate Tiger wprowadza na rynek nowe narzędzie do zarządzania sprzedażą w internecie


RTStrategy wspomaga hotelarzy w ustalaniu optymalnych stawek cenowych dla kanałów sprzedaży

 

Rate Tiger, lider nagrodzony w dziedzinie nowoczesnych technologii do zarządzania sprzedażą w Internecie, wprowadza na rynek nowy produkt RTStrategy, który ma jeszcze lepiej wspomóc hotelarzy w określaniu optymalnych stawek cenowych i tym samym bardziej zautomatyzować  cały proces zarządzania.

 

RTStrategy jest pierwszym tego typu narzędziem na rynku, które kalkuluje najlepszą cenę za wynajem pokoju oraz pozycjonuje hotel na wszystkich kanałach sprzedaży, na podstawie codziennych informacji z rynku.

 

Producent obiecuje, że RTStrategy uprości proces zarządzania cenami I przychodami, poprzez wyeliminowanie długiego, codziennego obliczania właściwych stawek przez managera. RTStrategy zbiera bowiem informacje o cenach proponowanych przez konkurencję i w odniesieniu do wybranej przez hotel strategii cenowej, proponuje najlepszą cenę. Hotelarze mają jednocześnie możliwość zrewidowania tak ustalonej nowej ceny, wybierając jedną z trzech opcji programu: 1. automatyczne uaktualnienie cen na wszystkich kanałach sprzedaży 2. ręczna edycja zaproponowanej ceny bądź też 3. zmiana strategii cenowej na taką, która jest lepiej dostosowana do warunków na rynku. Po zaakceptowaniu ostatecznej ceny system automatycznie wprowadza zmiany na wszystkich stronach sprzedażowych jednocześnie, eliminując tym samym ewentualne błędy powstałe zazwyczaj przy uaktualnieniach manualnych.

 

RTStrategy proponuje pięć strategii cenowych do ustalania najlepszej stawki za pokój:  Strategia Pozycji, Strategia Pozycji Relatywnej, Strategia Dostępności, Strategia Równej Ceny oraz Strategia Gwrancki Najniższej Ceny.

Strategie te odzwierciedlają potrzeby i wymagania hotelarzy niezbędne do sprostania zmieniającym się warunkom na rynku.

 

Jak powiedział Andrew Marsi, założyciel i Dyrektor Zarządzający Rate Tiger: „Jest to pierwszy w pełni kompletny program dla branży hotelarskiej dający możliwość optymalizacji cen zarówno przy sprzedaży przez Internet jak również bezpośredniej.  Opiera się on na pięciu powszechnie używanych strategiach. Dzięki temu hotelarze nie muszą się już martwić o zmniejszającą się ilość rezerwacji. Dodatkowo, wykorzystanie tej technologii w zarządzaniu strategicznym daje hotelem pewność, że obsługa klienta pozostanie kwestią priorytetową i będzie utrzymana na najwyższym poziomie”.

 

Zaprojektowana od nowa opcja „Ważna data”, która dotychczas była już częścią produktów Rate Tiger, pozwala teraz użytkownikom na przypisanie różnych strategii cenowych dla różnych przedziałów czasu, w zależności od tego, czy dany okres charakteryzuje się dużym czy niskim popytem (np.: gdy jest to sezon targów, wystaw, wakacji, zgromadzeń). Przyjazny dla użytkownika kalendarz w odpowiednim momencie przypomina hotelarzom o dokonaniu zmiany w strategii cenowej.

 

„Wierzymy, że nasz najnowszy produkt RTStrategy to idealne rozwiązanie dla hotelarzy, wspomagające ich w zarządzaniu nie tylko dostępnością miejsc hotelowych ale również cenami” dodał Morsi. „Teraz ustalanie cen będzie trwało dużo krócej, co pozwoli menadżerom na wykorzystanie zaoszczędzonego czasu na pozostałe procesy biznesowe”.

 

RTStrategy zawiera również inne nowe cechy, jak np.: Allocation Pool, służący do automatycznego przypisywania dostępnych pokoi konkretnym stronom sprzedażowym, na podstawie wcześniej określonych kryteriów.

 

W okresie większej niepewności w gospodarce, jest rzeczą niezmiernie istotną, by dążyć do jak najlepszego wykorzystania czasu w pracy, ograniczać koszty operacyjne a jednocześnie utrzymywać i dbać o swoje kanały sprzedaży w Internecie po to, by optymalizować i maksymalizować zyski.

 

 

Pięć najistotniejszych wskazówek jak zarządzać sprzedażą w Internecie:

 

Właściwe zarządzanie stronami sprzedażowymi w Internecie, takimi jak np.: Expedia czy Laterooms.com przyczynia się w dużym stopniu do zwiększenia zysku hoteli. Niemniej jednak, jest to nadal sposób sprzedaży niedoceniany w Polsce przez branżę hotelarską. Podczas gdy dla klienta Internet stanowi niemal podstawowe miejsce zakupów, hotelarze w każdym kraju zastanawiają się, jak sprostać oczekiwaniom przyszłych gości i jak sprawnie zarządzać wieloma stronami sprzedażowymi jednocześnie.

 

Menadżerowie pozbawieni odpowiednich narzędzi do zarządzania zdani są jedynie na wykorzystanie danych dotyczących ich własnych cen, nie znają oferty konkurencji i tego, jak proponowane przez nich stawki plasują ich w rankingu wśród innych. Dodatkowym problemem staje się manualne uaktualnianie oferty, które niejednokrotnie pociąga za sobą błędy. Wszystko to skutkuje tym, ze hotelarze nie odczuwają korzyści ze sprzedaży poprzez Internet.

 

Uświadom sobie rangę Internetu jako kanału sprzedaży: Internet stał się integralną częścią życia, dlatego też, musisz zapewnić sobie widoczność na głównych stronach sprzedażowych, zarówno w swoim regionie jak i na stronach międzynarodowych. Upewnij się, że wybrany kanał sprzedaży jest odpowiedni dla docelowej grupy twoich klientów i że jest dobrze oceniany przez partnerów biznesowych.

 

Wykorzystaj nadarzające się okazje: Możesz mieć opory przed wprowadzeniem nowych praktyk w biznesie, ale innowacje i inwestycje są kluczem do sukcesu w długim okresie czasu. Patrz w przyszłość! Mając  pewność co do tego, jak twoja branża będzie funkcjonować w ciągu kolejnych 12 miesięcy, masz również ogromną kontrolę nad tym, jakie ceny zaoferować rynkowi, by zapewnić sobie zyski.

 

Zabezpiecz się na różne okoliczności w biznesie: Wiadomym jest, że nie można przewidzieć wszystkich zmian w gospodarce, jednakże strategia w twoim biznesie powinna zakładać różne możliwe scenariusze rozwoju sytuacji na rynku i jednocześnie pozwalać ci na dokonywanie w niej odpowiednich zmian. Zrozumienie tego, jak ceny mogą i będą się zmieniać w najbliższej przyszłości pozwoli ci na bardziej pragmatyczne decyzje odnośnie ustalania ich poziomu już dzisiaj.

 

Wiedza to siła na rynku: Decyzje, jakie podejmujesz w swoim biznesie, powinny opierać się na faktach a szybkość w ich podejmowaniu odpowiadać temu, co dzieje się na nieprzewidywalnym rynku. Bądź pewien, że wszystkie niezbędne Ci informacje dostajesz codziennie albo raz na tydzień.

 

Przejmij pełną kontrolę nad swoim biznesem i pozwól mu się rozwijać: Biorąc udział w szkoleniach, dajesz swoim pracownikom wiedzę i większą pewność w wykonywanej przez nich pracy, jaką jest zarządzanie ilością i cenami pokoi w twoim hotelu. Poprzez zwiększenie liczby pracowników, świadomych w pełni tego, jak ważnym kanałem dystrybucji jest Internet i umiejętnie posługujących się nowoczesnymi programami do zarządzania sprzedażą, zapewniasz sobie regularne uaktualnienia swojej oferty w sieci. Wyszkolony personel wraz z odpowiednią technologią znacząco zmniejsza ilość czasu przeznaczonego na efektywne zarządzanie.

 


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *