Microsoft Dynamics AX wspiera zarządzanie warszawskim hotelem Hilton

Pierwsza placówka sieci Hilton Hotels w Polsce – otwarty w marcu 2006 roku hotel „Hilton Warsaw”  zdecydował się na wdrożenie platformy Microsoft Dynamics AX jako narzędzia wspierającego administrację, księgowość, zarządzanie aktywami oraz sprawozdawczość wewnętrzną i zewnętrzną.


Prowadzenie hotelu to jak prowadzenie kilkudziesięciu odrębnych firm pod jednym dachem. Każda działalność: pokoje, restauracje i bary, ośrodek fitness, butiki, usługi dla biznesu, agencje podróży, parkingi i tym podobne, musi być nadzorowana pod kątem efektywności i dochodowości. Problemem może być jednak fakt, że każda z tych działalności jest inna i nie jest możliwe sprowadzenie ich do jednego wspólnego mianownika. Ponadto, przy tak cennych środkach trwałych i wyposażeniu konieczna jest ich właściwa inwentaryzacja i amortyzacja. Atlas Estates, licencjobiorca prowadzący hotel Hilton w Warszawie, wybrał oprogramowanie ERP Microsoft Dynamics AX jako narzędzie, które jest w stanie podołać wszystkim tym wyzwaniom.


– Konieczność śledzenia tak wielu cennych danych rozrzuconych po różnych firmach Grupy Atlas spowodowała, że firma zdecydowała się wprowadzić jeden standardowy pakiet oprogramowania, pozwalający łatwo obsługiwać ogromne ilości danych i nie trącący elastyczności w miarę wzrostu skali działalności – mówi Tomasz Rusak, dyrektor finansowy w HGC SA.


Uruchomienie systemu odbyło się w rekordowo krótkim czasie 2 miesięcy od podjęcia decyzji o jego wdrożeniu. Nie było to proste zadanie. Dodatkową trudnością i potencjalnym zagrożeniem przedsięwzięcia było to, że większość hoteli Hilton na świece używa oprogramowania Microsoft® Dynamics NAV, a nie Dynamics AX. Na szczęście, dzięki doskonale rozplanowanym pracom implementacyjnym, udało się wdrożyć system w wyznaczonym terminie.


– Chcieliśmy zdążyć na otwarcie hotelu i zdążyliśmy. Nie obyło się bez problemów i ciężkiej pracy, ale udało się” – mówi Grzegorz Bigos, kierownik projektu ze strony firmy Microplan Polska Sp. z o.o., Partnera Microsoft Dynamics przeprowadzającego wdrożenie systemu. – Dobre opracowanie harmonogramu wdrożenia było tu ogromnym wyzwaniem szczególnie dlatego, że funkcje sprawozdawcze wymagały znacznych modyfikacji, aby mogły spełniać wymagania korporacyjne zarówno Hiltona jak i Atlasu. Aby utrzymać terminowość prac i zmieścić się w budżecie, wykorzystywaliśmy metodologię Sure Step firmy Microsoft oraz Narzędzie Błyskawicznej Konfiguracji (Rapid Configuration Tool) – dodaje Grzegorz Bigos, Microplan Polska.


Zaimplementowana platforma Microsoft® Dynamics AX realizuje wszystkie główne funkcje administracyjne, w tym rachunkowość finansową i podatkową, sprawozdawczość korporacyjną oraz gospodarkę środkami trwałymi i zapasami. Platforma umożliwia także tworzenie dwóch różnych zestawów raportów: dla centrali firmy i dla licencjodawcy.


Ponadto, system współpracuje ze stosowanym w hotelu programem do obsługi listy płac
i aplikacjami do obsługi recepcji oraz restauracji, standardowo używanymi we wszystkich placówkach sieci Hilton. Dzięki temu nie trzeba „ręcznie” przenosić danych z jednego systemu do drugiego.


– Elastyczność i szeroka funkcjonalność Microsoft Dynamics AX pozwoliła na dostosowanie systemu do wysokich wymagań biznesowych Klienta i pomyślne zakończenie procesu wdrożeniowego, mimo bardzo napiętych terminów – mówi Janusz Małgorzaciak, ekspert systemów ERP Microsoft Dynamics.


Obecnie platforma wspiera zarządzanie warszawskim hotelem Hilton w kluczowych obszarach biznesowych.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

1 komentarz do “Microsoft Dynamics AX wspiera zarządzanie warszawskim hotelem Hilton

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *