Duravit inwestuje wbrew kryzysowi

Nowe struktury powinny zacząć wydawać owoce
 
Po podwojeniu sprzedaży w ciągu pięciu lat przed 2008 rokiem, w wyniku globalnego ekonomicznego kryzysu, firma Duravit została zmuszona do zatrzymania tempa wzrostu w 2009 roku.


Wówczas po raz pierwszy odnotowano spadek poziomu sprzedaży. Na rynkach międzynarodowych, zarówno wewnątrz jak i poza Unią Europejską, sprzedaż
w Grupie jako całości spadła od jedno do dwucyfrowej wartości. Duravit AG także zarejestrował niewielki spadek poziomu sprzedaży. Ogólnie sprzedaż spadła o 12.6 % i w 2009 roku wyniosła 292.7 miliona euro.


Wbrew spadkowi sprzedaży, w 2009 roku firma Duravit z centralą w Hornbergu w Schwarzwaldzie nadal odnosiła sukcesy wprowadzając w życie konkretne rozwiązania dla przyszłych inwestycji: Duravit zakończył budowę nowej fabryki w Indiach, otworzył salony wystawowe w Egipcie i Tunezji i rozbudował centralny magazyn w Achern, w Niemczech.


Pomimo globalnego kryzysu, Duravit nie zmniejszył tempa rozwoju, ale nawet go zwiększył. W rezultacie powstały nowe produkty, które stworzyły kolejne możliwości biznesowe. W 2009 Duravit wprowadził na rynek swoją pierwszą saunę, jak również baseny kąpielowe i ceramiczne zlewozmywaki.


Kluczowym rynkiem sprzedaży w 2009 roku była Europa Środkowa, szczególnie Niemcy, Włochy, Hiszpania, Wielka Brytania i Francja, jak również USA, Bliski Wschód i niektóre kraje azjatyckie. Większość sprzedaży miała miejsce w regionie Euro; w Grupie Duravit udział w obrocie międzynarodowym wyniósł 75.1%.


Duravit posiada 27 oddziałów i jest obecny w ponad 90-ciu krajach na całym świecie. Produkcja odbywa się w kilku narodowych i międzynarodowych lokalizacjach: Hornberg, Schenkenzell, Meissen (Niemcy), Bischwiller (Francja), Kair (Egipt), Istambuł (Turcja), Chongqing (Chiny) i Bizerte (Tunezja).


2010 ma być dla Duravit rokiem konsolidacji. "Wszystkie inwestycje, które podjęliśmy w 2009 roku muszą teraz wydać owoce i przynieść korzyści”, mówi prezes zarządu Franz Kook. Jednak na razie nie można oczekiwać znacznej poprawy w sferze ekonomicznej.


Prezes widzi "rosnącą złożoność łazienki” jako ważne wyzwanie na przyszłość. Niegdyś smutny funkcjonalny obszar, dzisiaj jest nie tylko komfortowo urządzony, ale staje się także strefą relaksu i ośrodkiem wellness. Franz Kook: "Wraz z transformacją łazienki do "prywatnego spa”, coraz więcej produktów wprowadza się do tego pomieszczenia, zapewniając nowy stopień komfortu, który daleko wykracza poza branie prysznica albo mycie zębów. Nowoczesna łazienka bez inteligentnej techniki, kart pamięciowych i zdalnego sterowania wydaje się dziś niemożliwa”


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *