Jak wybrać audytora hotelowego SPA

Autor: Anita Bajdalska

Whotelowych SPA często mamy do czynienia z audytem, jednak nie zawsze taka forma kontroli jest dobrze przygotowana. Dlaczego? Bo niekiedy sami dobrze nie wiemy, jaki obszar powinien być poddany ocenie. Zacznijmy zatem od początku, czyli od samej decyzji o tym, aby taką kontrolę przeprowadzić. Często słyszę od inwestorów: jestem niezadowolony z pracy SPA, choć co prawda goście wychodzą z zabiegów zadowoleni, ale SPA nie przynosi zysków.

Albo: mam straty z departamentu SPA, które muszę pokrywać z pokoi, bo inaczej nie zarobią na wypłaty. Niekiedy słyszę też: kupiłem wyposażenie do gabinetów SPA, które nie jest wykorzystywane i obrasta kurzem.

Aby dobrze sprofilować audyt hotelowego SPA, trzeba w pierwszej kolejności określić obszar, jaki chcemy poddać ocenie. Czy jakość usług jest niesatysfakcjonująca, bo goście nie powracają na zabiegi? A może notorycznie musimy odwoływać rezerwacje w SPA, ponieważ nie ma kto wykonywać zabiegów? Albo mimo wielu zabiegów w SPA, brakuje pieniędzy na pensje?

Kto powinien przeprowadzić audyt jakości usług SPA …

Po określeniu obszaru, jaki chcemy poddać kontroli, należy dokładnie zbadać rynek audytorów hotelowych SPA, aby zlecenie audytu dało nam wymierne efekty, czyli zmianę na lepsze. Zacznijmy od audytu jakości usług SPA i tego, kto powinien zostać zaproszony do ofertowania takiej usługi. Nie spełni oczekiwań osoba, który nie legitymuje się wiedzą fachową z obszaru beauty, SPA, wellness i nie ma praktycznego doświadczenia, ponieważ nie będzie potrafiła przygotować obiektywnego wzoru, do którego to będzie porównywała wykonaną usługę SPA.

Jedyne, co będzie mogła zrobić, to ocenić ją według własnych – pytanie, czy właściwych – kryteriów. W przypadku kontroli jakości świadczonych usług audytor musi być fachowcem z wykształceniem kierunkowym. W przeciwnym razie ocena taka będzie subiektywna. Wyznaczanie standardów jakości usług SPA na podstawie „jak ja chciałabym, aby ten zabieg był wykonany” nie powinno się zdarzać w profesjonalnie zarządzanym SPA.

Decydujące znaczenie ma technika wykonania zabiegu oraz normy i schematy zabiegowe w

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *