Najnowszy numer „Hotelarza”!   "HOTELARZ"

W najnowszym numerze „Hotelarza” m.in.

  • ESG w hotelarstwie. Teraz! – obszerne fragmenty panelu z naszej konferencji Hotel Trends, podczas której po raz pierwszy w Polsce na konferencjach hotelowych ten temat został szerzej przedstawiony. Jak to robią najwięksi? Co się z tym wiąże? Ile to kosztuje? Jak projektować?
  • Rozmowa z Gheorghem Marianem Cristescu, prezesem PHH, w której m.in. ogłasza wprowadzenie na rynek jeszcze w pierwszym półroczu nowego soft brandu stworzonego przez holding, omawia plany dotyczące obiektów sieci Geovita, Interferie i Elbest przejętych w ub.r., przedstawia wyniki za 2022 r. całej firmy i poszczególnych hoteli, mierzy się też z pytaniem, o to, czy udział podmiotu państwowego w grze rynkowej nie wpływa negatywnie na konkurencyjność na rynku.
  • Rozmowa z Pauliną Kołodziejczyk, multi property managerem Leonardo Hotels Poland, m.in. o wynikach hoteli tej sieci w 2022 r., planach rozwoju oraz dostępności obiektów pod dzierżawę i na sprzedaż w Krakowie po pandemii.
  • Płatki śniegu w hotelu - jak współpracować z tym wymagającym pokoleniem. "Przedstawiciele pokolenia płatków śniegu bywają przewrażliwieni na swoim punkcie, bardzo słabo znoszą krytykę. Nie lubią dopuszczać do siebie sygnałów zwrotnych, łatwo ich urazić, zestresować i wyprowadzić z równowagi. Mają skłonności do dramatyzowania i przyjmowania roli ofiary. Czy to jednak jedyne cechy tego pokolenia?".
  • Klauzula sumienia w usługach hotelarskich okiem prawnika - ostatnio głośno było o wskazówkach katolickich prawników z organizacji Ordo Iuris, którzy w poradniku „Wolności słowa, sumienia i wyznania w miejscu pracy" postanowili wyjaśnić przedsiębiorcom, jak wyrazić „sprzeciw sumienia" wobec klienta. Szczególną uwagę opinii publicznej przykuły zalecenia dotyczące hotelarzy, aby nie udostępniać pokoi z łóżkami dwuosobowymi parom, które nie są małżeństwami. Wywołało to wiele prześmiewczych komentarzy, ale sama kwestia „klauzuli sumienia” w usługach hotelarskich nie jest problemem czysto teoretycznym.
  • Nieuczciwi goście w hotelowym SPA - hotelowe SPA borykają się z problemem kradzieży ręczników, szlafroków czy wymuszeniami rabatów za czasami nieuzasadnione roszczenia. Trzeba nauczyć się, jak zapobiegać takim problemom, bo to, że będą się pojawiać, jest pewne.
  • Strefa fitness w hotelu – jak zrobić to dobrze. Strefa fitness w hotelu stanowi ważny element w budowaniu pozytywnych doświadczeń gości. Jak sprawić, aby siłownia hotelowa spełniała potrzeby gości i była wizytówką obiektu?
  • W sekcji Hotel z Pomysłem przedstawimy Jantarvia Car Museum w Jantarze - obiekt, który powstał z pasji do samochodów amerykańskich. Już od wejścia proponuje oryginalne miejsce, w którym goście mogą poczuć atmosferę motoryzacyjnych lat świetności klasycznej amerykańskiej motoryzacji.
  • Na okładce: Mercure Katowice Centrum, który stanowi jeden z najlepszych w Polsce przykładów wykorzystania rozwiązań ekologicznych, od fasady z największą w Katowicach "zieloną ścianą" przez fotowoltaikę i odzyskiwanie wody deszczowej po wykorzystanie elementów z recyklingu we wnętrzach.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *