Czym zwabić do hotelu gościa biznesowego

Autor: Marta Andrzejczak
Gośćmi luksusowych hoteli są przede wszystkim klienci biznesowi, którzy znaleźli się w podróży służbowej. Przy dużej konkurencji na rynku właściciele hoteli nie mogą poprzestać jedynie na zapewnieniu im kącika biurowego w pokoju. Muszą zaproponować ofertę spełniającą oczekiwania najbardziej wymagającego klienta. Tym bardziej, że gość biznesowy w swoim miejscu docelowym podróży przeciętnie zostawia czterokrotnie więcej pieniędzy niż gość indywidualny.

ht_2009_08-31.jpg

Hotele prześcigają się między sobą w pozyskaniu coraz to większej liczby podróżujących biznesmenów, którzy zdecydują się na pobyt w ich obiekcie podczas wyjazdu służbowego. Właściciele hoteli zdają sobie sprawę, że zazwyczaj nie kończy się na jednej nocy spędzonej w danym hotelu, ale szeregu noclegów, a także wyjazdów integracyjnych, konferencji czy kongresów organizowanych w tym właśnie miejscu. Warto więc zastanowić się nad przygotowaniem wieloaspektowej oferty, która wpisze się w potrzeby większości firm istniejących na polskim i zagranicznym rynku. Należy bowiem pamiętać, że turystyka biznesowa jest najbardziej dochodową gałęzią turystki, a jej klient wydaje nawet trzysta razy więcej niż zwykły turysta. Biznesowa turystyka Polski stanowi już około 1/3 przychodów z turystyki ogółem, a zyski z niej rokrocznie powiększają się i w najbliższym czasie sytuacja z całą pewnością nie ulegnie zmianie, szczególnie wobec przygotowań do Euro 2012.


Relaks po spotkaniu

Kompleksowa i profesjonalna obsługa wyjazdów służbowych to jeden z głównych segmentów działalności wszystkich większych hoteli w Polsce. Mimo to największym zainteresowaniem wśród biznesmenów cieszą się obiekty typu airport, które usytuowane są jak najbliżej lotnisk. Hotele te, poza standardowymi usługami konferencyjnymi, pokojami biznesowymi czy dostępem do internetu, oferują swoim gościom darmowy transport z lotniska czy dostarczenie bagażu z lotniska wprost do pokoju gościa.


Tak więc pozostałe obiekty muszą zaproponować klientom podróży służbowej innego typu atrakcje. W związku z tym obiekty, które znajdują się daleko od głównych szlaków komunikacyjnych, bardzo często oferują swoim gościom biznesowym szeroko pojęte usługi SPA, które mają za zadanie zapewnienie równowagi pomiędzy pracą a odpoczynkiem. Odnowa biologiczna oferowana przez hotele sprawia, że klienci mają szansę oderwania się od obowiązków zarówno służbowych, jak i domowych i zakosztowania odrobiny przyjemności podczas męczącego wyjazdu.


Gość biznesowy rezerwuje najczęściej hotel na potrzeby jednego bądź dwóch noclegów. Wyposażenie dodatkowe nie jest dla niego istotne. Ważny jest komfort wypoczynku i komfort pracy, np. dostęp do łączności internetowej z większości pomieszczeń w hotelu, w którym się zatrzymał.

Aktywny gość biznesowy poszukuje zajęć dodatkowych. Chętnie skorzysta z basenu albo hotelowej siłowni, wyruszy na wycieczki po okolicach lub skorzysta z nocnego klubu czy dyskoteki
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *