A/H1N1 – Jak ustrzec SPA 8 zasad

Nawet kilka milionów Polaków może zachorować na świńską grypę - ostrzegał w sierpniowej "Gazecie Wyborczej" Paweł Grzesiowski, kierownik Zakładu Profilaktyki Zakażeń i Zakażeń Szpitalnych w Narodowym Instytucie Leków w Warszawie. Dlatego tak ważna jest profilaktyka, szczególnie w ośrodkach SPA, które opierają się na bardzo bezpośrednim kontakcie z drugim człowiekiem.

Wymienione poniżej środki zaradcze wymagają niewielkich, dodatkowych nakładów finansowych, a pomogą lepiej zabezpieczyć klientów wellnessowych, i personel, nie tylko przed skutkami pandemii, ale i przy okazji zwykłej grypy czy przeziębienia, które zazwyczaj atakuje ze zdwojoną siłą w okresie jesiennym. Oto one:

1. Umieścić pojemniki z płynem odkażającym/dezynfekującym dłonie w kluczowych miejscach SPA: zaraz przy wejściu, w korytarzach, przy recepcji, w łazienkach i magazynach. Zaopatrz wszystkich pracowników w podręczne środki dezynfekujące, np. chusteczki, i namawiaj ich do jak najczęstszego używania, również poza pracą. Ważne jest też uczulenie zarówno personelu jak i klientów, aby jak najczęściej myli ręce - zwłaszcza po przyjściu z dworu.

2. Upewnij się, że wszyscy pracownicy przeprowadzający zabiegi noszą jednorazowe rękawiczki i maseczki, które zakrywają usta i nos. Należy im uświadomić, aby zmieniali rękawiczki po każdym kliencie i nie dotykali nimi nic poza jego ciałem. Gdy tak się zdarzy, dotkną czegoś innego, muszą natychmiast zmienić rękawiczki na nową parę.

3. Utrzymuj w nadzwyczajnej czystości SPA: zleć codzienne odkurzanie, mycie i dezynfekcję podłóg oraz najlepiej co godzinę najczęściej dotykane powierzchnie: drzwi i okien w okolicach klamek, gałek i kranów oraz pojemników z mydłem w toaletach oraz telefonów. Zrezygnuj z mopów i ścierek do podłogi wielorazowego użytku na rzecz jednorazowych. Stosuj silne płyny bakteriobójcze. Możesz też rozważyć wprowadzenie ochraniaczy na nogi dla klientów (takich jak w szpitalach) - wtedy pojemnik umieszczasz zaraz przy wejściu wraz z koszem od śmieci. Takie rozwiązanie pozwoli Ci zachować czystość, a jednocześnie będzie informacją dla gości, że rzeczywiście zależy Ci na ich bezpiecze [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *