Wyzwania concierge

W Polsce panuje przekonanie, że "konsjerż" to osoba
wykonująca pracę łączącą część obowiązków kamerdynera
i hotelowego portiera.




Przez wiele lat to przedstawiciele profesji concierge edukowali gości, w jakim zakresie świadczą usługi oraz jakiego standardu mają prawo oczekiwać. Dziś kultura obsługi concierge rozwija się w tempie nieznanym do tej pory.

Wpływa na to kilka czynników. Do najważniejszych należą: postępy techniki, silna konkurencja oraz wzrost znaczenia indywidualnej o klienta.
Concierge dzięki przynależności do własnych organizacji i stowarzyszeń zawodowych mają możliwość rozwijania umiejętności i wymiany doświadczeń w rozwiązywaniu najbardziej skomplikowanych zapytań lub sytuacji ze strony gości. Korzystają z cyklicznych programów szkoleniowych inspirujących do wykorzystywania własnych talentów na potrzeby codziennej pracy.




W hotelu i poza nim




W Polsce mało pisze się o profesji concierge. Brakuje także spolszczonej wersji słowa, co sprawia, że spotykamy różne wersje w tekstach pisanych. Gdy napotykamy na krótkie wzmianki, dowiadujemy się, że "konsjerż" to osoba wykonująca obowiązki lokujące się między czynnościami kamerdynera i hotelowego portiera, zawsze gotowa do usług na rzecz gości.

Pomija się esencję tej profesji, na którą składają się specyficzne predyspozycje osobowościowe związane z naturalną potrzebą niesienia pomocy innym oraz wyzwania, jakie niesie za sobą ten zawód.
Świat usług i jego powszechne rozumienie zmieniły się diametralnie. Lecz nie zmieniła się wartość kontaktów międzyludzkich i sposób, w jaki poświęcamy uwagę innym. Zmieniły się za to oczekiwania osób korzystających z usług naszych hoteli.

To, co dla gości jest podstawowym elementem w obsłudze, często nie jest respektowane przez pracownik [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Sylwi Bortniak

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.