Długi weekend sierpniowy – najbardziej oblegany spośród wszystkich długich weekendów   ANALIZY I RAPORTY

Według danych Travelist.pl długi sierpniowy weekend to najbardziej oblegany długi weekend tego roku, który – pod względem liczby rezerwacji – daleko w tyle pozostawia Wielkanoc, majówkę czy Boże Ciało. Jak wskazuje eksperci portalu – zainteresowanie turystów długim weekendem sierpniowym było o blisko 9 proc. większe niż rok temu. Średnia cena za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie 4-5 gwiazdek lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) w okresie sierpniówki 2019 r. wynosiła 398 zł. Rok temu było to 554 zł, obecnie  zaś 656 zł.

Według danych Travelist.pl sierpniówka pod względem liczby rezerwacji będzie najlepszym jak do tej pory długim weekendem tego roku. Na tydzień przed jego rozpoczęciem rezerwacji było 10 razy więcej niż na Wielkanoc i blisko 2 razy więcej niż na Boże Ciało. W tyle zostaje także najpopularniejsza jak dotąd majówka.

Długie – w porównaniu do poprzednich przedłużonych weekendów – będą także same wyjazdy. Rezerwacje dokonywane są średnio na 4,2 dnia. Także pod tym względem Wielkanoc, majówka i Boże Ciało notowały zdecydowanie niższe wyniki. Przeciętna długość pobytu wynosiła wówczas odpowiednio: 2,73, 3,37 i 3,44 dnia. Nie bez znaczenia jest jednak fakt, że część planowanych na weekend sierpniowy wyjazdów będzie połączona z wakacyjnym wypoczynkiem.

Długi sierpniowy weekend wypada lepiej nie tylko na tle 2023 roku. Rezerwacji jest o blisko 9 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Niemniej wyniku z 2019 roku nie udało się jeszcze dogonić. Nie bez znaczenia jest tutaj inflacja. Według danych Travelist.pl w 2019 roku średnia cena za noc w dwuosobowym pokoju hotelowym (o standardzie 4-5 gwiazdek lub równorzędnym, z wyżywieniem w pakiecie) w okresie sierpniówki wyniosła 398 zł. Rok temu było to 554 zł, aktualnie natomiast 656 zł.

Od dłuższego czasu obserwujemy intensywną potrzebę podróżowania wśród Polaków. Mimo niesprzyjających uwarunkowań ekonomicznych nie rezygnują oni z wyjazdów, szukając raczej pewnego rodzaju kompromisów. Przykładem takiej strategii jest na pewno skrócenie długości pobytów w stosunku do 2019 roku. Wówczas nasi klienci na długi sierpniowy weekend wyjeżdżali na średnio 4,7 dnia. Rok temu było to 4,19 dnia, aktualnie zaś 4,2 – mówi Eliza Maćkiewicz, Head of Commercial w Travelist.pl.–Jako społeczeństwo coraz mocniej jesteśmy świadomi także tego, że średnie ceny to jedno, a różnorodność ofert i atrakcji to drugie. Polska ma do zaproponowania naprawdę sporo możliwości spędzenia czasu wolnego, wśród których każdy może znaleźć coś dla siebie. To widać także na przykładzie długiego weekendu sierpniowego.

Na stronie Travelist.pl trwa akcja Summer Black Weeks, w ramach której pobyty w wybranych obiektach można kupić ze zniżką sięgającą nawet 70% regularnych cen, a w niektórych przypadkach jeszcze więcej. Na początku tygodnia przed sierpniówką ok. 10-11 proc. wszystkich promocyjnych rezerwacji dokonanych zostało na ten termin, więc można się spodziewać, że ostateczna różnica między poziomem rezerwacji w 2023 a 2019 roku jeszcze się zmniejszy.

Wśród klientów Travelist.pl weekend nad morzem planuje spędzić blisko 36 proc. klientów portalu, w górach ponad 33 proc., a 12 proc. planuje długi weekend spędzić w ramach city breaków, gdzie ceny są najniższe – za pokój 2-osobowy w hotelu trzeba zapłacić średnio 437 zł. W przypadku wybrzeża ceny te wynoszą średnio 762 zł, a w górach 643 zł.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *