Kontrola operacyjna departamentu SPA

Budowanie jakości to podstawa sukcesu w biznesie usług SPA, ale aby jakość nie była wyłącznie zbiorem procedur stworzonym przez ambitnego managera, potrzebna jest kontrola ich stosowania, i to realizowana codziennie. Nikt nie lubi być kontrolowany, ponieważ w powszechnej opinii oznacza to brak zaufania. Ale to opinia osób, których pracę podaje się kontroli. Inne podejście ma […]

Czytaj dalej


5. urodziny Mercure Kraków Stare Miasto – 5 filarów tożsamości

Mercure Kraków Stare Miasto – jeden z najlepszych hoteli tej marki w Europie Środkowo-Wschodniej i jeden z najlepszych hoteli w Krakowie – od chwili otwarcia wpisał się w krajobraz okolicy, miasta i regionu. 21 września obchodzi piąte urodziny. Z tej okazji hotel dzieli się pięcioma filarami swojej tożsamości – elementami, które nieustannie rozwija, aby zapewniać […]

Czytaj dalej


Arche Poloneza sprzedaje pokoje w formule akademika

Arche Poloneza w Warszawie, które po otwarciu w połowie tego roku drugiej części z 250 pokojami, oferuje łącznie 400 pokoi, wprowadziło ofertę „Mieszkanie dla studenta”. Hotel proponuje pokój z aneksem kuchennym oraz m.in. bezpłatnym Wi-Fi i sprzątaniem raz w tygodniu za 1,9 tys. zł w ofercie first minute (standardowa 2,2 tys.). Pokój wyposażony jest m.in. […]

Czytaj dalej


Rynek inwestycyjny w II kwartale – głównie w sektorze PRS

Jak wynika z najnowszego raportu firmy doradczej Colliers dotyczącego rynku inwestycji w nieruchomości „EMEA Market Snapshot – Capital Markets Q2 2021”, w II kwartale w Polsce sfinalizowano transakcje o wartości około 1 mld euro. 44 proc. wolumenu stanowiły transakcje w sektorze PRS (Private Rented Sector), czyli najmu instytucjonalnego. Największe z nich to zakup 2496 mieszkań […]

Czytaj dalej


Tak wyglądały będą hotele Wieniawa i Ikar pod marką Four Points by Sheraton

Pracownia architektoniczna Emkaa Architekci zaprezentowała koncepcję modernizacji bliźniaczych hoteli – Wieniawa we Wrocławiu i Ikar w Poznaniu, które Polski Holding Hotelowy wprowadza pod 4-gwiazdkową markę Four Points by Sheraton sieci Marriott International. Wykonanie większości działań projektowych jest zaplanowane jeszcze w tym roku. W wyniku przeprowadzonego konkursu na przebudowę i modernizację hoteli Wieniawa we Wrocławiu i […]

Czytaj dalej


KNOW HOW proces projektowania wnętrz i hoteli 22.07.21 godz. 11:00

Virtus Studio zaprasza na drugi webinar z letniego cyklu Design & Hotele. Gościem specjalnym będzie Jan Sikora, założyciel pracowni Sikora Wnętrza, autor wnętrz m.in. hoteli Number One by Grano w Gdańsku i Molo w Sopocie.             Za swoje projekty otrzymał najważniejsze polskie nagrody m.in. Nagroda Architektoniczna Polityki, Bryła Roku. Juror najważniejszych polskich konkursów projektowych, członek SARP. Autor […]

Czytaj dalej


Nowy inwestor kołobrzeskiego hotelu Crowne Plaza

Grupa FB Antczak przejęła pakiet kontrolny spółki Baltic Wave, budującej ponad 450 pokojowy hotel w Kołobrzegu, który działać ma pod należącą do IHG marką Crowne Plaza.  Obiekt sprzedawany jest w systemie condo, a samo finansowanie transakcji zostało pozyskane poprzez emisję obligacji. Pięciogwiazdkowy hotel, którego budowa rozpoczęła się w 2019 roku liczyć ma 468 apartamentów. 14-kondygnacyjny […]

Czytaj dalej


Władysław Grochowski: Problem z pracownikami, bierzemy wszystkich

Jak wygląda sytuacja naszych hoteli? – Byłem dziś w folwarku Łochów, jest tam zatrzęsienie ludzi. W Cukrowni Żnin miesiące wakacyjne wypełnione są już niemal na 100 proc. Szykuje się zbiorowy najazd na hotele – komentował w programie #BiznesTeraz Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche. -My mamy dwie nogi – deweloperską i hotelarską. Noga deweloperska pozwoliła nam […]

Czytaj dalej


Wielka Brytania notuje nieznaczny wzrost zakażeń, kolejne państwa ograniczają podróże z Wyspami

W Wielkiej Brytanii odnotowano wczoraj 3180 nowych przypadków zakażeń koronawirusem, to najwięcej od 12 kwietnia tego roku. Niepokój kolejnych europejskich państw budzi rozprzestrzeniający się tam wariant indyjski, dlatego m.in. Francja, Niemcy i Austria zdecydowały już o ograniczeniu kontaktów turystycznych z Wyspami. Wielka Brytania, gdzie pierwszą dawkę szczepionki otrzymało już ponad 38 mln osób, to obok […]

Czytaj dalej


Franczyza – jak wybrać markę, jakie są korzyści, jakie koszty?

Jaką wartość zyskuje hotel – oprócz świecącego na fasadzie, znanego na całym świecie, logotypu – dzięki włączeniu do międzynarodowego brandu? Jak wygląda proces wyboru marki? Jakie są korzyści, a jakie koszty wynikające z zawarcia umowy franczyzowej? Rosnąca podaż na rynku hotelowym zwiększa konkurencję, a wzrost świadomości klientów wymusza na właścicielach hoteli utrzymanie odpowiedniego standardu, jakości […]

Czytaj dalej