Najnowszy „Hotelarz”: o rentowność trudniej niż w ubiegłym roku   "HOTELARZ"

Tematem Numeru najnowszego wydania „Hotelarza” jest zapis panelu prezesów spółek hotelarskich i dyrektorów generalnych hoteli resortowych z forum Hotel Investment Trends Poland & CEE, który odbył się hotelu Regenet Warszawa „W poszukiwaniu zysków – walka o cenę, walka o gości”.

Chociaż wszyscy zgodnie przyznali, że choć same wyniki operacyjne były nie gorsze niż w ubiegłym roku, to biorąc pod uwagę dużo wyższe koszty, trudniej było o rentowność na ubiegłorocznym poziomie.

Wiktor Wróbel, prezes spółki Nosalowy Dwór: O zeszłoroczną rentowność jest zdecydowanie trudniej w tym roku i to nie jest żadna tajemnica. Nie wydaje mi się, żeby był rynek czy hotel, gdzie ceny, czy RevPOR rosłyby szybciej niż koszty. Realia, w których działamy, się zmieniły i zysk nie utrzymuje się na takim samym poziomie

Michał Kozak, prezes spółki Hotel Arłamów: W tym roku, który jeszcze się nie skończył, będziemy mieli zapewne o punkt czy dwa niższą rentowność, co przy tych wyzwaniach i tak uznaję za sukces.

Monika Murawska, regionalna dyrektor operacyjna Zdrojowa Hotels w Świnoujściu, dyrektor generalna Hilton Świnoujście Resort & Spa: Wiedzieliśmy, że negatywną stroną będą koszty, nad którymi trzeba było się naprawdę mocno napracować operacyjnie, żeby sobie z nimi poradzić. Z jednej strony one są przewidywalne i wiedzieliśmy od początku roku, co się będzie z nimi działo i jakie to postawi przed nami wyzwania, z drugiej – trzeba potem było na bieżąco i praktycznie codziennie reagować i dostosowywać się do tego.

Luiza Olszewik, St. Bruno: Gdy mówimy o wyniku operacyjnym, był on na poziomie ubiegłorocznego, co było naszym założeniem, bo biorąc pod uwagę duży wzrost kosztów, chcieliśmy przynajmniej powtórzyć sukces z tamtego roku i to się udało.

Karol Brześkiewicz, Platinum Mountain Hotel & Spa Szklarska Poręba: Nawet w przypadku tych krótkich pobytów widzieliśmy, że gość często nie decydował się przyjechać np. w piątek późnym popołudniem czy wieczorem, jak to było jeszcze rok temu, tylko starał się przyjechać w sobotę rano. W związku z tym wychodziliśmy naprzeciw oczekiwaniom gości z możliwością early check-inu i to było jednym z tych czynników, które pozwoliły nam utrzymać obłożenie w części hotelowej na odpowiednim poziomie.

Rafał Kuczyński, Holiday Inn Resort Warszawa Józefów: Koszty nadal będą rosły. Więc co można zrobić? Trzeba skupić się na przychodach i sprzedawać. My mamy sporo gości z zagranicy i prawda jest taka, że dla nich ciągle w Polsce jest tanio.


Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *