Sieć IHG podpisała umowę, która podwoi jej obecność w Niemczech do 200 hoteli   ŚWIAT

Sieć IHG Hotels & Resorts i NOVUM Hospitality ogłosiły długoterminową umowę, która podwoi obecność IHG w Niemczech do ponad 200 hoteli w prawie 100 miastach za sprawą współpracy marek Holiday Inn z the niu oraz europejskich debiutów marek IHG Garner i Candlewood Suites.

Hotel the niu w Forchheim

Umowa z NOVUM Hospitality, jednym z największych prywatnych operatorów hotelowych w Niemczech, którego właścicielem jest David Etmenan, uczyni IHG jednym z wiodących graczy na rynku hoteli klasy średniej i wyższej. Obejmuje ona następujące kluczowe elementy:

  • W latach 2024-2028 sieć IHG ma powiększyć się o 108 otwartych hoteli NOVUM Hospitality (15 334 pokoi) i 11 hoteli w budowie (2 369 pokoi). Konwersja hoteli do systemu IHG będzie odbywać się etapami, począwszy od 2024 roku, z czego większość nastąpi w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Tym samym globalny system IHG zwiększy się w nadchodzącym czasie nawet o 1,9 proc.
  • W ramach współpracy pomiędzy Holiday Inn i the niu, flagową marką NOVUM Hospitality z segmentu klasy średniej (upper midscale), do IHG dołączą łącznie 52 otwarte i planowane hotele. Efektem współpracy będzie połączenie krajowej obecności the niu z renomą i globalną rozpoznawalnością marki Holiday Inn w celu zbudowania wiodącej pozycji na kluczowym dla niej rynku . Pozostałe marki NOVUM Hospitality: Yggotel, Select i Novum posiadające 56 otwartych i planowanych hoteli, zostaną przekształcone w nową markę IHG klasy średniej (midscale) Garner, a marka acora Living the City z 11 otwartymi i planowanymi do uruchomienia hotelami zostanie zaadaptowana pod markę hoteli klasy średniej (midscale) dedykowaną dłuższym pobytom Candlewood Suites.
  • Zgodnie z umową, IHG będzie otrzymywać opłaty franczyzowe stopniowo wraz z postępem konwersji istniejących obiektów i po otwarciu hoteli znajdujących się obecnie w fazie rozwoju. Ponadto do funduszu systemowego IHG będą wpływać standardowe opłaty, w tym na pokrycie kosztów obsługi programu IHG One Rewards oraz usług marketingowych i dotyczących rezerwacji. IHG poniesie nakłady inwestycyjne, które będą odzwierciedlać stopniową konwersję i harmonogram otwarcia tego dużego portfela hoteli.
  • Porozumienie obejmuje umowę na wyłączność dla przyszłych hoteli NOVUM Hospitality, które dołączą do wiodących marek i systemu korporacyjnego IHG, z ambicją wspólnego rozwoju kolejnych hoteli w miarę upływu czasu.
  • Umowa została zawarta na okres 30 lat z możliwością przedłużenia na kolejne okresy.

NOVUM Hospitality jest właścicielem 111 obiektów w Niemczech, oraz ośmiu w Austrii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Niemcy są jednym z największych rynków hotelarskich w Europie, z silną  krajową siłą nabywczą, turystyką przyjazdową i wyjazdową. W 2022 r. w Niemczech odnotowano ponad 450 milionów noclegów, co stanowi drugi najwyższy wynik w Europie. Kraj ten wygenerował również największą na świecie liczbę międzynarodowych podróży zagranicznych, wynoszącą około 100 milionów.

Rozwój IHG w Niemczech będzie wspierany przez dalsze inwestycje w tworzenie lokalnych platform handlowych, takich jak niedawne wprowadzenie partnerstw lojalnościowych i ulepszonych systemów rezerwacji. IHG oczekuje, że zwiększona skala przyniesie znaczące korzyści NOVUM Hospitality i innym właścicielom IHG, w tym większą rozpoznawalność  marki, bezpośrednie rezerwacje i zaangażowanie lojalnościowe, aby uchwycić zarówno popyt krajowy, jak i niemiecki biznes wyjazdowy. Pozwoli to również na rozwój marek IHG w większej liczbie lokalizacji.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z tak szanowaną grupą jak NOVUM Hospitality oraz podwoić obecność IHG w Niemczech. Jest to jeden z największych rynków hotelowych w Europie będący priorytetem wzrostu dla naszej firmy. Zawarta umowa świadczy o atrakcyjności naszej oferty dla właścicieli oraz sukcesie IHG w przyciąganiu doskonałych okazji  konwersji w celu zwiększenia rozmiaru naszego systemu. Ponadto tworzy silną krajową platformę na rynku niemieckim mającą na celu zwiększenie popytu i znajomości marki, a także zdobycie większego udziału w milionach podróży zagranicznych odbywających się każdego roku w całej Europie i poza nią – powiedział Elie Maalouf, CEO, IHG Hotels & Resorts. – Z radością przedstawiamy nowoczesną, odważną i dynamiczną współpracę Holiday Inn – the niu, która łączy naszą znaną na całym świecie markę Holiday Inn z wysokiej jakości lokalną marką, która posiada doskonałe, w dużej mierze nowo wybudowane, portfolio. Jednocześnie, wprowadzenie Garner do Europy na tak kluczowym rynku, jakim są Niemcy, jest dla nas wielkim wydarzeniem, podobnie jak ekspansja Candlewood Suites po raz pierwszy poza kontynentem amerykańskim. IHG i NOVUM Hospitality łączy pasja dla hotelarstwa, dbanie o jakość i rozwój, dlatego z niecierpliwością czekamy na wspólny rozwój w nadchodzących latach

– Partnerstwo z IHG, jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie, dodaje naszej rodzinnej firmie siły potrzebnej do ugruntowania naszej obecności na rynku w całej Europie. Ta współpraca pozwala nam skoncentrować się na dostarczaniu wyjątkowych doświadczeń pobytowych w hotelach, jednocześnie czerpiąc korzyści z globalnej rozpoznawalności marki IHG. Stworzenie co-brandu pomiędzy the niu i Holiday Inn oznacza połączenie dwóch doskonale uzupełniających się marek, co w skali globalnej podniesie naszą atrakcyjność dla gości. Dodatkowo dostęp do najnowocześniejszej globalnej sieci dystrybucji IHG zapewni nam zwiększone możliwości sprzedaży i przychodów. Zapewni to trwały sukces komercyjny przy jednoczesnym zachowaniu pełnej elastyczności i niezależności NOVUM Hospitality, jako że firma pozostaje w całości naszą własnością – skomentował David Etmenan, CEO i właściciel, NOVUM Hospitality. – Poza strategicznymi korzyściami, wspólne wartości i zasad, którymi się kierujemy, widoczne podczas  negocjacji z IHG potwierdzają kompatybilność naszego partnerstwa Głęboko cenimy uznanie, jakim darzona jest nasza marka the niu i z niecierpliwością czekamy na obiecującą przyszłość naszych wspólnych przedsięwzięć – dodał.

Więcej informacji o marce:

  • Holiday Inn została uznana za najbardziej zaufaną markę hotelową w USA. Od 1952 r. Holiday Inn zapewnia gościom wypoczywającym, podróżującym służbowo i rodzinom miejsca na pobyt, oferując ponad 1200 hoteli na całym świecie i kolejne 250 obiektów w budowie.
  • Holiday Inn – the niu to współpraca oparta na wyróżniającym się designie i zapadającej w pamięć gościnności. Słynąca z przyjaznej obsługi i indywidualnie zaprojektowanych hoteli inspirowanych ich lokalizacją, sztuką miejską i popkulturą, the niu jest młodą marką o doskonałej reputacji. Połączenie jej z Holiday Inn oraz wielokrotnie nagradzanym programem lojalnościowym IHG One Rewards i potężną platformą korporacyjną IHG, jeszcze bardziej podniesie jakość pobytu, zwiększy udział w rynku poprzez dotarcie do nowych gości podróżujących w celach zarówno wypoczynkowych, jak  i biznesowych oraz przyspieszy ekspansję w nowych lokalizacjach.
  • Pierwszy hotel Garner w Stanach Zjednoczonych został otwarty w Seattle pod koniec 2023 roku, w ciągu trzech miesięcy od momentu zaoferowania marki franczyzobiorcom. Od tego czasu została wprowadzona w Japonii, Meksyku i Kanadzie. Niniejszy komunikat potwierdza, że Garner jest marką gotową dla franczyzobiorców IHG w regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki (EMEAA). Garner jest skierowany do podróżnych w każdym wieku, poszukujących niezawodnego, relaksującego doświadczenia w przystępnej cenie. Staje się wiodącym wyborem dla gości pragnących atrakcyjnych cenowo pobytów w wysokiej jakości obiektach, a także dla właścicieli poszukujących wyższych zysków w segmencie hoteli klasy średniej. IHG szacuje, że w ciągu najbliższych 10 lat w samych Stanach Zjednoczonych Garner osiągnie liczbę ponad 500 otwartych hoteli, a w ciągu najbliższych 20 lat – 1000 hoteli.
  • Candlewood Suites to należąca do IHG marka hoteli klasy średniej, zapewniająca swobodne i przyjazne środowisko oraz wszystko, czego goście potrzebują do życia, pracy i relaksu poza domem. Od ponad 25 lat marka oferuje gościom doskonałą jakość, jednocześnie pozwalając właścicielom czerpać korzyści z wysoce wydajnego modelu operacyjnego. Candlewood Suites posiada łącznie ponad 520 hoteli na kontynencie amerykańskim.

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *