Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie. Przeczytaj całość, Zamknij to okno informacyjne


O nas    Prenumerata    Kontakt  
        


HOTELARZ » 10/2018, ZARZĄDZANIE I MARKETING » CSR w projektowaniu, budowaniu i zarządzaniu hotelami, cz. 1

CSR w projektowaniu, budowaniu i zarządzaniu hotelami, cz. 1

CSR (corporate social responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu – to, najkrócej mówiąc, takie prowadzenie działalności, by pozwalała na harmonijną współpracę z bezpośrednim otoczeniem firmy i pracownikami oraz wywierała jak najmniej negatywny wpływ na środowisko. To gotowość ze strony organizacji do wzięcia odpowiedzialności za skutki swoich decyzji i działań w trzech głównych obszarach – pracownicy, partnerzy biznesowi i klienci oraz środowisko.



CSR to nie tylko etyczne prowadzenie firmy. Chodzi o świadomość i poczucie odpowiedzialności za innych oraz szczerą potrzebę tworzenia wartości wspólnych dla wszystkich tzw. interesariuszy. Hotel jest oczywiście przede wszystkim przedsiębiorstwem, inwestycją, która ma przynosić określone wyniki ekonomiczne, ale CSR nie stoi w opozycji do tego stwierdzenia. Zarządzający wielu firm podejmują działania CSR, gdyż dostrzegają ich konkretną wartość i są głęboko przekonani, że dają one korzyści nie tylko wizerunkowe.

Zrównoważony projekt i budowa

Pisząc o CSR jako przedstawiciel generalnego wykonawcy obiektów kubaturowych, w tym hoteli, nie mogę nie zacząć od kwestii zrównoważonego budownictwa. Branża budowlana w największym stopniu przyczynia się do tworzenia PKB państw europejskich i zatrudnia najwięcej ludzi w porównaniu z innymi gałęziami przemysłu. Jest też niestety jednym z głównych źródeł emisji CO2 (odpowiada za jedną trzecią globalnej emisji gazów cieplarnianych), a budynki stanowią 40 proc. udziału w światowej konsumpcji energii. Dlatego standardem już, a nie tylko trendem, staje się inwestowanie w „zielone” budynki, będące odpowiedzią na założenia zrównoważonego rozwoju. Branża hotelowa również uznawana jest za tę, która znacząco zmienia otoczenie.

Wśród hoteli pojawia się coraz więcej takich, które uzyskują ekologiczne certyfikaty, nie musząc się już obawiać, że klienci będą postrzegać ich usługi jako znacząco droższe niż w hotelach niecertyfikowanych. Goście sami czują coraz większą odpowiedzialność za stan środowiska i świadomie wymagają od hoteli znaczących zmian na tym polu. Jednak raporty Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC pokazują, że certyfikowanych obiektów hotelowych (w jednym z czterech najbardziej znanych systemów certyfikacji, w wypadku hoteli to LEED i BREEAM) jest jeszcze w Polsce mało w stosunku do obiektów biurowych, handlowych czy przemysłowych. W 2017 r. było ich siedem, a w 2018 r. – 12.

Hotele mogące się już poszczycić posiadaniem certyfikacji LEED czy BREEAM wskazują na aspekty inwestycji mające znaczenie dla certyfikacji (i zarazem dla jednego z trzech filarów CSR, jakim jest środowisko), takie jak: efektywność energetyczna budynku i jego instalacji, bezpieczne i poddające się recyklingowi materiały wykończeniowe, wykorzystanie wody des [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.



Dostęp dla prenumeratorów Hotelarza
Użytkownik:
Hasło:
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


Autor: Wioletta Fabrycka

Skomentuj artykuł


Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.

Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Samsung Sponsorem Strategicznym Hotel Investment Trends Poland&CEE 2019

Firma Samsung Electronics –światowy lider w zakresie rozwiązań informatycznych, została trzeci rok z rzędu Sponsorem Strategicznym konferencji Hotel Investment Trends Poland & CEE, która w (...)

Qubus wróci do Katowic?

Sieć hotelowa Qubus Hotel, nieobecna w Katowicach od 2016 roku, po tym jak miejsce hotelu Qubus Prestige zajął Courtyard by Marriott, planuje powrót do tego (...)

InterContinental i Huawei tworzą pierwszy na świecie smart hotel 5G

InterContinental, Shenzhen Telecom i Huawei podpisały strategiczną umowę o współpracy na rzecz stworzenia pierwszego na świecie smart hotelu 5G. Projekt, poprzez wprowadzenie pierwszej w branży (...)

HIT 2019: Po ilu latach zwraca się hotel? Jak właściwie zaplanować koszty i przychody z inwestycji hotelarskiej?

Budowa hotelu to koszt kilkudziesięciu, a nieraz nawet kilkuset milionów złotych. Aby ta ogromna inwestycja przyniosła spodziewany zysk, należy ją mądrze i precyzyjnie zaplanować pod (...)

Mikołaj Wild Gościem Specjalnym Hotel Investment Trends Poland&CEE 2019

Mikołaj Wild, Sekretarz stanu i Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego dla RP, został Gościem Specjalnym konferencji Hotel Investment Trends Poland & CEE, która odbędzie (...)

Bezpłatny newsletter
  2019-04-15 Kelner/Kelnerka Warszawa
  2019-04-17 RECEPCJONISTA / RECEPCJONISTKA Warszawa
  2019-04-12 Kierownik Restauracji Kraków
Z Branży






Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl     Restauracja www.e-restauracja.com Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl    

Polski Jubiler www.polskijubiler.pl     Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl Polityka prywatności