Poznań: ruszył Focus Hotel, wkrótce Park Inn by Radisson i Hampton by Hilton

Na początku października otwarty został 3-gwiazdkowy hotel Focus Poznań z 92 pokojami, trzema salami konferencyjnymi o łącznej powierzchni blisko 120 m kw., restauracją, strefą fitness z całodobowym dostępem do sauny i siłowni oraz parkingiem podziemnym. To 10. hotel sieci Focus i drugi otwarty w tym roku po Sopocie. Pod koniec października w Poznaniu ruszyć ma […]

Czytaj dalej


Przedstawiciel IGHP we władzach HOTREC

W hotelu Sheraton Grand Kraków po raz pierwszy w Polsce odbyło się Zgromadzenie Ogólne HOTREC – największej europejskiej organizacji branżowej z sektora hotelarstwa i gastronomii. Po raz pierwszy do władz HOTREC wszedł przedstawiciel polskiej branży hotelarskiej, wiceprezes IGHP Julian Bystrzanowski Gospodarzem wydarzenia była Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, która reprezentuje polską branżę w HOTREC od 2015 […]

Czytaj dalej


Czym prać w hotelu?

Wymagania i oczekiwania dotyczące hotelowego prania są bardzo wysokie. Nieskazitelna biel ręczników i pościeli ma tu kluczowe znaczenie. Czystość tekstyliów jest jednym z głównych nośników reputacji i wizerunku hotelu. Warto więc mądrze inwestować w detergenty do prania. W hotelu najlepsze rezultaty czyszczenia i higieny muszą iść w parze z kontrolą zużycia energii, wody i środków […]

Czytaj dalej


Muraspec: konkurs na tapetę do hoteli

Podczas targów Warsaw Home 2018 firma Muraspec ogłosiła konkurs na projekt tapety do obiektu hotelowego, biura, restauracji. Do udziału w konkursowych zmaganiach producent zaprasza projektantów, designerów, grafików oraz wszystkich, którzy chcą zaprojektować unikatową okładzinę ścienną. arcza Hotelarstwa Polskiego, która reprezentuje polską branżę w HOTREC od 2015 r. Julian Bystrzanowski był wicedyrektorem Instytutu Turystyki w Warszawie, […]

Czytaj dalej


Marka hotelowego SPA – jak ją stworzyć i utrzymać?

Marka to obietnica jakości produktu, jaką składamy potencjalnym klientom. Jest jak reputacja, o którą trzeba stale się troszczyć. Jej zbudowanie to czasochłonny proces, na który składa się wiele elementów. Tak samo w branży hotelarskiej na dobre imię trzeba zapracować. Jeśli hotelowe SPA chce zaistnieć na rynku i cieszyć się zaufaniem gości, także musi aktywnie uczestniczyć […]

Czytaj dalej


Kraków: Bachleda otworzy MGallery by Sofitel

Bachleda Luxury Properties, właściciel XIX-wiecznej Willi Medyńskich przy pl. Kossaka w Krakowie, i Grupa Orbis podpisały umowę franczyzową na uruchomienie 5-gwiazdkowego hotelu pod marką MGallery by Sofitel z 64 pokojami i apartamentami. Hotel ruszyć ma na początku przyszłego roku i będzie pierwszym obiektem pod tą marką w Polsce. Hotel zaoferuje m.in. restaurację, bar, część SPA […]

Czytaj dalej


Hotel Trends już w listopadzie

26-27 listopada w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie odbędzie się VI edycja konferencji Hotel Trends Poland & CEE – największej konferencji hotelarskiej w Europie Środkowo- -Wschodniej. W jednym miejscu spotka się ponad 400 polskich i zagranicznych decydentów w branży hotelowej, deweloperskiej i finansowej, a także architektów, projektantów oraz największych dostawców produktów i usług dla hotelarstwa. […]

Czytaj dalej


Czy SPA może być rentowne? O wskaźnikach efektywności SPA

Dzisiaj większość lepszych obiektów hotelowych w Polsce chwali się, że oferuje usługi SPA lub wellness. Często ten departament jest główną atrakcją i ciągnie promocję całego hotelu. Wydawałoby się zatem, że dla dyrektorów tych obiektów rentowność takiego działu powinna być kluczowym elementem analizy. Powinna. A niestety nie jest. Od kilku lat mam przyjemność prowadzić zajęcia z […]

Czytaj dalej