Barometr pogody dla hotelarstwa

Zapytaliśmy Czytelników, z jakimi nastawieniami wkraczają w 2011 rok i jakiej „pogody” spodziewają się dla branży, z którą związali przecież swoje życie. Jest to całkiem niezły barometr nastrojów, z jakimi branża wkracza w 2011 rok. Tylko nieco więcej niż piaty uczestnik sondy myśląc o swojej pracy zawodowej w roku 2011 deklaruje pełny optymizm. W skali […]

Czytaj dalej


Prezydencja? Czekamy na Euro

Polscy hotelarze nie wiążą specjalnych nadziei z naszą Prezydencją w Unii Europejskiej, choć przez sześć miesięcy przyjeżdżało będzie do nas tysiące urzędników, dyplomatów, polityków, dziennikarzy, pracowników administracji itp. z całej Europy. „Ale do Hiltona, Marriotta i Sheratona” sarkastycznie stwierdzają mniejsi hotelarze. www.palarnie.pl tel. 22 847 11 69 Od wielu lat tworzymy strefy dla palących. Zapewniamy […]

Czytaj dalej


Podzielone opinie w sprawie zakupów grupowych

Choć na serwisach zakupów grupowych oferty hoteli pojawiają się niemal codziennie, hotelarze są podzieleni, czy warto z nich korzystać. Szczególnie ci, którzy już z tego kanału skorzystali. Hotele, obok restauracji (zwykle sushi) i „zabiegów SPA” (zwykle w salonach kosmetycznych) stanowią najaktywniejszą grupę oferującą swoje usługi na serwisach zakupowych. Z drugiej strony wielu hotelarzy uważa, że […]

Czytaj dalej


Lepsze obłożenie, gorsze przychody

Rok 2010 był dziwny dla polskiego hotelarstwa. Lepszy pod względem obłożenie, gorszy pod względem przychodów – wynika z grudniowej sondy HOTELARZ-a. Gdy zapytaliśmy, jaki był rok 2010 w porównaniu do 2009 pod względem obłożenia prawie połowa respondentów odpowiedziała, ze lepszy, a 1/3, że gorszy (dla prawie co piątego obiektu był taki sam). Gdy zapytaliśmy, jak […]

Czytaj dalej


Dlaczego hotel kończy współpracę z dostawcą

Spadek jakości usług lub produktów i wzrost kosztów zakupu wskutek podniesienia cen – to najczęstsze powody zakończenia współpracy między hotelem a dostawcą, jak wynika z listopadowej sondy HOTELARZA. Współpraca hoteli z dostawcami to temat rzeka. Hotel ze względu na przeróżną liczbę usług jakie świadczy, współpracuje z niezliczoną ilością dostawców produktów i usług, poczynając od wyposażenie, […]

Czytaj dalej


Kategoryzacja: zmieniać, ale jak?

Zdecydowana większość hotelarzy chce zmian w rozporządzeniu kategoryzacyjnym. Zgłaszają też konkretne postulaty, rzecz w tym, że czasami sprzeczne. Faktem jest, że wymaga ono nowelizacji. Trwają prace nad zmianami w rozporządzeniu kategoryzacyjnym określającym warunki, jakie muszą spełniać hotele, aby uzyskać pożądaną liczbę gwiazdek. W branży hotelarskiej od dawna trwa dyskusja na ten temat: czy w ogóle […]

Czytaj dalej


Lato lepsze niż rok temu

Dla 2/3 hotelarzy tegoroczny sezon letni był lepszy lub przynajmniej nie gorszy niż ubiegły – wynika z wrześniowej sondy HOTELARZA, w której zapytaliśmy: Czy sezon letni 2009 był lepszy, gorszy, czy taki sam w porównaniu do ubiegłorocznego. Z jednej strony media donosiły w te wakacje: „Mazury: mały ruch turystyczny martwi branżę”, „Tonąca turystyka w Małopolsce”, […]

Czytaj dalej


Korzystają z kluczy, bo karty za drogie

Mimo deklaracji producentów i dystrybutorów zamków elektronicznych, że klucze wychodzą już z użycia, zdecydowana większość obiektów noclegowych cały czas z nich korzysta. Choć od czterech gwiazdek standardem stają się karty. Z rozmów z dostawcami zamków na rynek hotelarski można by wnioskować, że obiekty korzystające z tradycyjnych kluczy są już na wymarciu, ba, hotele przechodzą już […]

Czytaj dalej