Rynek mało uporządkowany

W przeciwieństwie do nasyconego już rynku północnoamerykańskiego rynek SPA w Europie znajduje się w fazie rozwoju. Nie inaczej jest w Polsce, w której rozwój tego rodzaju działalności odbywa się w sposób równie dynamiczny, co chaotyczny Mówiąc o przemyśle SPA i o związanej z nim strukturze biznesu, patrzymy przede wszystkim na Stany Zjednoczone i kraje zachodniej […]

Czytaj dalej


Marcin Filipkiewicz

Szef kuchni restauracji Hotelu Copernicus w Krakowie. Absolwent krakowskich szkół: Zasadniczej Szkoły Gastronomicznej oraz Technikum Gastronomicznego. Karierę zawodową rozpoczął w 1996 roku jako kucharz w restauracji „Twardowski” Kraków. W latach 1998-2000 pracował w restauracji „Willa Decjusza”. W roku 2000 rozpoczął pracę jako kucharz w restauracji Copernicus. A w 2003 roku został jej szefem kuchni. W […]

Czytaj dalej


Biznes na hotelowym SPA

Ze względu na wysokość przychodów i to zarówno względną, jak i na udział przyhotelowych SPA w całkowitej sprzedaży osiąganej przez rynki SPA, w stosunku do ich udziału w całkowitej liczbie obiektów tego typu funkcjonujących na rynku, najefektywniejsze są hotele Mimo tak dobrych wyników, wielu właścicieli i operatorów obiektów noclegowych zadaje sobie pytanie, czy centrum SPA […]

Czytaj dalej


Zarządzanie jako kreowanie wartości nieruchomości

Krzysztof Czekaj Autor jest licencjonowanym zarządcą nieruchomości z firmy Partner Consulting, współpracuje m.in. z grupą DSV. Jako rzeczoznawca majątkowy wyceniał m.in. wartość obiektów przeznaczonych na działalność hotelarską i gastronomiczną Podobnie jak specjaliści od jakości uważają, że na każdym etapie działania należy pilnować i „tworzyć” jakość, tak samo możemy spojrzeć na nieruchomość jako obiekt, który w […]

Czytaj dalej


Nie zapominajmy o zapleczu

Zenon Błądek Autor jest architektem, specjalistą w zakresie obiektów hotelowych i rekreacyjnych, współtwórcą kategoryzacji obiektów hotelowych w Polsce, prowadzi Pracownię Architektoniczną Palladium, specjalizującą się w projektowaniu obiektów noclegowych Nie tylko goście, ale również potencjalni inwestorzy patrzą najczęściej na obiekt noclegowy przez pryzmat liczby i wyposażenia pokoi, wielkości sal konferencyjnych czy gastronomicznych. Tymczasem w nowoczesnym i […]

Czytaj dalej


Szukamy euro na noclegi

Jan Kordasiewicz Autor jest wspólnikiem w Kancelarii Doradztwa Gospodarczego Cieślak & Kordasiewicz. Specjalizuje się w obsłudze przedsiębiorstw w zakresie pozyskiwania dofinansowania zewnętrznego, ze szczególnym uwzględnieniem sektora turystycznego oraz sportowo – rekreacyjnego Uzyskanie dotacji na prowadzenie działalności noclegowej wydaje się coraz mniejszym problemem. Problemem pozostaje jakość wniosków i sposób ich uzasadnienia W Hotelarzu nr 11/2007 w […]

Czytaj dalej


Agroturystyka

Przemysław Szymański Autor jest prawnikiem, specjalistą ds. podatkowych Coraz większe zainteresowanie wypoczynkiem w gospodarstwach agroturystycznych skłania do rozpoczęcia tego typu działalności. Nie każda osoba będzie jednak mogła ją podjąć Działalnością agroturystyczną nazywamy działalność podjętą przez osobę będącą rolnikiem polegającą na wynajmowaniu pokoi, sprzedaży posiłków domowych i świadczeniu w gospodarstwach rolnych innych usług na rzecz turystów. […]

Czytaj dalej


Podstawa, to dobre konto

Ewa Bednarz Autorka jest dziennikarzem ekonomicznym i ekspertem zajmującym się tematyką finansową. Publikuje m.in. w Gazecie Prawnej i Newsweek Polska. Jest również redaktorem naczelnym czasopism Antyki i Modern Art Banki zaczynają dbać o przedsiębiorców, w tym o prowadzących obiekty noclegowe. Wprawdzie nadal nie rozpieszczają ich przesadnym oprocentowaniem oszczędności, ale obniżają opłaty za prowadzenie rachunków Największą […]

Czytaj dalej


Smakowity RevPASH

Marta Kuniszyk Autorka jest doktorem nauk ekonomicznych, członkiem zarządu, dyrektorem ds. finansowych w spółce Orbis Travel. Wykłada również w Szkole Głównej Handlowej Święta to pora refleksji, odpoczynku w rodzinnym gronie, spokoju i magii. Święta to również dużo przygotowań, krzątanina w kuchni, szykowanie specjalnych potraw. To podpowiedziało mi, aby ten artykuł poświęcić gastronomii, oczywiście z analitycznego […]

Czytaj dalej


Hotelarz nie tylko dla hoteli…

W wakacyjnych wydaniach naszego magazynu zamieściliśmy ankietę skierowaną do Czytelników. Powody decyzji o umieszczeniu tego typu ankiet, są w przypadku każdej redakcji inne. Jednak łączy je jeden motyw: chęć poznania opinii Czytelników o piśmie, skorygowania jego tematyki tak, by w sposób bardziej pełny odpowiadała ich potrzebom i zainteresowaniom. Bo to przecież dla nich powstaje pismo […]

Czytaj dalej