Stracić na gastronomii

Wielu właścicieli i operatorów hoteli ma problem z gastronomiczną częścią działalności. Zgodnie z przepisami – a i logiką prowadzenia interesu – gastronomia powinna w określonych obiektach być. I jest. Tylko że w wielu wypadkach trzeba do niej dokładać z działalności noclegowej, rzadziej bilans wychodzi na zero. Najtrudniej zaś na hotelowej restauracji przyzwoicie zarobić Prawo do […]

Czytaj dalej


Specjalizujemy się w hotelach ekonomicznych

– mówi Danuta Skalska, prezes zarządu PUHIT SA Skąd wziął się pomysł, by hotele robotnicze, którymi administrował poprzednik PUHiT przekształcić w hotele a nie w np. budynki mieszkalne? Wśród naszych obiektów w Warszawie są cztery budynku, które zostały zbudowane jako hotele turystyczne z czasową funkcją hotelu robotniczego. Powstały w czasach wielkich inwestycji budowlanych. Hotele przy […]

Czytaj dalej


Czystość i elegancja czyli tekstylia miękkie

Obrusy, pościel i ręczniki są tymi elementami wyposażenia hotelu, które znajdują się w ciągłym ruchu. W każdym obiekcie noclegowym codziennie wędrują do pokoju, łazienki czy na restauracyjny stół, potem z niego znikają, trafiają do pralni, z pralni do magazynu, a z magazynu znów do pokoju, łazienki, na stół. Mimo tak intensywnego wykorzystania powinny jak najdłużej […]

Czytaj dalej


Taki hotel – jaka toaleta

Ponad rok temu w „RYNKU TURYSTYCZNYM” opublikowałem tekst dotyczący publicznych szaletów w Polsce. A raczej ich niedostatecznej liczby i fatalnego stanu w świetle nadciągającej nieuchronnie organizowanej przez Polskę imprezy EURO 2012. Kilka osób w redakcji zapytało mnie wówczas, czy nie ma innych, bardziej ważkich tematów? No bo ten jest „niezbyt świeży”, „mało estetyczny”, czyli ogólnie […]

Czytaj dalej


Sposób na ogrzanie pokoju

Czy jest jakaś jeden sposób, jedna technologia, która dominuje w ogrzewaniu hoteli? Zdecydowanie nie. Hotele miejskie częściej korzystają z publicznej sieci ciepłowniczej niż z własnego źródła ciepła, jakim jest kotłownia. W obiektach noclegowych położonych poza terenami zurbanizowanymi, dominują kotłownie. W przypadku kotłowni coraz rzadziej (i to z reguły w obiektach starszych) możemy spotkać kotłownie węglowe. […]

Czytaj dalej


Wystarczy miejsc na Euro

Miejsc w hotelach dla gości Euro 2012 powinno być pod dostatkiem, wynika z najnowszego raportu firmy konsultingowej Cushman&Wakefield (C&W). Z danych C&W wynika, że w połowie tego roku trakcie budowy i modernizacji było ok. 180 hoteli, zaś kolejnych 200 – w fazie planowania. Wszystkie miałyby być gotowe najpóźniej w 2012 roku. Przybyłoby ok. 20 tys. […]

Czytaj dalej


Spotkania prasowe – czyli jak zaskoczyć dziennikarzy

Agnieszka Róg-Skrzyniarz PR & communication manager Starwood Hotels&Resorts na Polskę Dobry PR-owiec wie, że należy stale podtrzymywać kontakty z dziennikarzami i regularnie organizować spotkania prasowe, aby nie dać zapomnieć mediom o ofercie swojego hotelu. Jednak, by te spotkania były atrakcyjne i dziennikarze chcieli w nich brać udział, musimy mieć oryginalny pomysł, zaoferować nie tylko bieżące […]

Czytaj dalej


„Strzecha” za 2,7 mln zł

Ostatniego dnia września spółka turystyczno-hotelarska Interferie SA sfinalizowała transakcję sprzedaży domu wypoczynkowego „Górnicza Strzecha” mieszczącego się w Szklarskiej Porębie. Nowy właściciel zapłacił za ośrodek 2,7 mln zł netto. Dom wypoczynkowy sprzedano za kwotę o 400 tys. zł większą, niż wynosiła cena wywoławcza. Do przetargu zgłosiło się dwóch oferentów, z których spółka wybrała proponującego najkorzystniejszą cenę. […]

Czytaj dalej


Package tour a VAT

Marek Piotrowski Autor jest prawnikiem, doradcą podatkowym Czy kupowanie śniadania i innych posiłków od zewnętrznego podmiotu tworzy wraz z usługą świadczoną bezpośrednio przez hotel tzw. package tour, zapytał redakcję Czytelnik. Wiedząc, że problem doliczania VAT od nabytych usług gastronomicznych dotyczy wielu hoteli, poprosiliśmy o wyjaśnienie specjalistę Regulacja wyrażona art. 86 ust. 1 ustawy z 11 […]

Czytaj dalej


Nowy wiceszef Westina

Zastępcą dyrektora generalnego hotelu The Westin Warsaw został Artur Zymerman. Zymerman pracę w hotelarstwie rozpoczynał w 1993 roku w warszawskim hotelu Mercure. Do jego kluczowych obowiązków będzie należało nadzorowanie pracy działów operacyjnych hotelu m.in. gastronomii, recepcji, Westin Service Express i innych. Przez szereg lat był związany z hotelem Le Meridien Bristol, należącym do sieci Starwood […]

Czytaj dalej