…i Krakowie

W lipcu otwarty ma być Hilton Garden Inn w Krakowie. Nie będzie jednak pięćsetnym obiektem tej marki na świecie, jak wcześniej zapowiadano. Ulokowany naprzeciwko Wawelu po drugiej stronie Wisły Hilton Garden Inn oferował będzie 154 pokoje, 400 mkw. powierzchni konferencyjnej i podziemny parking na 77 pokoi. Inwestorem, działającego we franczyzie hotelu jest Hotels Global Investment […]

Czytaj dalej


Reprezentacja a reklama

Autorka jest menedżeremw spółce doradczej TPA Horwath Subtelna różnica pomiędzy reprezentacją a reklamą pociąga za sobą daleko idące skutki podatkowe. Dzieje się tak dlatego, że ustawy podatkowe wyłączają możliwość zaliczania w koszty wydatków reprezentacyjnych, nie zawierając jednocześnie takiego ograniczenia dla wydatków o charakterze reklamowym.Podążając za słownikową definicją tych pojęć, dla celów podatkowych za wydatki reprezentacyjne […]

Czytaj dalej


Linki sponsorowane – szybki sposób na wzrost obłożenia

Autorka jest dyrektorem Działu Usług Marketingowych w PROFI TROOM – agencji interaktywnej specjalizującej się w promocji hoteli Dyrektorzy marketingu i specjaliści od promocji hoteli nieustannie poszukują idealnych metod reklamy, które w szybki, pewny i niedrogi sposób przyniosą hotelowi wymierne korzyści. Coraz więcej hoteli w Polsce i na świecie do promocji swoich obiektów wykorzystuje nowoczesną formę […]

Czytaj dalej


Zielone, ekologiczne, naturalne – kosmetyki bliżej natury

Barbara Włudyka, konsultant ds. badańi rozwoju branży kosmetycznej,biolog, kosmetolog Na rynku, w ośrodkach piękności, w SPA pojawi coraz więcej kosmetyków bliskich Natury, odmiennych w swej filozofii od kosmetyków tradycyjnych. Dyskusje wokół surowców kosmetycznych stosowanych w kosmetykach tradycyjnych, ich wpływ na zdrowie i środowisko naturalne spowodowały, że powstała nowa kategoria wyrobów – kosmetyki naturalne, nazywane także […]

Czytaj dalej


Grand Opening Party: angelo Hotel Katowice

29 kwietnia miało miejsce uroczyste przyjęcie z okazji otwarcia angelo Hotel Katowice. Wśród ponad stu gości znaleźli się przedstawiciele lokalnego biznesu, samorządowców, a także przedstawicieli mediów oraz inwestorów: UBM, Warimpeksu i Vienna Intenational. Na gości czekały liczne atrakcje, znakomite menu, rzeźby lodowe i fontanny czekolady oraz wyjątkowy tort. Specjalnie przygotowane na ten dzień kasyno gwarantowało […]

Czytaj dalej


Organizacja pracy w hotelarstwie

Podręcznik przeznaczony jest dla uczniów techników i szkół policealnych, a także dla wszystkich osób zainteresowanych pracą w hotelarstwie. Został napisany zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik hotelarstwa. Jest to rozszerzona wersja podręcznika Hotelarstwo. Organizacja i technika pracy. Jego główne cele i zalety to przystępne omówienie zasad funkcjonowania rynku hotelarskiego i przedsiębiorstwa, jakim jest […]

Czytaj dalej


Turystyka, rekreacja, hotelarstwo i gastronomia w teorii i praktyce

Monografia „Turystyka, rekreacja, hotelarstwo i gastronomia w teorii i praktyce” wydana w serii Zeszytów Naukowych Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu została przygotowana z myślą o osobach przyczyniających się do świadomego i systematycznego uczestnictwa w turystyce i rekreacji, traktowanych ekostrategia w zarządzaniu firmą hotelarsko-gastronomiczną. Opublikowane prace mogą być pomocne w dydaktyce ze studentami na […]

Czytaj dalej


Konferencja na pięć gwiazdek

Co najmniej jedna sala konferencyjna w hotelu to już standard. Hotelarze zdają sobie sprawę, jak atrakcyjne dla zleceniodawców bywa połączenie bazy konferencyjno-szkoleniowej z noclegiem i cateringiem. Nowe obiekty hotelarsko-konferencyjne powstają jak grzyby po deszczu, a mimo to rynek wciąż wydaje się nienasycony. Warto spróbować spojrzeć na własną ofertę z perspektywy klienta – bezpośredniego zleceniodawcy lub […]

Czytaj dalej


Zielony Przewodnik Michelin. Polska

Ukazała się druga edycja „Zielonego Przewodnika Michelin. Polska”, na podstawie którego wielu turystów wybiera rejony, które zamierza odwiedzić, a potem szuka tam noclegów. W przewodniku opisano ponad tysiąc polskich atrakcji turystycznych wartych zobaczenia. Każde opisane miejsce – obiekt turystyczny, hotel, restauracja czy sklep – zostało sprawdzone przez francuskich i polskich podróżników, którzy zbierali informacje do […]

Czytaj dalej


Outsourcing – po dwóch stronach usługi

Outsourcing jest sposobem na obniżenie kosztów działania firmy, którego popularność rośnie już od końca lat 90. Firmy zlecają na zewnątrz prace, które nie stanowią podstawy ich biznesu, a generują jedynie koszty. Do najczęściej zlecanych należą usługi sprzątania i dbania o czystość. Do branży hotelarskiej ta forma zawitała na dobre w połowie tej dekady, choć akurat […]

Czytaj dalej