Jak przygotować dobry biznesplan

Autor jest ekspertemz zakresu finansowania inwestycjihotelowych w firmie Money Center Każda inwestycja hotelowa wymaga pozyskania kapitałów na jej sfinansowanie, a rzadko się zdarza, aby można ją było przeprowadzić jedynie ze środków własnych. Najczęściej uzupełnieniem brakujących środków jest pozyskanie kredytu w banku. Aby go uzyskać, trzeba przedstawić dobrze przygotowany biznesplan. Jak powinien wyglądać i co powinno […]

Czytaj dalej


Integracja na piątkę

I WIELKOPOLSKI MEETING HOTELARZY „I Wielkopolski Meeting Hotelarzy uważam za otwarty. Życzę wszystkim wspaniałej zabawy. Jest tu dzisiaj pięć hoteli, za rok będzie więcej!” – tymi słowami Patrycja Nowaczyk, dyrektor Hotelu Gościniec Sucholeski, rozpoczęła wielki hotelarski piknik. Impreza ta jest pierwszym krokiem w kierunku integracji środowiska hotelarzy wielkopolskich. Na terenach przylegających do sucholeskiej hali sportowej […]

Czytaj dalej


CSR: Blu loves Green w Krakowie

Występy lokalnych artystów, efektowne meble recyclingowe, bar wykonany z 5 tys. butelek wody mineralnej, oryginalne dekoracje projektantów z krakowskiej ASP. Czerwcowe spotkanie pod hasłem „Blu Loves Green” było lekcją ekologii dla partnerów biznesowych hotelu Radisson Blu w Krakowie. Blu Loves Green” to impreza zorganizowana w połowie czerwca 2010. Proekologiczny i prospołeczny charakter wieczoru miał za […]

Czytaj dalej


…i wkracza do Szwecji

W Szwecji otwarto dwa pierwsze hotele Marriotta: Renaissance Malmo i Courtyard Stockholm Kungsholmen. Usytuowany w stolicy Szwecji, 278-pokojowy Courtyard jest największym hotelem marki Courtyard Hotel w Europie. Otwarcie tych obiektów jest początkiem realizacji planu sieci dwukrotnego zwiększenia swojej oferty w Europie do roku 2015, o czym więcej pisaliśmy w kwietniowym HOTELARZ-u. W przyszłym roku w […]

Czytaj dalej


Skąd biorą się dostawcy

W jaki sposób najczęściej dowiadują się Państwo o nowych dostawcach i ich ofertach? – zapytaliśmy naszych Czytelników w czerwcowej sondzie HOTELARZ-a. Z prasy branżowej i z internetu – odpowiedziała większość hotelarzy. Chcielibyśmy się dowiedzieć, skąd hotelarze czerpią informacje o nowych dostawcach i ich ofertach. Do wyboru było kilka możliwości. Ku naszemu miłemu zaskoczeniu okazało się, […]

Czytaj dalej


Wakacje „wolne od oleju”

Wskutek wycieku ropy naftowej w Zatoce Meksykańskiej spadają rezerwacje w hotelach na południowym wybrzeżu USA. Dlatego niektóre sieci gwarantują zwrot gotówki lub bezpłatne anulowania rezerwacji, gdyby plaża została oficjalnie zamknięta. Sieć Marriott dla gości, którzy dokonają rezerwacji we wrześniu, wydłużyła możliwość jej bezpłatnej anulacji aż do dnia przyjazdu. Wśród innych hoteli i ośrodków oferujących pobyt […]

Czytaj dalej


Marriott wprowadza nową markę…

Sieć Marriott International uruchomiła butikową markę Edition. Pierwszy obiekt znajdzie się w Waikiki Beach na Hawajach i zostanie otwarty w październiku, drugi powstanie w Stambule w grudniu. Koncepcja nowej marki Marriott opiera się stworzeniu indywidualnej i niepowtarzalnej przestrzeni, przy czym wszystkie hotele będą różne od siebie. Marriott będzie operatorem tych obiektów, ale należały będą one […]

Czytaj dalej


Hotelarz wśród zamków

Wyposażenie 100-pokojowego hotelu w zamki elektroniczne to średnio wydatek rzędu 50 – 70 tys. zł, a do tego dochodzi koszt kart, baterii, montażu i oprogramowania. Dlatego przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnego rozwiązania hotelarze powinni dobrze poznać ofertę rynkową i zastanowić się, jaki system będzie najlepszy w przypadku ich obiektu. System zamków to jeden z […]

Czytaj dalej


Nowy prezes Orbisu

Laurent Picheral, dyrektor zarządzający spółki Accor Hotellerie Deutschland GmbH, został nowym prezesem zarządu Orbis S.A. Zastąpił Jean-Philippe Savoye’a, który po sześciu latach kierowana Orbisem podał się do dymisji. W latach 2002-2003 Laurent Picheral był członkiem zarządu Orbis S.A. odpowiedzialnym za finanse. Wcześniej sprawował funkcje zarządzające w centrali Accor S.A. w Paryżu, a także w różnych […]

Czytaj dalej