Hinduskie SPA. Masaże z historią w tle

Ajurwedyjskie masaże nabierają niepowtarzalnego charakteru, gdy podczas ich wykonywania można podziwiać mauzoleum Taj Mahal lub po ich zakończeniu wybrać się na spacer na piaszczystej plaży w Goa. Hinduskie rytuały coraz częściej inspirują także polskie hotele, które muszą odpowiadać na oczekiwania bywałych w świecie gości. Poszukując niezwykłych doznań, coraz więcej turystów wybiera się na subkontynent indyjski. […]

Czytaj dalej


VAT w gastronomii hotelowej

Podatek VAT stanowiący finalne obciążenie dla gościa hotelowego istotnie wpływa na atrakcyjność cenową oferowanych usług gastronomicznych. Z tego względu m.in. podczas konstruowania oferty restauracji warto zwrócić szczególną uwagę na konsekwencje podatkowe związane z VAT. Napoje traktowane są często jedynie jako dodatek do posiłku. Warto przyjrzeć się im uważniej, gdyż diabeł zazwyczaj tkwi w szczegółach. A […]

Czytaj dalej


Marriott: najwyższe wyróżnienie dla Polki

Idalia Kostrzewska, dyrektor ds. obsługi gości w warszawskim hotelu Marriott, odebrała w Waszyngtonie z rąk Billa Marriotta najwyższe wyróżnienie w sieci – medal J. Willard Marriott Award of Excellence. Nagroda przyznawana jest co roku ośmiu najlepszym pracownikom sieci zatrudniającej 150 tys. osób. Polka była w tym gronie jedyną Europejką. Idalia Kostrzewska obok Bila Marriotta Jr […]

Czytaj dalej


Kraków: głównie turystyka, choć i biznes

Kraków – stolica Małopolski, jest drugim co do wielkości miastem w Polsce, zarówno pod względem liczby ludności, jak i powierzchni. Dzięki swojej historii, unikatowej architekturze oraz ogólnemu klimatowi uważany jest za najważniejszą destynację turystyczną w Polsce. BIZNES – zasoby kadry i dobre skomunikowanie Kraków to bardzo silny ośrodek akademicki oraz biznesowy. Dzięki uczelniom, takim jak: […]

Czytaj dalej


Cała wiedza o tkaninach

Bogna Węgorskajest projektantką wnętrz i mebli Dobrze dobrana tkanina znacząco wpływa na odbiór estetyki obiektu hotelowego, jest praktyczna w konserwacji i decyduje o prestiżu. Jest oprawą dla pokoju, recepcji czy restauracji, tak jak piękna fontanna lub uroczy strumyk szemrzący w trawie dla wody. Jest zwieńczeniem wiedzy i pracy projektanta prowadzącego i marzeń oraz wymagań inwestora. […]

Czytaj dalej


Zamki, pałace, dworki, hotele

Polska dworkami, pałacami i zamkami stoi i ma to swój znaczący wpływ na rynek hotelarski. Szacuje się, że funkcje noclegowe oferuje ok. 250 – 300 obiektów historycznych poza dużymi miastami. To ogromny rynek, ok. 20 proc. wszystkich hoteli w Polsce. A tylko co trzeci z tych obiektów jest skategoryzowany.   Różnie można mówić o historii […]

Czytaj dalej


Nikt nie położy 700 osób, a ja położę

Rozmowa z Przemysławem Swachą, prezesem zarządu spółek zarządzających Best Western Premier i Express by Holiday Inn w Krakowie Zarządzał Pan dotąd niesieciowymi hotelami na Wybrzeżu: Ledą SPA, Łebą, Velavesem. Teraz trafił Pan do Krakowa jako szef Best Westernu i Express by Holiday Inn. Skąd taki przeskok? Moja kariera hotelarska przebiegała w ten sposób, że mimo […]

Czytaj dalej


Puchacz SPA Niechorze

Puchacz Spa usytuowany jest w Niechorzu, w malowniczej okolicy, w odległości 150 m od morza i. Wysoki standard obiektu zapewnia doskonałe warunki wypoczynku o każdej porze roku. Bliska odległość, jaka dzieli Puchacz Spa od plaży i głównego deptaka, stwarza doskonałe warunki spacerowe. Restauracja hotelowa serwuje wykwintne potrawy mięsne oraz wegetariańskie, można zorganizować w niej dowolną […]

Czytaj dalej


Wakacje „wolne od oleju”

Wskutek wycieku ropy naftowej w Zatoce Meksykańskiej spadają rezerwacje w hotelach na południowym wybrzeżu USA. Dlatego niektóre sieci gwarantują zwrot gotówki lub bezpłatne anulowania rezerwacji, gdyby plaża została oficjalnie zamknięta. Sieć Marriott dla gości, którzy dokonają rezerwacji we wrześniu, wydłużyła możliwość jej bezpłatnej anulacji aż do dnia przyjazdu. Wśród innych hoteli i ośrodków oferujących pobyt […]

Czytaj dalej