Hinduskie SPA. Masaże z historią w tle

Ajurwedyjskie masaże nabierają niepowtarzalnego charakteru, gdy podczas ich wykonywania można podziwiać mauzoleum Taj Mahal lub po ich zakończeniu wybrać się na spacer na piaszczystej plaży w Goa. Hinduskie rytuały coraz częściej inspirują także polskie hotele, które muszą odpowiadać na oczekiwania bywałych w świecie gości. Poszukując niezwykłych doznań, coraz więcej turystów wybiera się na subkontynent indyjski. […]

Czytaj dalej


VAT w gastronomii hotelowej

Podatek VAT stanowiący finalne obciążenie dla gościa hotelowego istotnie wpływa na atrakcyjność cenową oferowanych usług gastronomicznych. Z tego względu m.in. podczas konstruowania oferty restauracji warto zwrócić szczególną uwagę na konsekwencje podatkowe związane z VAT. Napoje traktowane są często jedynie jako dodatek do posiłku. Warto przyjrzeć się im uważniej, gdyż diabeł zazwyczaj tkwi w szczegółach. A […]

Czytaj dalej


Marriott: najwyższe wyróżnienie dla Polki

Idalia Kostrzewska, dyrektor ds. obsługi gości w warszawskim hotelu Marriott, odebrała w Waszyngtonie z rąk Billa Marriotta najwyższe wyróżnienie w sieci – medal J. Willard Marriott Award of Excellence. Nagroda przyznawana jest co roku ośmiu najlepszym pracownikom sieci zatrudniającej 150 tys. osób. Polka była w tym gronie jedyną Europejką. Idalia Kostrzewska obok Bila Marriotta Jr […]

Czytaj dalej


Kraków: głównie turystyka, choć i biznes

Kraków – stolica Małopolski, jest drugim co do wielkości miastem w Polsce, zarówno pod względem liczby ludności, jak i powierzchni. Dzięki swojej historii, unikatowej architekturze oraz ogólnemu klimatowi uważany jest za najważniejszą destynację turystyczną w Polsce. BIZNES – zasoby kadry i dobre skomunikowanie Kraków to bardzo silny ośrodek akademicki oraz biznesowy. Dzięki uczelniom, takim jak: […]

Czytaj dalej


Cała wiedza o tkaninach

Bogna Węgorskajest projektantką wnętrz i mebli Dobrze dobrana tkanina znacząco wpływa na odbiór estetyki obiektu hotelowego, jest praktyczna w konserwacji i decyduje o prestiżu. Jest oprawą dla pokoju, recepcji czy restauracji, tak jak piękna fontanna lub uroczy strumyk szemrzący w trawie dla wody. Jest zwieńczeniem wiedzy i pracy projektanta prowadzącego i marzeń oraz wymagań inwestora. […]

Czytaj dalej


Zamki, pałace, dworki, hotele

Polska dworkami, pałacami i zamkami stoi i ma to swój znaczący wpływ na rynek hotelarski. Szacuje się, że funkcje noclegowe oferuje ok. 250 – 300 obiektów historycznych poza dużymi miastami. To ogromny rynek, ok. 20 proc. wszystkich hoteli w Polsce. A tylko co trzeci z tych obiektów jest skategoryzowany.   Różnie można mówić o historii […]

Czytaj dalej


Nikt nie położy 700 osób, a ja położę

Rozmowa z Przemysławem Swachą, prezesem zarządu spółek zarządzających Best Western Premier i Express by Holiday Inn w Krakowie Zarządzał Pan dotąd niesieciowymi hotelami na Wybrzeżu: Ledą SPA, Łebą, Velavesem. Teraz trafił Pan do Krakowa jako szef Best Westernu i Express by Holiday Inn. Skąd taki przeskok? Moja kariera hotelarska przebiegała w ten sposób, że mimo […]

Czytaj dalej


Puchacz SPA Niechorze

Puchacz Spa usytuowany jest w Niechorzu, w malowniczej okolicy, w odległości 150 m od morza i. Wysoki standard obiektu zapewnia doskonałe warunki wypoczynku o każdej porze roku. Bliska odległość, jaka dzieli Puchacz Spa od plaży i głównego deptaka, stwarza doskonałe warunki spacerowe. Restauracja hotelowa serwuje wykwintne potrawy mięsne oraz wegetariańskie, można zorganizować w niej dowolną […]

Czytaj dalej


Style kierowania zespołami ludzkimi

Piotr Dominikjest kierownikiem katedry hotelarstwaw Wyższej Szkole Ekonomii AlmaMer To, w jaki sposób kieruje się zespołem ludzi, zależy od wielu czynników. Nie w każdej sytuacji, nie do każdego zespołu ludzkiego da się zastosować jeden i ten sam model kierowania. Inaczej będzie wyglądało zarządzanie najniższym szczeblem pracowników, a inne metody będą skuteczne przy prowadzeniu grup menedżerskich. […]

Czytaj dalej