Nowe 4 gwiazdki w Krakowie: Queen Boutique Hotel

W czerwcu na ul. Dietla między krakowskim Kazimierzem a Rynkiem uruchomiony ma być nowy obiekt 4-gwiazdkowy − Queen Boutique Hotel. Dysponował będzie 31 pokojami, restauracją w piwnicach, strefą Beauty & SPA i całodobową opieką medyczną. Hotel oferował będzie − według zapewnień inwestora − kameralną atmosferę, stylowe pokoje z luksusowymi łazienkami, wspaniałą restaurację oraz nietuzinkowy bar. […]

Czytaj dalej


Hotel Gdańsk, Szafarnia Water Front

16 kwietnia odbyło się oficjalne otwarcie drugiej części hotelu Gdańsk – Yachting, które było jednocześnie zakończeniem wieloletniej inwestycji Szafarnia Water Front. W czasie otwarcia Aleksander Kwaśniewski symbolicznie „zwodował” jacht S/Y Hotel Gdańsk, który stanowi teraz dekorację patio między dwoma częściami hotelu.   Na imprezę piwowarzy z Brovarni Gdańsk, hotelowego minibrowaru, przygotowali Piwo Prezydentów w limitowanej […]

Czytaj dalej


DNA marki obiektu hotelowego

Autorka jest założycielem i właścicielem firmy doradczo-szkoleniowej Hotel Zone   Ostatnio co roku kategoryzowanych jest ok. 120 hoteli. Większość z nich ma podobną ofertę. Główne kryterium konkurencyjności wobec dość homogenicznego produktu opiera się na dostępności komunikacyjnej i cenowej. Sposobem na podniesienie konkurencyjności hotelu może stać się teoria DNA.   Jak tłumaczy w swojej najnowszej książce […]

Czytaj dalej


Jak wciągnąć fanów

Po wstępnym wdrożeniu się w praktyczną stronę wykorzystania mediów społecznościowych przychodzi czas na kontynuację działań, jeżeli oczywiście oceniono, że warto je podjąć. W tej części dokonamy również przeglądu stron (fan pages) hoteli w serwisie Facebook.com. Choć założenie profili wydaje się łatwe, to ich utrzymanie i animowanie stanie się dla wielu zadaniem ponad siły.   W […]

Czytaj dalej


Damy radę!

Budowa hotelu franczyzowego, a zwłaszcza jego wykończenie i wyposażenie, to newralgiczny element procesu inwestycyjnego. Życie pokazuje, że w praktyce można zarówno wiele stracić, jak i wiele zyskać, gdyż kilka procent różnicy w cenie danego produktu czy usługi w prawo lub w lewo, w kilkudziesięciu kategoriach, potrafi zrobić dużą różnicę. Ale nie tylko to…   Przede […]

Czytaj dalej


Struktury podatkowe hotelowych inwestycji

Polskie realia podatkowe niejednokrotnie wymagają, by już przed rozpoczęciem inwestycji przedsiębiorca dokładnie zaplanował sposób jej przeprowadzenia. Taka analiza umożliwia precyzyjne ustalenie skutków podatkowych planowanych działań i zaimplementowanie najbardziej optymalnych rozwiązań. Niniejszym artykułem rozpoczynamy serię tekstów o opodatkowaniu różnych scenariuszy inwestowania w działalność hotelową. Przedstawimy główne plusy i minusy każdego z prezentowanych rozwiązań oraz zasady ich […]

Czytaj dalej


Sale konferencyjne i balowe – najbardziej dochodowe „pokoje” w hotelu

Możliwość obsługi kongresów, szkoleń, konferencji, prezentacji czy imprez okolicznościowych jest dla wielu hoteli głównym źródłem dochodów, a dla większości źródłem znaczącym. Dlatego dobrze zaprojektowana część konferencyjna stanowi często o sukcesie finansowym hotelu.   Pomieszczenia przystosowane do organizacji walnych zgromadzeń, prezentacji firm, wykładów, szkoleń czy konferencji prasowych, a także wesel, pokazów czy nawet małych koncertów stały […]

Czytaj dalej


LED… i wszystko jasne!

Dlaczego oświetlenie ledowe jest dobrą inwestycją i jakie są korzyści z wymiany źródeł światła na nowe technologie? O tym i o innych aspektach energooszczędności rozmawiamy ze Sławomirem Leoniakiem – zastępcą Kierownika Działu Technicznego hotelu Radisson Blu Centrum w Warszawie.   Dlaczego zdecydowali się Państwo na wymianę tradycyjnych źródeł światła na oświetlenie ledowe? Nasza firma prowadzi […]

Czytaj dalej