Głos praktykanta

Jestem magistrem turystyki i rekreacji ze specjalizacją hotelarstwo, w 2011 roku ukończyłem także studia podyplomowe w zakresie zarządzania w hotelarstwie w Szwajcarskim Instytucie Hotelarskim (HIM) w Montreux. Podczas studiów odbywałem praktyki w katowickim hotelu Monopol, a także na greckiej wyspie Kreta w 5-gwiazdkowym hotelu sieci Aquis. Obecnie szlifuję swoje doświadczenie w hotelu FIAN w Zakopanem. […]

Czytaj dalej


Wstęp do rachunkowości

Jaka jest różnica pomiędzy rachunkowością finansową a rachunkowością zarządczą? Dlaczego hotelarzowi warto jest podjąć wysiłek prowadzenia dodatkowej ewidencji?   Częstokroć można się spotkać z różnymi pojęciami w ramach systemu rachunkowości, np. z rachunkowością finansową, rachunkowością podatkową czy rachunkowością zarządczą. Czym zajmują się poszczególne rodzaje rachunkowości? Do kogo są one kierowane? Jakich informacji można w nich […]

Czytaj dalej


Holiday Inn Józefów

Ogromny teren, bajkowy leśny krajobraz, duże zaplecze konferencyjne, centrum rekreacyjne i SPA, a także bliskość Warszawy – to wszystko sprawia, że Holiday Inn Warszawa Józefów jest hotelem, który łączy w sobie cechy obiektu rekreacyjnego i konferencyjnego. Holiday Inn Warszawa Józefów to jeden z niewielu, o ile nie jedyny, hotel tej marki, przynależący do największej na […]

Czytaj dalej


Ulga na zakup nowych technologii w hotelarstwie i gastronomii

Ulga na nabycie nowych technologii, pomimo kilkuletniej historii swojego istnienia oraz wymiernego wpływu na zmniejszenie podstawy opodatkowania, nie cieszy się zbyt dużą popularnością. Dziwi to tym bardziej, że mogą z niej skorzystać prawie wszyscy podatnicy, a jej zastosowanie nie jest obwarowane zbyt wieloma warunkami.   Podatnik może skorzystać z tej ulgi pod warunkiem, że zakup […]

Czytaj dalej


Wykładziny: rynek producentów i dystrybutorów

Rynek producentów i dostawców wykładzin dla hoteli jest bardzo rozbudowany, a przez to trudny do ogarnięcia dla inwestora, wkraczającego na rynek. Często trudny jest też do ogarnięcia dla hotelarzy, którzy już prowadzą swoje obiekty. Dlatego pokrótce przedstawiamy, jak on wygląda, kto jest kim i co oferuje.   Rynek producentów dzieli się na firmy, które specjalizują […]

Czytaj dalej


Wszystko o okleinach i tapetach

Zacząć należy od tego, co nie jest ani tapetą, ani okleiną ścienną? A nie są nią: włókno szklane, tkane o różnych wzorach przeplotu i w postaci włókniny; farba malarska, zwana przez niektórych producentów „płynną tapetą”, nakładana pędzlem; tzw. „tapeta japońska”, w postaci płynnej pulpy nakładanej jak tynk dekoracyjny; podkład malarski, w postaci papierowej taśmy, zwanej […]

Czytaj dalej


Czysto pod nogami

Jakie będzie pierwsze wrażenie gościa, jeśli zamiast pięknego lśniącego gresu zobaczy podłogę brudną, niedoczyszczoną, pełną smug po mopie lub pozostałości zaschniętej chemii?   Utrzymanie czystości w hotelu na odpowiednim, wysokim poziomie jest dużym wyzwaniem, i stoi ono przed managerem służby pięter. Właśnie od tej osoby zależy realizacja zadań przez personel sprzątający. Dlatego podstawowym warunkiem utrzymanie […]

Czytaj dalej


Recepcja SPA − centrum zysków

Recepcja SPA jest sercem każdego obiektu. Goście rezerwują tu zabiegi, ale także spodziewają się profesjonalnej porady i pomocy w ich najlepszym wyborze. Takie wymagania zobowiązują. Recepcja to centrum dowodzenia oraz… mnożenia zysków, dlatego nie można marginalizować jej roli w strukturze dobrze zarządzanego hotelowego SPA. Z reguły, mówiąc o hotelowym SPA mamy na myśli kosmetyczki lub […]

Czytaj dalej


Eko-znaki SPA

Jemy ekologiczną żywność, stosujemy ekologiczne programy prania i zmywania, ekologia staje się coraz bardziej popularna w budownictwie. Nie dziwi więc, że rozwija się też trend eko SPA, już nie tylko w Europie Zachodniej, ale także w Polsce. Należy jednak pamiętać, że eko to nie tylko kosmetyki oparte na naturalnych składnikach, ale też używanie naturalnych materiałów […]

Czytaj dalej


Ekologiczne podejście

AquaCity Poprad– Słowacja AquaCity Poprad to pierwszy kompleks relaksacyjny w Europie Środkowej, który otrzymał certyfikat Green Globe, jeden z najwyższych standardów przyznawanych organizacjom z branży turystycznej. Gwarantuje on, że AquaCity dotrzymuje najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska naturalnego, a także wspiera społeczność lokalną i gospodarkę. Dzięki wykorzystaniu energii słonecznej i wód geotermalnych ośrodek zachowuje niezależność […]

Czytaj dalej