Wykładziny: rynek producentów i dystrybutorów

Rynek producentów i dostawców wykładzin dla hoteli jest bardzo rozbudowany, a przez to trudny do ogarnięcia dla inwestora, wkraczającego na rynek. Często trudny jest też do ogarnięcia dla hotelarzy, którzy już prowadzą swoje obiekty. Dlatego pokrótce przedstawiamy, jak on wygląda, kto jest kim i co oferuje.   Rynek producentów dzieli się na firmy, które specjalizują […]

Czytaj dalej


Wszystko o okleinach i tapetach

Zacząć należy od tego, co nie jest ani tapetą, ani okleiną ścienną? A nie są nią: włókno szklane, tkane o różnych wzorach przeplotu i w postaci włókniny; farba malarska, zwana przez niektórych producentów „płynną tapetą”, nakładana pędzlem; tzw. „tapeta japońska”, w postaci płynnej pulpy nakładanej jak tynk dekoracyjny; podkład malarski, w postaci papierowej taśmy, zwanej […]

Czytaj dalej


Czysto pod nogami

Jakie będzie pierwsze wrażenie gościa, jeśli zamiast pięknego lśniącego gresu zobaczy podłogę brudną, niedoczyszczoną, pełną smug po mopie lub pozostałości zaschniętej chemii?   Utrzymanie czystości w hotelu na odpowiednim, wysokim poziomie jest dużym wyzwaniem, i stoi ono przed managerem służby pięter. Właśnie od tej osoby zależy realizacja zadań przez personel sprzątający. Dlatego podstawowym warunkiem utrzymanie […]

Czytaj dalej


Recepcja SPA − centrum zysków

Recepcja SPA jest sercem każdego obiektu. Goście rezerwują tu zabiegi, ale także spodziewają się profesjonalnej porady i pomocy w ich najlepszym wyborze. Takie wymagania zobowiązują. Recepcja to centrum dowodzenia oraz… mnożenia zysków, dlatego nie można marginalizować jej roli w strukturze dobrze zarządzanego hotelowego SPA. Z reguły, mówiąc o hotelowym SPA mamy na myśli kosmetyczki lub […]

Czytaj dalej


Eko-znaki SPA

Jemy ekologiczną żywność, stosujemy ekologiczne programy prania i zmywania, ekologia staje się coraz bardziej popularna w budownictwie. Nie dziwi więc, że rozwija się też trend eko SPA, już nie tylko w Europie Zachodniej, ale także w Polsce. Należy jednak pamiętać, że eko to nie tylko kosmetyki oparte na naturalnych składnikach, ale też używanie naturalnych materiałów […]

Czytaj dalej


Ekologiczne podejście

AquaCity Poprad– Słowacja AquaCity Poprad to pierwszy kompleks relaksacyjny w Europie Środkowej, który otrzymał certyfikat Green Globe, jeden z najwyższych standardów przyznawanych organizacjom z branży turystycznej. Gwarantuje on, że AquaCity dotrzymuje najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska naturalnego, a także wspiera społeczność lokalną i gospodarkę. Dzięki wykorzystaniu energii słonecznej i wód geotermalnych ośrodek zachowuje niezależność […]

Czytaj dalej


Krasicki z obserwatorium i biblioteką

Co wyróżnia hotel Krasicki spośród innych hoteli w Polsce, poza oczywiście jego wielkim patronem? Prawie wszystko. Np. biblioteka w Baszcie Prochowej czy obserwatorium w Wieży Zegarowej. Usytuowany w sercu Lidzbarka Warmińskiego, określanego Perłą Warmii, położony w widłach rzek Łyny i Symsarny, hotel Krasicki stanowi historyczne przedzamcze Zamku Biskupów Warmińskich – jednego z najcenniejszych zabytków Warmii […]

Czytaj dalej


Jak się chronić przed zatruciem gościa? Ubezpieczeniem

Co roku w Polsce odnotowuje się kilkadziesiąt tysięcy zatruć pokarmowych rocznie. Do ilu z nich dochodzi w restauracjach hotelowych? Dokładna liczba nie jest znana, ale każdy udowodniony przypadek wiąże się z koniecznością wypłaty odszkodowania na rzecz konsumenta. Jak można zminimalizować ryzyko?   Kodeks cywilny mówi o obowiązku naprawienia szkody, która powstała z winy danego podmiotu. […]

Czytaj dalej


Otwarcie hotelu Galaxy w Krakowie

Pod hasłem „Galaktyka muzyki, obrazu i światła” odbyła się impreza oficjalnie inaugurująca działalność 4-gwiazdkowego hotelu Galaxy, na którą przybyło blisko 500 osób. Sceneria imprezy nawiązywała do nazwy hotelu i utrzymana była w kosmicznym klimacie z wykorzystaniem wszystkich możliwości technicznych, audiowizualnych i powierzchniowych obiektu, w ramach których zaprezentowano działalności realizowane w Galaxy (Hotel Galaxy, Restauracja Andromeda, […]

Czytaj dalej


Kształcenie kadry dla sektora HORECA

Problem poziomu przygotowania kadry dla branży HORECA zawiera w sobie kilka kwestii, które należy rozważać indywidualnie: – oczekiwania branży wobec kandydatów; – oczekiwania samych kandydatów; – możliwości organizacyjne placówek przygotowujących kadrę.   Jeżeli chodzi o pierwszy aspekt, czyli oczekiwania branży hotelarskiej wobec kandydatów (kształconych m.in. w szkołach i uczelniach zawodowych) to otwarte pozostaje pytanie, na […]

Czytaj dalej