Wszystko o okleinach i tapetach

Zacząć należy od tego, co nie jest ani tapetą, ani okleiną ścienną? A nie są nią: włókno szklane, tkane o różnych wzorach przeplotu i w postaci włókniny; farba malarska, zwana przez niektórych producentów „płynną tapetą”, nakładana pędzlem; tzw. „tapeta japońska”, w postaci płynnej pulpy nakładanej jak tynk dekoracyjny; podkład malarski, w postaci papierowej taśmy, zwanej […]

Czytaj dalej


Czysto pod nogami

Jakie będzie pierwsze wrażenie gościa, jeśli zamiast pięknego lśniącego gresu zobaczy podłogę brudną, niedoczyszczoną, pełną smug po mopie lub pozostałości zaschniętej chemii?   Utrzymanie czystości w hotelu na odpowiednim, wysokim poziomie jest dużym wyzwaniem, i stoi ono przed managerem służby pięter. Właśnie od tej osoby zależy realizacja zadań przez personel sprzątający. Dlatego podstawowym warunkiem utrzymanie […]

Czytaj dalej


Recepcja SPA − centrum zysków

Recepcja SPA jest sercem każdego obiektu. Goście rezerwują tu zabiegi, ale także spodziewają się profesjonalnej porady i pomocy w ich najlepszym wyborze. Takie wymagania zobowiązują. Recepcja to centrum dowodzenia oraz… mnożenia zysków, dlatego nie można marginalizować jej roli w strukturze dobrze zarządzanego hotelowego SPA. Z reguły, mówiąc o hotelowym SPA mamy na myśli kosmetyczki lub […]

Czytaj dalej


Eko-znaki SPA

Jemy ekologiczną żywność, stosujemy ekologiczne programy prania i zmywania, ekologia staje się coraz bardziej popularna w budownictwie. Nie dziwi więc, że rozwija się też trend eko SPA, już nie tylko w Europie Zachodniej, ale także w Polsce. Należy jednak pamiętać, że eko to nie tylko kosmetyki oparte na naturalnych składnikach, ale też używanie naturalnych materiałów […]

Czytaj dalej


Ekologiczne podejście

AquaCity Poprad– Słowacja AquaCity Poprad to pierwszy kompleks relaksacyjny w Europie Środkowej, który otrzymał certyfikat Green Globe, jeden z najwyższych standardów przyznawanych organizacjom z branży turystycznej. Gwarantuje on, że AquaCity dotrzymuje najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska naturalnego, a także wspiera społeczność lokalną i gospodarkę. Dzięki wykorzystaniu energii słonecznej i wód geotermalnych ośrodek zachowuje niezależność […]

Czytaj dalej


Krasicki z obserwatorium i biblioteką

Co wyróżnia hotel Krasicki spośród innych hoteli w Polsce, poza oczywiście jego wielkim patronem? Prawie wszystko. Np. biblioteka w Baszcie Prochowej czy obserwatorium w Wieży Zegarowej. Usytuowany w sercu Lidzbarka Warmińskiego, określanego Perłą Warmii, położony w widłach rzek Łyny i Symsarny, hotel Krasicki stanowi historyczne przedzamcze Zamku Biskupów Warmińskich – jednego z najcenniejszych zabytków Warmii […]

Czytaj dalej


Jak się chronić przed zatruciem gościa? Ubezpieczeniem

Co roku w Polsce odnotowuje się kilkadziesiąt tysięcy zatruć pokarmowych rocznie. Do ilu z nich dochodzi w restauracjach hotelowych? Dokładna liczba nie jest znana, ale każdy udowodniony przypadek wiąże się z koniecznością wypłaty odszkodowania na rzecz konsumenta. Jak można zminimalizować ryzyko?   Kodeks cywilny mówi o obowiązku naprawienia szkody, która powstała z winy danego podmiotu. […]

Czytaj dalej


Otwarcie hotelu Galaxy w Krakowie

Pod hasłem „Galaktyka muzyki, obrazu i światła” odbyła się impreza oficjalnie inaugurująca działalność 4-gwiazdkowego hotelu Galaxy, na którą przybyło blisko 500 osób. Sceneria imprezy nawiązywała do nazwy hotelu i utrzymana była w kosmicznym klimacie z wykorzystaniem wszystkich możliwości technicznych, audiowizualnych i powierzchniowych obiektu, w ramach których zaprezentowano działalności realizowane w Galaxy (Hotel Galaxy, Restauracja Andromeda, […]

Czytaj dalej


Kształcenie kadry dla sektora HORECA

Problem poziomu przygotowania kadry dla branży HORECA zawiera w sobie kilka kwestii, które należy rozważać indywidualnie: – oczekiwania branży wobec kandydatów; – oczekiwania samych kandydatów; – możliwości organizacyjne placówek przygotowujących kadrę.   Jeżeli chodzi o pierwszy aspekt, czyli oczekiwania branży hotelarskiej wobec kandydatów (kształconych m.in. w szkołach i uczelniach zawodowych) to otwarte pozostaje pytanie, na […]

Czytaj dalej


4. urodziny Holiday Inn Warszawa Józefów

W niedzielę 4 września w Holiday Inn Warszawa Józefów odbył się piknik dla stałych i potencjalnych klientów hotelu z okazji czwartych urodzin. W tym roku odbywał się pod hasłem Święto Rekreacji, a uczestniczyło w nim ok. 800 osób. Gości przywitali dyrektor hotelu Artur Trukawiński oraz inwestor Marcin Górzyński. Do dyspozycji przybyłym oddano całą ofertę rekreacyjną […]

Czytaj dalej