Golden Tulip w Warszawie

Uroczysta Gala z okazji otwarcia pierwszego w Polsce hotelu pod marką Golden Tulip odbyła się 29 września w hotelu Golden Tulip, który do czerwca działał pod marką Kyriad Prestige. Podczas spotkania obejrzeć można było nowe wnętrze obiektu, które poddano modernizacji z wykorzystaniem naturalnych materiałów, takich jak trawertyn czy naturalne drewno. Nowością w hotelu jest restauracja […]

Czytaj dalej


Zielone Klucze dla hoteli

Green Key – to obecnie najdynamiczniej rozwijający się międzynarodowy system certyfikacji obiektów hotelowych świadomych oddziaływania na środowisko naturalne. Pierwszym hotelem w Polsce, który stał się posiadaczem tego tytułu, był Radisson Blu Warszawa, a obecnie do programu należą wszystkie hotele Radisson w naszym kraju.   Międzynarodowy program Green Key to system certyfikacji obiektów turystycznych, które spełniają […]

Czytaj dalej


Ruszył Blue Diamond koło Rzeszowa

8 października otwarto 4-gwiazdkowy hotel Blue Diamond w centrum sportowo-rekreacyjnym w Nowej Wsi, koło lotniska Jesionka pod Rzeszowem. Dysponuje 51 pokojami, a także bogatą ofertą Wellness & SPA oraz dostępem do szerokiejinfrastruktury rekreacyjnej. W hotelu zastosowano najnowsze rozwiązania proekologiczne.   Blue Diamond do produkcji energii korzysta z kolektorów słonecznych i ogniw fotowoltaicznych, a także z […]

Czytaj dalej


World Travel Awards dla InterContinental Warszawa

InterContinental po raz trzeci z rzędu uznany został za Najlepszy Hotel w Polsce w prestiżowym konkursie World Travel Awards w którym swoje głosy oddało ponad 210 tys. przedstawicieli branży turystycznej z całego świata. Za Najlepszy Hotel w Europie uznano Le Bristol Paris.   Zwycięzców 18. edycji World Travel Awards, nazywanych „turystycznymi Oskarami”, ogłoszono podczas uroczystej […]

Czytaj dalej


Jak badać zadowolenie gości?

Wszyscy świadomi hotelarze doskonale wiedzą, że stałe podwyższanie jakości usług jest kluczową kwestią w zarządzaniu hotelem, jeśli chcemy, aby goście do nas wracali i polecali innym. Problemem jest to, że aby móc się doskonalić, potrzebny jest wzorzec usługi idealnej, do którego możemy porównać naszą usługę, aby określić stopień wykonania celu, czyli osiągniecie doskonałości.   Skąd […]

Czytaj dalej


Struktura hotelu a układ sprawozdania

W poprzednim artykule poświęconym podstawowym informacjom o rachunkowości stwierdziliśmy, że na układ sprawozdań Statement of Income (można przyrównać go do Rachunku Zysków i Strat) oraz Operating Statement (odnosi się jedynie do jego części związanej z działalnością operacyjną) według USALI zasadniczy wpływ ma struktura organizacyjna hotelu wraz z ośrodkami odpowiedzialności. W tym odcinku pokażę, w jaki […]

Czytaj dalej


Powstaje hotel w krzyżackiej warowni

4-gwiazdkowy hotel z 300 pokojami oraz centrum konferencyjno-rekreacyjnym z bogatym zapleczem SPA & Wellness powstaje w krzyżackim zamku w Gniewie na Pomorzu. Biuro Projektowe CKK Architekci z Gdyni, przedstawiło właśnie koncepcję przebudowy zamku.   Zbudowany na przełomie XIII i XIV wieku zamek, który był najpotężniejszą twierdzą Zakonu Krzyżackiego na lewym brzegu Wisły, w 2009 roku […]

Czytaj dalej


Łódź sądzi się z Bacoli za Hiltona

Rozpoczyna się proces Łodzi z firmą Bacoli Properties, która miała postawić do 2010 roku w centrum miasta 5-gwiazdkowy hotel Hilton. Ratusz domaga się 10 mln zł kary za niewywiązanie się z umowy. Na terenie planowanej inwestycji przy skrzyżowaniu ul. Piotrkowskiej z al. Mickiewicza cały czas stoi pusta działka. Tymczasem według umowy zakupu z 2007 roku, […]

Czytaj dalej