Jakość pomaga w sprzedaży i buduje zaufanie klienta

Patronem cyklu tematów o franczyzie jest Orbis Każdy właściciel hotelu, dla którego istotną cechą produktu, który oferuje swoim gościom jest jakość, wie jak czaso- i pracochłonny jest proces kontrolny. Proces wdrażany po to, aby dotrzymać obietnicy danej gościowi hotelu podczas zakupu noclegu. Nie od dziś wiadomo, że jedynie nieustający monitoring poziomu jakości usług i produktu […]

Czytaj dalej


Wrzesień

WRZESIEŃ 2009 Sowa odchodzi „Po 17 latach pracy szef kuchni warszawskiego hotelu Jan III Sobieski Robert Sowa odchodzi, aby otworzyć własną restaurację”, informowaliśmy pięć lat temu, nie zdając sobie wówczas sprawy, jak ważna jest to informacja w skali całego państwa polskiego. „Sowa był najmłodszym szefem kuchni, gdy obejmował to stanowisko. W tym okresie stworzył wraz […]

Czytaj dalej


Jak dbać o czystość wykładzin

Czystość wykładzin tekstylnych w obiektach hotelowych ma bardzo duży wpływ na estetykę danego miejsca oraz poczucie komfortu gości. Niestety zarządzający obiektami hotelowymi często nie zdają sobie sprawy, że prawidłowe i efektywne utrzymanie czystości wykładzin wymaga systematycznego i planowego przeprowadzania czterech zabiegów: odkurzania, usuwania plam, czyszczenia pielęgnacyjnego i czyszczenia gruntownego (dogłębnego). ODKURZANIE Odkurzanie musi odbywać się […]

Czytaj dalej


Jak wybrać wykładzinę

Wykładziny przeznaczone do hoteli muszą się charakteryzować wyjątkową trwałością i odpornością na ścieranie, zaplamienia, zniekształcania i uszkodzenia mechaniczne oraz niezbędnymi atestami, żeby wytrzymać codzienne intensywne udeptywanie i zabrudzenia nie tracąc swoich właściwości. Do tego odpowiedniej klasy wykładziną można zatuszować pewne niedoskonałości pomieszczeń oraz stworzyć wizualne wrażenie obiektu o wyższym standardzie. Wykładziny hotelowe, które są narażone […]

Czytaj dalej


Jak skomponować ofertę śniadaniową hotelu

Śniadanie to najważniejszy posiłek – również w funkcjonowaniu hotelu. Bardzo często jest to jedyny kontakt gościa z hotelową gastronomią, a jeszcze częściej – ostatni przed wyjazdem. Dlatego ma bardzo istotny wpływ na opinię o całym pobycie. To jakość oferty śniadaniowej jest tym elementem, który gość pamięta opuszczając hotel, bo skorzystał z niej dosłownie przed chwilą. […]

Czytaj dalej


Estetyka połączona z komfortem

Sposób aranżacji przestrzeni wspólnych w hotelach oraz poszczególnych pokoi dostosowuje się do lokalizacji i charakteru prowadzonego miejsca. Inaczej zaaranżowane są obiekty skierowane na gościa rekreacyjnego, a inaczej te nastawione na podróżujących ludzi biznesu. Do tego często w obrębie jednej realizacji wnętrza z powodów funkcjonalnych wyglądem różnią się między sobą.\ Oczywiście kategoryzacja pozwala precyzyjnie określić poszczególne […]

Czytaj dalej


Okiem producentów… wędlin

Ze względu na wskaźnik food cost stosowany w średniej i niższej klasy obiektach hotelowych, niestety obserwujemy brak zróżnicowania w serwowanych gościom śniadaniach. Oznacza to często, co stwierdzamy z przykrością, także słabą jakość przygotowywanych na śniadanie dań i powielanie utartych, niekoniecznie dobrych schematów. W większości hoteli najpopularniejsze są parówki średniej lub niskiej jakości z dużą zawartością […]

Czytaj dalej


Okiem producentów… serów

Śniadanie to jeden z kluczowych elementów, które pozostają w pamięci gości i dla których warto wrócić do konkretnego hotelu. Znam wiele miejsc, do których warto wracać, bo śniadania są tam wyśmienite, różnorodne i zawsze na najwyższym poziomie. Już samo wejście do jadalni, która wypełniona jest śniadaniowym zapachem świeżo palonej kawy, jest smakowite. I nie chodzi […]

Czytaj dalej


Ergonomia bufetu

Główne problemy, na jakie może się natknąć gość podczas śniadania w hotelu, to przede wszystkim produkty żywnościowe bardzo niskiej jakości oraz źle zaplanowany i nieergonomiczny bufet. Sam z własnego doświadczenia wiem, że nie ma nic gorszego jak napój owocowy imitujący sok, produkt kawopodobny mający zastąpić świeżą i aromatyczną kawę czy wysuszona jajecznica z proszku. Nie […]

Czytaj dalej


Śniadania w Polsce za 6,4 euro

Według badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu rezerwacyjnego HRS przez ARC Rynek i Opinia, śniadanie jest trzecim z kolei, po wygodnym łóżku i bezpłatnym WiFi w pokoju, najczęściej wymienianym elementem poczucia komfortu, zapewniającym wzrost efektywności pracy podczas podróży służbowej. Dlatego w ramach trzeciej edycji plebiscytu Hotel Roku, który rozstrzygnięty został w kwietniu, HRS wprowadził nową kategorię […]

Czytaj dalej