10-lecie Holiday Inn Warszawa Józefów na 7 tys. osób

27 maja odbyła się impreza z okazji dziesiątej rocznicy otwarcia hotelu Holiday Inn Warszawa Józefów połączona z obchodami 55-lecia miasta Józefowa. Wydarzenie zorganizowano w formule imprezy masowej – pikniku rodzinnego ze sceną plenerową. Przez cały dzień teren pikniku odwiedziło ponad 7 tys. osób. Program wydarzenia obejmował kilkadziesiąt atrakcji dla dorosłych i dzieci. Zwieńczeniem wieczoru był […]

Czytaj dalej


Żerań – centrum targowe z Marsa. I ibis Styles?

Firma GlobalExpo rozpoczęła na terenie dawnej Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie budowę wielofunkcyjnego kompleksu o powierzchni użytkowej 60 tys. m kw. Jego operatorem będzie firma Centrum Targowo-Kongresowe (d. MT Polska), która przeniesie tu swoje imprezy z hali przy ul. Marsa. Z informacji „Hotelarza” wynika, że powstanie tu też 160-pokojowy ibis Styles. Otwarcie całości planowane jest […]

Czytaj dalej


Grand Hotel Boutique Rzeszów – Nowoczesne rozwiązania w klasycznej formie

Grand Hotel Boutique ulokowany w XVIII-wiecznej kamienicy na Starym Mieście w Rzeszowie reprezentuje typ nowoczesnego obiektu wykorzystującego istniejącą historyczną zabudowę. Każdy z 85 pokoi został indywidualnie zaaranżowany, tak więc w hotelu nie ma dwóch pokoi wyglądających jednakowo. Wszystkie wyposażone są w tablety, a niektóre w saunę i sprzęt do ćwiczeń. W ub.r. hotel gościł czterech […]

Czytaj dalej


Obowiązki hotelu jako pracodawcy

Decydując się na prowadzenie hotelu, przedsiębiorca musi zatrudnić pracowników na podstawie umów o pracę lub umów uregulowanych w kodeksie cywilnym. W zależności od tego, jaką umowę strony zawrą, będę obowiązywały różne regulacje. W wypadku umowy o pracę zarówno przełożonego, jak i pracownika obowiązują przepisy zawarte w kodeksie pracy. Ustawa ta nakłada na każdego pracodawcę wiele […]

Czytaj dalej


Racjonalne gospodarowanie stanami magazynowymi w hotelowych SPA

Usługi SPA opierają się na wykorzystaniu kosmetyków. Dlatego zarządzanie zapasami jest jedną z zasadniczych kwestii w hotelowym SPA. Błędy w tym zakresie mogą doprowadzić do przerwania ciągłości pracy. Ważne są też produkty pomocnicze, jak bielizna zabiegowa, środki do dezynfekcji, ręczniki, o mydle i workach na śmieci nie wspominając. Racjonalna gospodarka nie może się opierać tylko […]

Czytaj dalej


Bursztynowy hotel w Jarosławcu

Wnadmorskim Jarosławcu otwarty został 4-gwiazdkowy hotel Szlak Bursztynowy – Luxury Boutique & Amber SPA z 35 pokojami i pierwszym w Polsce SPA by Succinite oferującym kilkadziesiąt zabiegów z wykorzystaniem kosmetyków z naturalnego bursztynu bałtyckiego. Holel zlokalizowany jest 150 m od morza, w sąsiedztwie Muzeum Bursztynu. Oferuje trzy rodzaje pokoi, wykonanych przez lokalnych rzemieślników: Yacht (meble […]

Czytaj dalej


Dekoracja okna hotelowego

Przepisy dotyczące kategoryzacji hoteli mówią, że pokoje hotelowe muszą być wyposażone w firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło oraz zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne). Reszta pozostaje w rękach inwestorów, projektantów wnętrz i dostawców tekstyliów oraz urządzeń do ich zawieszania. Dekoracja okna w pokoju hotelowym ma spełniać funkcję praktyczną i estetyczną. […]

Czytaj dalej


Aparthotel Termy Uniejów z gwarantowaną stopą zwrotu przez 30 lat

Spółka komunalna Termy Uniejów, zarządzająca kompleksem termalno-basenowym, planuje przy nim budowę aparthotelu ze 172 jednostkami sprzedawanymi w systemie condo z gwarantowaną 7,5-proc. stopą zwrotu rocznie przez 30 lat. Inwestycja ma być oddana do użytku w I półroczu 2019 r. Waparthotelu znajdą się trzy typy pokoi (wszystkie z balkonami i tzw. trzecim kurkiem z wodą termalną): […]

Czytaj dalej


Odliczenie VAT od usługi organizacji kampanii marketingowej

Przedsiębiorcy prowadzący działalność w branży hotelowej chętnie korzystają ze wsparcia agencji marketingowych podczas organizacji akcji i kampanii mających na celu promocję usług hotelarskich, np. w postaci różnego rodzaju konkursów. Agencja organizuje i przeprowadza całą akcję, z zakupem i przekazaniem nagród uczestnikom włącznie, a następnie wystawia fakturę na zleceniodawcę. Tylko czy zleceniodawca może odliczyć w całości […]

Czytaj dalej


Monitoring wizyjny to zbiór danych osobowych – co wynika z tego dla hotelu?

Powszechnie stosowany monitoring ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa gościom hotelowym oraz zabezpieczenie ich mienia, ale jego zamontowanie i użytkowanie niesie ze sobą określone konsekwencje. Obecnie niemal w każdym hotelu można spotkać się z monitoringiem wizyjnym, ale czy każdy hotelarz wie, jakie pociąga to za sobą obowiązki prawne? W polskim prawie nie ma przepisów, które kompleksowo […]

Czytaj dalej