WARSZAWA: powstaną hotele Vienna House na Służewcu

Sieć Vienna House potwierdziła informacje „Hotelarza” z ubiegłego wydania – w Warszawie na Służewcu otworzy latem przyszłego roku 4-gwiazdkowy hotel ze 164 pokojami i 300 m kw. powierzchni konferencyjnej. Wartość inwestycji wyniesie 22 mln euro, a inwestorem jest fundusz kapitałowy Garvest z Poznania, od którego Vienna House będzie dzierżawiła obiekt. To szósty hotel w tej […]

Czytaj dalej


Nowi dyrektorzy regionalni IGHP

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego powołała dwóch nowych dyrektorów regionalnych. W regionie dolnośląskim przedstawicielem IGHP został Maciej Knyrek, dyrektor generalny hotelu AC Hotel by Marriott we Wrocławiu, a w regionie kujawsko-pomorskim Michał Walczak, prezes zarządu Hotelu City w Bydgoszczy. Maciej Knyrek związany jest z hotelarstwem od 1992 r. Karierę zawodową rozpoczął w Szczecinie, pracując dla sieci […]

Czytaj dalej


Od czego zależy konferencyjny sukces hotelu

Konferencje generują w wielu hotelach znaczącą część przychodów, a wymagają stosunkowo niewielkich kosztów, jeśli chodzi o wyposażenie i obsługę. Trzeba tylko najpierw wiedzieć, jak zaplanować funkcje konferencyjne w hotelu – tak jeśli chodzi o ich lokalizację w obiekcie, jak i o miejsce w strukturze przychodów. Trudno znaleźć na rynku hotele, które nie oferują funkcji konferencyjnych. […]

Czytaj dalej


Bitwa o Litwor z Belvederem i Solorzem w tle

Jak u Hitchcocka – zaczęło się od trzęsienia ziemi, a potem napięcie tylko rosło. W nocy 30 lipca 5-gwiazdkowy hotel Litwor w Zakopanem przejęli ochroniarze, którzy wcześniej zameldowali się jako zwykli goście. Wykonywali zadanie zlecone przez nowego właściciela hotelu – kancelarię Modrzejewski i Wspólnicy. Rano zwykli goście musieli się wyprowadzić, a hotel został zamknięty. Kilka […]

Czytaj dalej


Jak urządzić salę konferencyjną

Każda konferencja rządzi się swoimi prawami, dlatego jest mnóstwo sposobów urządzenia sali konferencyjnej. Skupmy się na najpopularniejszych, których celem jest powiększenie pojemności, a także wprowadzenie odpowiedniego klimatu, adekwatnie do rangi imprezy. Idealnym rozwiązaniem jest uniwersalna sala konferencyjna, która może dostosować się do różnych wizji organizatorów. Elastyczność to podstawa. Tak samo jak estetyka, która nie może […]

Czytaj dalej


Największe sieci i marki hotelarskie na świecie

Amerykański magazyn „Hotels” opublikował swoje coroczne zestawienie największych sieci i marek hotelarskich na świecie. Wśród sieci bezdyskusyjnym liderem po przyłączeniu Starwooda stał się Marriott International. Orbis jest na 69. miejscu. Wśród marek największą jest chiński Homeinn. Przez ostatnie kilka lat o palmę pierwszeństwa w globalnym hotelarstwie walczyły trzy sieci – Marriott International, Hilton Worldwide i […]

Czytaj dalej


Kodeks etyczny pracownika SPA – co powinien zawierać

Kodeks etyczny pracownika hotelowego SPA to zbiór zasad i wzajemnych zobowiązań. Prawie każda firma, także hotelarska, stara się przygotować zbiór zasad, które będą obowiązywały w miejscu pracy. Zasady te mają ogromne znaczenie dla kształtowania kultury organizacyjnej oraz budowania pozytywnych relacji z gościem. Czy w obiektach SPA istnieją dokumenty określające takie zasady? Co powinny zawierać i […]

Czytaj dalej