Franczyzę czas zacząć

Wybraliśmy lokalizację, zorganizowaliśmy finansowanie, podpisaliśmy umowę franczyzową, kończymy właśnie budować i wykańczać nasz obiekt. Nie pozostało już nic innego, jak tylko otwarcie hotelu. Czy aby na pewno tylko?

 

Otwarcie obiektu franczyzowego i włączenie go do ogólnoświatowej sieci to dosyć skomplikowany proces i należy się do niego właściwie przygotować. Nie będę się rozpisywać o standardowych elementach otwarcia czy takich, które powinny być standardowe dla większości obiektów, skupię się jedynie na tych, które mogą okazać się bardzo ważne w odniesieniu do hoteli franczyzowych.

 

ODBIORY

Nie bez powodu użyta jest tu liczba mnoga. I nie mam na myśli odbiorów obiektu przez straż pożarną czy Sanepid (co oczywiście jest ważne i konieczne), ale odbiory hotelu przez sieć. Z jednej strony musimy być przygotowani na odbiór techniczny tzn. na bardzo szczegółowe i drobiazgowe sprawdzenie, czy wszystko jest zgodne zarówno z zaakceptowanym wcześniej przez sieć projektem, jak i z poczynionymi w trakcie trwania budowy uzgodnieniami. Bądźmy cierpliwi – cały proces może potrwać jakiś czas i niekoniecznie zakończy się sukcesem. Oznacza to kolejne dni poświęcone na poprawki i ponowną kontrolę. Jeżeli zatwierdzaliśmy wcześniej pokój wzorcowy bądźmy przygotowani na to, iż może się zdarzyć taka sytuacja, że sprawdzone zostaną wszystkie pokoje, nie tylko wybrane. Nie wynika to ze złośliwości sprawdzającego, ale z odpowiedzialności, jaką ponosi w przypadku odebrania źle wykonanego hotelu. Im bardziej szanowana sieć, tym bardziej wnikliwy odbiór techniczny. Nie warto więc liczyć na to, że niedokładnie wykonana praca nie zostanie zauważona – zwróćmy uwagę na dokładność i solidność wykonania w trakcie całego procesu powstawania hotelu. Sprawdzane są również scenariusze pożarowe i sprawność funkcjonowania większości systemów i instalacji. W zależności od sieci, z którą mamy do czynienia, dla jednych dane elementy są ważniejsze, dla drugich zaś – wręcz odwrotnie. Najlepiej odpowiednio wcześnie dowiedzieć się z [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Wojciech Popis

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *