Kształcenie kadry dla sektora HORECA

Autor: Piotr Dominik
Problem poziomu przygotowania kadry dla branży HORECA zawiera w sobie kilka kwestii, które należy rozważać indywidualnie: – oczekiwania branży wobec kandydatów; – oczekiwania samych kandydatów; – możliwości organizacyjne placówek przygotowujących kadrę.   Jeżeli chodzi o pierwszy aspekt, czyli oczekiwania branży hotelarskiej wobec kandydatów (kształconych m.in. w szkołach i uczelniach zawodowych) to otwarte pozostaje pytanie, na ile pracodawcy branży HORECA oczekują ukształtowanego pracownika, a na ile kandydata otwartego na „przyuczenie”. Szczególnym miejscem pracy dla absolwentów uczelni w specjalności hotelarstwo i gastronomia są hotele należące do międzynarodowych systemów hotelowych, ponieważ mają one swoje indywidualne wymagania wobec pracowników i na wstępie wdrażają program adaptacji nowo przyjętych pracowników do swoich wymogów postępowania, wyglądu i procedury obsługi gości.   Czego hotel oczekuje od kandydata Praktyka jest kluczem do sprawności i skuteczności postępowania, ale podstawową wiedzę, standardy i umiejętności potencjalny pracownik powinien posiadać już na starcie. Oczywiście każdy pracodawca będzie starał się kształtować go na swój sposób, dostosowując do swoich standardów – komunikacji, obsługi klienta czy choćby ubioru, ale jeżeli te podstawowe umiejętności taka osoba posiada, to proces kształtowania będzie o wiele prostszy. Dla lepszego wdrożenia się w wymogi stawiane przez hotele, student powinien być przygotowany w toku nauki. Pewne standardy mają podstawy w ogólnie przyjętych zasadach, które można znaleźć, chociażby w Kodeksie Etyki Hotelarza. Podobnie sprawa wygląda z pracownikami gastronomii. To szkoła powinna nauczyć ogólnie przyjętych zasad obsługi konsumenta czy też postępowania podczas produkcji potraw. Pracodawca nauczy, w jaki sposób w danym hotelu jest ścielone łóżko, rozliczany pobyt gościa czy też jak w konkretnym lokalu nakrywany jest stół do konsumpcji. Trudniej jednak będzie mu wpoić zasadnicze reguły bycia uczciwym, punktualnym, schludnym i pełnić rolę usługową – tego powinna nauczyć szkoła. Niewątpliwie liczą się umiejętności dodatkowe, które stają się często zasadnicz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *