Czysto pod nogami

Jakie będzie pierwsze wrażenie gościa, jeśli zamiast pięknego lśniącego gresu zobaczy podłogę brudną, niedoczyszczoną, pełną smug po mopie lub pozostałości zaschniętej chemii?



 

Utrzymanie czystości w hotelu na odpowiednim, wysokim poziomie jest dużym wyzwaniem, i stoi ono przed managerem służby pięter. Właśnie od tej osoby zależy realizacja zadań przez personel sprzątający. Dlatego podstawowym warunkiem utrzymanie powierzchni hotelowych w czystości są stałe i różnorodne szkolenia, które panie pokojowe powinny przechodzić, zarówno wewnętrzne – prowadzone przez kierownika służby pięter, jak i zewnętrzne – przez firmy dostarczające profesjonalne środki chemiczne oraz urządzenia do pielęgnacji podłóg, bo siłą rzeczy one znają się najlepiej, jak efektywnie je stosować, aby były wykorzystywane w jak najbardziej efektywny sposób. Po takich szkoleniach personel osiąga profesjonalizm zgodny ze standardem utrzymania czystości w hotelu i cały problem jest już prostszy.

 

Różne powierzchnie i parametry

W obiektach hotelowych, jak chyba w żadnych innych, można znaleźć całą gamę różnego rodzaju powierzchni, które wymagają innych metod dbania o nie. W zależności od przeznaczenia będą to:
  • powierzchnie twarde (gres, marmur, lastryko, granit),

  • powierzchnie miękkie (tarket, linoleum, PCV, kauczuk),

  • wykładziny dywanowe (wykładziny filcowe, tkane, poliamidowe, naturalne, mieszane).


Dlatego dla zachowania ich w jak najlepszym stanie przez jak najdłuższy okres ważne są trzy parametry:
  • zastosowanie odpowiedniej technologii (metody pielęgnacji),

  • wybór właściwego narzędzia,

  • wybór środka chemicznego.


 

Jak czyścić gres i marmur…

Proces utrzymania czystości powierzchni twardych polega na codziennej pielęgnacji za pomocą mopa i wózka dwuwiaderkowego z wyciskarką. Dlaczego dwuwiaderkowego? Ponieważ podczas mycia musimy zachować jak najdłużej czysty mop, który płukany jest w wiaderku z roztworem chemicznym, a do drugiego spływa brud. W taki sposób ograniczamy ilość smug na powierzchni. Codzienną pielęgnację możemy zastosować za pomocą urządzenia szorująco-zbierającego. Ta metoda, nazwijmy ją mechaniczną, powoduje, że na posadzce nie ma pozostałości po chemii, a skuteczność mycia jest większa, poniewa [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Lech Szelemet

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *