Sposoby na nieuczciwego gościa

Nie zawsze udaje się uchronić przed stratami spowodowanymi nieuczciwością klientów hotelu. Dlatego warto wiedzieć, w jaki sposób można wyegzekwować należność, szczególnie gdy gość opuści hotel, nie płacąc za pokój.

Założenie, że każdy gość hotelowy okaże się nieuczciwy i nie będzie chciał zapłacić za swój pobyt wydaje się zdecydowanie na wyrost. W przeciwnym wypadku w każdym hotelu należałoby już przy rejestracji żądać od gościa zapłaty za pobyt.

Gość jeszcze w hotelu W razie podejrzenia, że gość chce nas opuścić bez uiszczenia zapłaty, można przede wszystkim zająć jego mienie wniesione do hotelu, na które przysługuje nam ustawowe prawo zastawu. Oznacza to, że do czasu uregulowania rachunku wolno nam zatrzymać bagaż, laptopa i inne ruchomości wniesione przez gościa. Najlepiej wcześniej oszacować wartość zajmowanego mienia, tak by pokrywała wysokość należności i wystąpić do sądu o zwrot należności hotelu z przedmiotu zastawu, a więc o sprzedaż tego majątku przez komornika w drodze sądowego postępowania egzekucyjnego.

Gość już wyjechał Sytuacja, gdy gość wyjedzie z hotelu bez zapłaty jest trudniejsza, ale również do rozwiązania. Wystarczy, że hotel wystąpi do sądu z pozwem o wydanie nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym. Sąd wydaje wówczas nakaz bez wiedzy uciekiniera na podstawie dostarczo [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Krzysztof Ciepliński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *