Jak szkolić pracowników SPA?

Autor: Anita Bajdalska
Pracownicy hotelowego SPA są żywym dowodem na wysoką lub słabą jakość świadczonych w hotelu usług SPA. Wiedza jaką zdobywają w szkołach jest często całkiem niezła pod względem technicznym, jednak to za mało. Aby zachwycić i zachęcić gościa, potrzeba dużo więcej…   Rekrutacja personelu hotelowego nie należy do zadań łatwych, a duży wpływ na nią ma samo położenia hotelu. Są miejsca na mapie Polski, gdzie pracowników jest bardzo dużo i na jedno miejsce możemy znaleźć nawet 5 – 10 chętnych. Ale zdarzają się też takie miejsca, zwłaszcza w hotelach wypoczynkowych, oddalonych od dużych miast, gdzie znalezienie pracownika jest zadaniem bardzo trudnym. Po analizie wszystkich napływających zgłoszeń wyłania się kilka lub kilkanaście osób, które spełniają wymogi formalne do zatrudnienia w SPA. Ostatecznie podjęta decyzja o zatrudnieniu personelu hotelowego SPA zamyka etap zatrudnienia i rozpoczyna kolejny – Szkolenia nowych adeptów SPA. Kogo zatrudniać do SPA? Czy mają to być osoby posiadające doświadczenie w tej branży, czy też lepiej zatrudnić osobę bez doświadczenia i nad nią pracować w celu wypracowania dobrych praktyk i standardów pracy. Pracownicy posiadający doświadczenie w hotelowych SPA są lepiej wyszkoleni, ale czy według właściwych standardów? Może okazać się, że nie wszystkie przyzwyczajenia są pożądane, a zmiana niektórych z nich będzie niemożliwa… Czasami zatrudnienie absolwentów bez doświadczenie jest sposobem na wykształcenie sobie doskonałego pracownika, tylko pod jednym warunkiem: trzeba zainwestować w taką osobę dużo czasu. Ale może się to opłacić.   Żeby pracownik nie odszedł po szkoleniu Planowanie i organizowanie szkoleń należy rozpocząć od opracowania ich harmonogramu. Podstawową są szkolenia kosmetyczne z procedur i technik wykonywania zabiegów na twarz i ciało. Dalej jest przeszkolenie z urządzeń, jakie stanowią wyposażenie hotelowego SPA i są elementem oferowanych w nim usług. Takie szkolenia należy uzgodnić z dostawcami wyposażenia na etapie zakupu urządzeń. Każde szkolenie powinno być udokumentowane i poświadczone wydaniem imiennego certyfikatu dla osób w nim uczestniczących. Podobnie jest z partnerem kosmetycznym, który w ramach umowy o współpracy zobowiązany jest do przeszkolenia wszystkich pracowników z zakresu zabiegów na twarz, ciało czy też stopy i dłonie. Szkolenia takie należy starannie zaplanować w czasie oraz dopasować je do kwalifikacji i kompetencji zatru [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *