Kolejny hotel w zamku

W Giżycku ruszył 4-gwiazdkowy butikowy hotel St Bruno z 69 pokojami, którego część znajduje się w odrestaurowanym zamku krzyżackim. Hotel chce zaoferować gościom m.in. Medi-SPA z zabiegami z zakresu medycyny estetycznej i anti-aging. Koszt całej inwestycji szacowany jest na ponad 30 mln zł. Właściciel inwestycji, spółka Zamek Giżycki, otrzymała na nią 8,75 mln zł unijnej […]

Czytaj dalej


Departament: GASTRONOMIA – F&B

Drugim pod względem wielkości sprzedaży spośród departamentów operacyjnych hotelu, po Pokojach, jest z reguły Gastronomia. Oryginalna nazwa tego departamentu brzmi Food and Beverage (F&B) czyli żywność i napoje. Myślę, że angielska nazwa dobrze oddaje intencje, w jakim kierunku jest prowadzona ewidencja przychodów i kosztów w tym departamencie. Gastronomia z reguły kojarzy się z lokalami: restauracjami, […]

Czytaj dalej


Zrównoważona Karta Wyników – narzędzie do zarządzania hotelem

Zarządzanie obiektem hotelowym to wyzwanie porównywalne do pilotowania dużego samolotu pasażerskiego. Jak trudne jest to zadanie widzieliśmy niedawno na warszawskim Okęciu przy brawurowym lądowaniu kapitana Wrony. Moim celem jest pokazanie Państwu, iż tak jak pilotowanie samolotów, tak zarządzanie hotelem powinno odbywać się za pomocą wielu wskaźników, oceniających pozycję hotelu z wielu perspektyw.   Wyobraźmy sobie […]

Czytaj dalej


Opodatkowanie kadry zarządzającej

W swoim expose premier Donald Tusk zapowiedział podwyższenie składki rentowej o 2 punkty proc. oraz ograniczenie możliwości skorzystania z 50-proc. kosztów uzyskania przychodów dla umów autorskich wyłącznie dla przychodów do 85 tys. rocznie. W świetle nadchodzących zmian oraz z uwagi na fakt, że wynagrodzenie kadry zarządzającej w hotelarstwie może stanowić spore obciążenie dla firmy, warto […]

Czytaj dalej


Goście szybko weryfikują ofertę SPA

Rozmowa z Arkadiuszem Dawidowskim, dyrektorem zarządzającym w firmie consultingowej ForSpa   Jaki był dla branży SPA rok 2011? Arkadiusz Dawidowski: Był to rok lekkiego wzrostu, jeżeli chodzi o liczbę nowo otwartych obiektów. Rynek powoli się profesjonalizuje i pozostają na nim gracze, którzy poważenie podchodzą do idei SPA: wprowadzają standardy obsługi, szkolą personel, bardzo dokładnie przygotowują […]

Czytaj dalej


Jak szkolić pracowników SPA?

Pracownicy hotelowego SPA są żywym dowodem na wysoką lub słabą jakość świadczonych w hotelu usług SPA. Wiedza jaką zdobywają w szkołach jest często całkiem niezła pod względem technicznym, jednak to za mało. Aby zachwycić i zachęcić gościa, potrzeba dużo więcej…   Rekrutacja personelu hotelowego nie należy do zadań łatwych, a duży wpływ na nią ma […]

Czytaj dalej


Basen dla zaawansowanych czyli jak uniknąć narzekania na zapach chloru

Motywacja zależy w dużej mierze od samego człowieka. Coraz więcej obiektów hotelowych w Polsce inwestuje w tworzenie basenów. Posiadanie basenu podnosi atrakcyjność obiektu oraz pozwala na rozszerzenie wachlarza dostępnych w hotelach usług. Kluczowe dla odpowiedniego funkcjonowania i komfortu korzystania z niego jest odpowiedni system uzdatniania wody.   Uzdatnianie jest to doprowadzenie wody do parametrów wymaganych […]

Czytaj dalej


Czy warto wydzierżawić basen?

Basen i strefa Wellness to obszar, który często ma decydujący wpływ na wybór hotelu przez gości. Ale koszt utrzymania tego obszaru stanowi niemałą część całości kosztów hotelu. Alternatywą może być wydzierżawienie lub oddanie go firmie zewnętrznej w zarządzenie. Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania?   Z reguły korzystanie z basenu i całej strefy Wellness […]

Czytaj dalej


Komplet prysznicowy Raindance Select 360

zaprojektowany został przez Phoenix Design. Komplet wyposażony jest w główkę Raindance Select 150 oraz czworokątną głowicę górną o szerokości 360 mm, do której wodę doprowadza płaski drążek. Strumień wypływający z głowicy jest miękki, napowietrzony i opływa całą sylwetkę na szerokość ramion, ponieważ głowica ma kształt prostokątny. Nowy termostat Ecostat Select pełni oprócz swej zwykłej roli […]

Czytaj dalej


Produkcja nowej serii kosmetyków

Fleur Absolue firmy GALIMARD znalazła się w rękach ADA Cosmetics International. Wiodący w Europie producent kosmetyków hotelowych opracował nową recepturę, spełniając przy tym najwyższe wymagania dotyczące bezpieczeństwa skóry i środowiska.   Owocowo-kwiatowy zapach brzoskwini, śliwki i melona, deszcz kwiatów pełen konwalii, frezji i róż, wyraźne oraz ciepłe aromaty drzewa nadają tej kompozycji lekko zmysłowej nuty. […]

Czytaj dalej