Kolejny hotel w zamku

W Giżycku ruszył 4-gwiazdkowy butikowy hotel St Bruno z 69 pokojami, którego część znajduje się w odrestaurowanym zamku krzyżackim. Hotel chce zaoferować gościom m.in. Medi-SPA z zabiegami z zakresu medycyny estetycznej i anti-aging. Koszt całej inwestycji szacowany jest na ponad 30 mln zł. Właściciel inwestycji, spółka Zamek Giżycki, otrzymała na nią 8,75 mln zł unijnej […]

Czytaj dalej


Skuteczna rekrutacja

Sektor hotelarski wkroczył w fazę intensywnego rozwoju, a to pociąga za sobą konieczności konkurowania o jak najlepszą kadrę. Rośnie więc świadomość własnej wartości kandydatów, a tym samym ich oczekiwania wobec pracodawców. I nie są to tylko oczekiwania finansowe. Coraz większe znaczenie ma wiarygodność i uczciwość biznesowa. Rekrutacja pracowników do hotelu jest procesem bardzo kosztownym, a […]

Czytaj dalej


Crown Piast – Hotel & Park w Krakowie

Crown Piast Hotel & Park Miasto: Kraków Kategoria przyznana: 5 Liczba pokoi: 179 / Liczba miejsc noclegowych: 350 Liczba lokali gastronomicznych: 2 / Liczba miejsc gastronomicznych: 300 Liczba sal konferencyjnych: 8 / Liczba miejsc w salach konferencyjnych: 500 SPA: fitness, sauna, jacuzzi Liczba zatrudnionych: 100   5-gwiazdkowy Crown Piast Hotel & Park to zespół hotelowo-konferencyjny, […]

Czytaj dalej


Hosting – gościnność internetu

Internet, ze swoim specyficznym językiem i funkcjami jakie oferuje, może się wydawać nieprzystępny, czy wręcz odpychający dla wielu właścicieli małych i średnich hoteli. Jednak pod pozornie niezrozumiałą oprawą każdy właściciel znajdzie niezwykłe atuty, dające duże możliwości bez specjalnego wysiłku. Im więcej będziemy wiedzieć o możliwościach, jakie w dzisiejszych czasach daje internet, tym lepiej będziemy mogli […]

Czytaj dalej


Departament: GASTRONOMIA – F&B

Drugim pod względem wielkości sprzedaży spośród departamentów operacyjnych hotelu, po Pokojach, jest z reguły Gastronomia. Oryginalna nazwa tego departamentu brzmi Food and Beverage (F&B) czyli żywność i napoje. Myślę, że angielska nazwa dobrze oddaje intencje, w jakim kierunku jest prowadzona ewidencja przychodów i kosztów w tym departamencie. Gastronomia z reguły kojarzy się z lokalami: restauracjami, […]

Czytaj dalej


Zrównoważona Karta Wyników – narzędzie do zarządzania hotelem

Zarządzanie obiektem hotelowym to wyzwanie porównywalne do pilotowania dużego samolotu pasażerskiego. Jak trudne jest to zadanie widzieliśmy niedawno na warszawskim Okęciu przy brawurowym lądowaniu kapitana Wrony. Moim celem jest pokazanie Państwu, iż tak jak pilotowanie samolotów, tak zarządzanie hotelem powinno odbywać się za pomocą wielu wskaźników, oceniających pozycję hotelu z wielu perspektyw.   Wyobraźmy sobie […]

Czytaj dalej


Opodatkowanie kadry zarządzającej

W swoim expose premier Donald Tusk zapowiedział podwyższenie składki rentowej o 2 punkty proc. oraz ograniczenie możliwości skorzystania z 50-proc. kosztów uzyskania przychodów dla umów autorskich wyłącznie dla przychodów do 85 tys. rocznie. W świetle nadchodzących zmian oraz z uwagi na fakt, że wynagrodzenie kadry zarządzającej w hotelarstwie może stanowić spore obciążenie dla firmy, warto […]

Czytaj dalej


Goście szybko weryfikują ofertę SPA

Rozmowa z Arkadiuszem Dawidowskim, dyrektorem zarządzającym w firmie consultingowej ForSpa   Jaki był dla branży SPA rok 2011? Arkadiusz Dawidowski: Był to rok lekkiego wzrostu, jeżeli chodzi o liczbę nowo otwartych obiektów. Rynek powoli się profesjonalizuje i pozostają na nim gracze, którzy poważenie podchodzą do idei SPA: wprowadzają standardy obsługi, szkolą personel, bardzo dokładnie przygotowują […]

Czytaj dalej


Jak szkolić pracowników SPA?

Pracownicy hotelowego SPA są żywym dowodem na wysoką lub słabą jakość świadczonych w hotelu usług SPA. Wiedza jaką zdobywają w szkołach jest często całkiem niezła pod względem technicznym, jednak to za mało. Aby zachwycić i zachęcić gościa, potrzeba dużo więcej…   Rekrutacja personelu hotelowego nie należy do zadań łatwych, a duży wpływ na nią ma […]

Czytaj dalej