Bardzo inteligentny hotel

Autor: Daniel Miłosz
Daniel Miłosz
dyrektor działu wsparcia technicznego Qumak-Sekom S.A.

Najnowocześniejsze systemy automatycznie nadzorujące i zarządzające całą infrastrukturą obiektów hotelowych potrafią nie tylko ustrzec przed niepożądanymi gośćmi, ale również odpowiednio "przygotować" pokój na powitanie klienta. Czy systemy BMS (Building Management System) są we współczesnym hotelu koniecznością, czy fanaberią?


Technologie wykorzystywane w nowoczesnych budynkach oferują użytkownikom szereg interesujących rozwiązań oraz szerokie spektrum możliwości. Trudno dzisiaj wyobrazić sobie galerie handlowe, nowoczesne hotele i biurowce bez systemów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo. Jeszcze trudniej byłoby zrozumieć brak rozwiązań podnoszących komfort i obniżających koszty eksploatacji.

Automatyczny nadzorca

BMS to zintegrowany system zarządzania automatyką budynku, zbierający informacje z wszystkich instalacji i urządzeń oraz zapewniający komunikację i wymianę danych pomiędzy poszczególnymi systemami. Zastosowanie tego rozwiązania zapewnia łatwiejsze zarządzanie obiektem, system może bowiem "samodzielnie" reagować w zmieniających się sytuacjach eksploatacyjnych i awaryjnych, w zależności od stopnia zagrożenia i miejsca jego wystąpienia. BMS ma jasno określony priorytet - jest nim optymalizacja pracy wszystkich instalacji. Koncepcja zarządzania budynkiem zakłada współdziałanie dwóch grup systemów: jednej odpowiedzialnej za bezpieczeństwo oraz drugiej obejmującej komfort i eksploatację.

Korzyści wynikające ze stosowania systemów BMS:
  • Inwestorzy i właściciele:
Obniżenie kosztów eksploatacji poprzez ograniczenie zużycia mediów
Łatwość rozliczeń z poszczególnymi użytkownikami obiektu
Łatwość adaptacji powierzchni typu open space
Łatwość konserwacji systemów, monitorowania stanu urządzeń
Zwiększenie bezpieczeństwa osób i mienia
Efektywne wykorzystanie czasu pracy personelu technicznego
Skuteczna i wydajna komunikacja wewnątrz firmy oraz z jej otoczeniem zewnętrznym Obniżenie stawek ubezpieczeniowych
Podniesienie wartości użytkowej i rynkowej obiektu
Wzrost stopnia wykorzystania powierzchni
  • Użytkownicy:
Wysoki komfort środowiska pracy
Ponoszenie rzeczywistych kosztów za wykorzystane media
Zwiększony poziom bezpiecze
[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *