15 rad jak korzystać z Social Media 2.0

Social Media 2.0 wymagają czegoś więcej niż tylko zbudowania platformy społecznościowej i obserwowania, jak rośnie. Ideą zaawansowanego przekazu społecznego przez Social Media jest skoncentrowanie się na odwiecznej sztuce konwersacji.


Eksperci uczestniczący w panelu dyskusyjnym podczas Southern Lodging Summit @ Memphis podzielili się swoimi obserwacjami i doświadczeniami dotyczącymi rozwoju zjawiska Social Media w hotelarstwie. Ich dyskusję przytoczył serwis www.hotelnewsnow.com Chcemy prowadzić rozmowę z gościem, a nie zamiast niego – tłumaczył ideę Social Mediów w hotelarstwie Jerry Stafford, regionalny dyrektor ds. revenue management w Davidson Hotels & Resorts. Justin Holmerud, field marketing social media, mobile & video manager w Starwood Hotels & Resorts Worldwide, stwierdził, że zaangażowanie użytkowników SM w rozmowę jest pierwszym krokiem do stworzenia z nich ambasadorów hotelu. Tylko 36 proc. tych, którzy rejestrują się jako fani, kupują potem usługi w hotelu. Reszta to ludzie, którzy podążają za hotelem, czytają posty na Facebooku, odbierają wiadomości e-mail, czekają na tweety, ale nie idą dalej. Nie angażują się w relacje hotelem na każdym poziomie, czyli np. komercyjnym. Następnym rodzajem użytkowników, obok fanów, są „zaangażowani” (engagers). Oni wchodzą w bezpośrednie interakcje z hotelem i są bardzo dobrymi rzecznikami hotelu. – To oni komentują twoją obecność na Facebooku, przesyłają informacje do swoich znajomych, którzy przesyłają to do swoich znajomych, itd. W ostatecznym rozrachunku, social media to wszystko to, co wspomaga markę i ją jednocześnie współtworzy – mówił Chris Jackson, wiceprezes G Commerce Solutions. – Kiedy już uda się taką markę wykreować wspólnie z fanami i zaangażowanymi, mogą oni uznać, że warto coś kupić z twojej oferty produktów, ponieważ poczują się jej współtwórcami i współwłaścicielami, będą bardziej skłonni do rozmowy o hotelu, do korzystania z niego, a także do dzielenia się tym doświadczeniem z przyjaciółmi i rodziną. Oto 15 rad ekspertów, które powinny się przydać każdemu hotelarzowi.

 

1. Określ swój cel

Przede wszystkich trzeba patrzeć na Social Media przez pryzmat celu, jaki chcemy osiągnąć, a nie przez pryzmat tworzenia różnych kanałów i platform SM. Określ, co starasz się osiągnąć, jeszcze zanim zaczniesz tworzyć kanały dotarcia, którymi będziesz próbował to osiągnąć. Kluczem do rozpoczęcia tego procesu jest określenie długoterminowej polityki hotelu i marki opartej na zrównoważonym rozwoju i zdefiniowanie swojej przewagi konkurencyjnej. Ale trzeba wspomnieć o jednym zastrzeżeniu. Jeśli uruchomisz fan page na Facebooku czy założysz konto na Twitterze, to już tak trzymaj i używaj go co najmniej raz dziennie. Jeśli nie możesz tego robić często, to moja [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Piotr Stawiński

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *