Mövenpick zmienia nazwę w Chinach

Szwajcarska sieć hotelarska Mövenpick Hotels & Resorts ogłosiła, że działać będzie w Chinach pod nazwą Rui Xiang, co oznacza „przynosi ci radość i szczęście ze szwajcarską jakością”.   Nowa identyfikacja została stworzono we współpracy z międzynarodową agencją Interbrand, specjalizującą się w kreowaniu marek, po intensywnych badaniach konsumentów w Hong Kongu, Pekinie i Szanghaju. Mövenpick pracuje […]

Czytaj dalej


Armani w Mediolanie

Armani Hotel Milano drugi po działającym w najwyższym budynku świata Burj Khalifa w Dubaju, hotel sieci Armani Hotels & Resorts, otwarty został w Mediolanie. Oferuje 95 pokoi, od 45-metrowych Armani Deluxe Rooms po Armani Presidential Suites o powierzchni 200 mkw. na dwóch poziomach. Każda łazienka posiada kabinę prysznicową wyposażoną w lustra weneckie. Wszystkie przestrzenie ogólnodostępne […]

Czytaj dalej


Rusza Narvil nad Narwią

W czerwcu gości zacznie przyjmować 4-gwiazdkowy hotel Narvil Conference & SPA w Serocku z 332 pokojami, 32 salami konferencyjnymi, Centrum SPA z 12 gabinetami, zapleczem rekreacyjno–rozrywkowymi i parkingiem na 350 samochodów. To największy hotel otwierany w tym roku.   Obiekt zlokalizowany na 7-hektarowym zadrzewionym terenie oparł swoją koncepcję na związkach z naturą i z woda. […]

Czytaj dalej


Accor sprzedał Novotel Times Square

Accor sprzedał hotel Novotel Times Square w Nowym Jorku za 71 mln euro. Nadal będzie zarządzał 480-pokojowym hotelem, a nowi właściciele zainwestują w renowację obiektu 89 mln euro. Nabywcami są Chartres Lodging Group z san Francisco i Apollo Global Management z Nowego Jorku. – Ta transakcja jeszcze raz pokazała naszą zdolność do przyciągania wiodących inwestorów […]

Czytaj dalej


Amorytazja wyposażenia hotelu

Hotel to nie tylko budynek, ale również, a może nawet przede wszystkim to, co się w nim i wokół niego mieści. Z podatkowego punktu widzenia, wydatki na wyposażenie pokoi czy urządzenia w hotelowej kuchni, a także wystrój i dekorację holu i innych wnętrz mogą zasadniczo stanowić koszty uzyskania przychodów. Istotne jest jednak, by takie koszty […]

Czytaj dalej


15 rad jak korzystać z Social Media 2.0

Social Media 2.0 wymagają czegoś więcej niż tylko zbudowania platformy społecznościowej i obserwowania, jak rośnie. Ideą zaawansowanego przekazu społecznego przez Social Media jest skoncentrowanie się na odwiecznej sztuce konwersacji. Eksperci uczestniczący w panelu dyskusyjnym podczas Southern Lodging Summit @ Memphis podzielili się swoimi obserwacjami i doświadczeniami dotyczącymi rozwoju zjawiska Social Media w hotelarstwie. Ich dyskusję […]

Czytaj dalej


Wrażliwa pościel

Pościel należy do najbardziej „wrażliwych” elementów wyposażenia hotelu. Z jednej strony, dlatego że od jej jakości i, przede wszystkim, czystości zależy, jakie wrażenie wyniesie gość po wizycie w hotelu, z drugiej, bo jej niemal codzienne pranie stanowi jeden z największych kosztów codziennego funkcjonowania obiektu. Z czystej bawełny czy z domieszką poliestru? Biała czy kolorowa? Gładka […]

Czytaj dalej


Chcesz zarabiać na SPA? Postaw na sprzedaż detaliczną

Większość managerów obiektów SPA z nieufnością podchodzi do sprzedaży produktów detalicznych i traktuje ją jak zło konieczne. Tymczasem na całym świecie jest to filar całej strategii biznesowej, który przynosi wymierne rezultaty i często decyduje o rentowności całego departamentu SPA.   Na początek obalmy jeden z najważniejszych mitów. Teza, że klienci nie są zainteresowani kupowaniem kosmetyków […]

Czytaj dalej


W górach, nad morzem, na wyspie

Mam 20 lat i jestem tegoroczną absolwentką Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Wiśle. Kiedy cztery lata temu wybierałam właśnie to technikum, nie miałam pojęcia o hotelarstwie czy gastronomii, teraz nie wyobrażam sobie, że mogłabym wybrać inną szkolę. Czas wybrania pierwszych praktyk nadszedł w drugiej klasie. Rok starsze koleżanki poleciły mi hotel Haffner w Sopocie i taki […]

Czytaj dalej