Jak ustalić ceny usług SPA w hotelu?

Przygotowanie Menu SPA to nie tylko opracowanie listy oferowanych zabiegów, ale, co równie ważne, ustalenie ich cen. Zadanie może wydawać się proste, ale wbrew pozorom wcale takie nie jest. A jeśli ceny będą nieodpowiednie do wartości, jaką klienci są gotowi za nie zapłacić, to całe Menu SPA będzie bezużyteczne.






 

Cena jest elementem, który łączy kupujących i sprzedających, doprowadzając do zawarcia transakcji. Zacznijmy od cech usług SPA oraz metod ustalania na nie cen.

 

Niematerialna, sezonowa, oparta na zaufaniu

Podstawową cechą usług osobistych jest niematerialność. Dopóki nabywca z nich nie skorzysta, nie będzie mógł ich ocenić, kupując niejako kota w worku. Nie wie, czy masaż odbywał się będzie na wygodnym, podgrzewanym łóżku, czy na pokojowym materacu ułożonym na stole przyniesionym z restauracji; nie wie, czy na pewno się zrelaksuje. Ryzykuje podejmując decyzję o wyborze masażu i ufa, że to co dostanie spełni jego oczekiwania. W przypadku usług SPA to zaufanie musi być duże, ponieważ goście oddają w ręce personelu to co mają najcenniejsze: swoje zdrowie i urodę. Jeśli już taką decyzję podejmą, dają tym samym pracownikom ogromny kredyt zaufania, który trzeba spłacić, oferując zabieg naprawdę dobrej jakości. Dlatego goście szukają takich hoteli, którzy swoją marką i standardem gwarantują wysoką jakość świadczonych usług. Takie zaufanie zobowiązuje do tego, aby nieustannie udowadniać swoją wiarygodność na wiele rozmaitych sposobów. Usługa SPA prawie zawsze związana jest z człowiekiem, który ją wykonuje, dlatego ważne jest, aby był profesjonalistą w swoim fachu. Element ludzki przy jej świadczeniu ma ogromne znaczenie dla oceny satysfakcji z wydanych na zabieg pieniędzy. Inną cechą usługi SPA jest jej sezonowość. Podobnie jak w działalności hotelarskiej, również w usługach hotelowych SPA odgrywa ona ogromną rolę. Wszystkie te uwarunkowania mają wpływ na to, w jaki sposób kształtowana jest polityka cenowa hotelowego SPA. Istnieje kilka sposobów ustalania cen na usługi SPA, choć można odnieść wrażenie, że naj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne rabaty na szkolenia organizowane w ramach Akademii Hotelarza
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Autor: Anita Bajdalska

Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *