Jak ustalić ceny usług SPA w hotelu?

Autor: Anita Bajdalska
Przygotowanie Menu SPA to nie tylko opracowanie listy oferowanych zabiegów, ale, co równie ważne, ustalenie ich cen. Zadanie może wydawać się proste, ale wbrew pozorom wcale takie nie jest. A jeśli ceny będą nieodpowiednie do wartości, jaką klienci są gotowi za nie zapłacić, to całe Menu SPA będzie bezużyteczne.   Cena jest elementem, który łączy kupujących i sprzedających, doprowadzając do zawarcia transakcji. Zacznijmy od cech usług SPA oraz metod ustalania na nie cen.   Niematerialna, sezonowa, oparta na zaufaniu Podstawową cechą usług osobistych jest niematerialność. Dopóki nabywca z nich nie skorzysta, nie będzie mógł ich ocenić, kupując niejako kota w worku. Nie wie, czy masaż odbywał się będzie na wygodnym, podgrzewanym łóżku, czy na pokojowym materacu ułożonym na stole przyniesionym z restauracji; nie wie, czy na pewno się zrelaksuje. Ryzykuje podejmując decyzję o wyborze masażu i ufa, że to co dostanie spełni jego oczekiwania. W przypadku usług SPA to zaufanie musi być duże, ponieważ goście oddają w ręce personelu to co mają najcenniejsze: swoje zdrowie i urodę. Jeśli już taką decyzję podejmą, dają tym samym pracownikom ogromny kredyt zaufania, który trzeba spłacić, oferując zabieg naprawdę dobrej jakości. Dlatego goście szukają takich hoteli, którzy swoją marką i standardem gwarantują wysoką jakość świadczonych usług. Takie zaufanie zobowiązuje do tego, aby nieustannie udowadniać swoją wiarygodność na wiele rozmaitych sposobów. Usługa SPA prawie zawsze związana jest z człowiekiem, który ją wykonuje, dlatego ważne jest, aby był profesjonalistą w swoim fachu. Element ludzki przy jej świadczeniu ma ogromne znaczenie dla oceny satysfakcji z wydanych na zabieg pieniędzy. Inną cechą usługi SPA jest jej sezonowość. Podobnie jak w działalności hotelarskiej, również w usługach hotelowych SPA odgrywa ona ogromną rolę. Wszystkie te uwarunkowania mają wpływ na to, w jaki sposób kształtowana jest polityka cenowa hotelowego SPA. Istnieje kilka sposobów ustalania cen na usługi SPA, choć można odnieść wrażenie, że naj [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl



Komentarze

  • Spółka Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o., nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii zamieszczanych przez użytkowników portalu.
  • Spółka zastrzega sobie prawo do usuwania komentarzy naruszających prawo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *