Często powtarzanym stwierdzeniem jest: „ludzie są największym i najcenniejszym zasobem każdego hotelu”. Ale jak cennym? Otóż, pracownik wart jest tyle, ile warte są efekty jego pracy. Pracownik nieefektywny, to pracownik nieopłacalny dla hotelu. W związku z tym zadziwia fakt, że wielu dyrektorów, czy właścicieli hoteli w żaden sposób nie weryfikuje realnego wkładu poszczególnych osób […]
06/2012
Fado w Świdnicy
Świdnicki hotel Fado przyjął pierwszych gości. Nowy obiekt powstał w najstarszej części miasta. 3-gwiazdkowy Fado oferuje 29 pokoi, restaurację, zaplecze konferencyjno-bankietowe oraz strefę Wellness, a także… salę kinową. Zaplecze konferencyjno-bankietowe składa się z trzech sal, mogących pomieścić w sumie ponad 80 osób. W obiekcie znajduje się jedna duża sala, o powierzchni 80 mkw., z możliwością […]
Ceny na EURO Jak mistrzostwa w hotelach?
Wiele różnych emocji targało hotelarzami w czasie Euro 2012. I nie chodziło tylko o grę polskiej reprezentacji. Im bliżej meczów, tym dostępnych było coraz… więcej hoteli po coraz… niższych cenach, niż choćby jeszcze miesiąc wcześniej. Ale nie można powiedzieć, że „Euro się nie sprawdziło”. Bo jednak hotele sprzedały więcej noclegów niż zwykle i to po […]
Mały klucz poważny problem, czyli o zasadzie ograniczonego zaufania, przyzwyczajeniu i audycie operacyjnym
Powierzamy pracownikom nasz majątek, dobre imię, przyszłość biznesu, ale czy dajemy im również narzędzia, aby mogli chronić nas, siebie i nasze dobra? Przyjrzyjmy się realnym, przyjętym w wielu hotelach rozwiązaniom. Każdy kierowca jest szkolony, że na drodze należy zachować zasadę ograniczonego zaufania, tzn. ma prawo liczyć, iż inni uczestnicy ruchu przestrzegają przepisów kodeksu drogowego, […]
Budżetowanie w hotelu przed i po EURO
Gorący czas przygotowań do zawodów Euro 2012 często nie sprzyjał głębszej refleksji. Wielu managerów hoteli, szczególnie w miastach gospodarzach turnieju, tworząc budżety na początku 2012 roku zakładało optymistyczne scenariusze. Wierzono, iż duża liczba turystów-kibiców zagwarantuje wysokie obłożenie bez względu na poziom cen. Ceny więc poszybowały… Nawet o kilkaset procent a wierni kibice mieli nie […]
VAT marża
Analizując zagadnienia podatkowe dotyczące branży hotelarskiej warto poświęcić uwagę szczególnym uregulowaniom dotyczącym opodatkowania usług turystycznych. Usługi hotelarskie, niewątpliwie ściśle związane z turystyką, według ustawy o podatku od towarów i usług stanowią jeden z elementów składowych usługi turystycznej. Jednym z wyjątków od zasad ogólnych w opodatkowaniu podatkiem VAT (zgodnie z którymi za podstawę opodatkowania przyjmuje […]
Choroba legionistów – lepiej zapobiegać
Wszystkich hotelarzy zaszokował komunikat Sanepidu, informujący o wykryciu bakterii legionella we wrocławskim hotelu. Pytań oczywiście było dużo. Co to jest? Jak bardzo niebezpieczna jest ta bakteria? Ale przede wszystkim czy do rozpoczęcia EURO dyrekcja hotelu, w którym mieszkać miała reprezentacja Czech, poradzi sobie z tym problemem. Dzisiaj już wiemy, że wszystko dobrze się skończyło. Warto […]
Wystrój i dekoracja okna
Dekoracja okna w pokoju hotelowym ma spełniać rolę praktyczną jak i estetyczną. W zależności od standardu pokoju hotelowego musi posiadać odpowiednie parametry i wymogi. Kierując się wyborem tkanin, czy to do pokoju w pensjonacie czy hotelu o wysokim standardzie firany jak i zasłony wybieramy kierując się tymi samymi zasadami. Woal na firany Lesław Chwałek, […]
Kryteria i trendy
Podstawowe różnice między telewizorem do użytku w hotelu a domowym polegają na wyposażeniu odbiornika hotelowego w funkcje umożliwiające klonowanie ustawień, takich jak blokowanie niektórych opcji, ograniczanie maksymalnego natężenia dźwięku, itp. Ponadto telewizory hotelowe mają możliwość współpracy z centralką hotelową (serwerem). Jakie funkcje poza oglądaniem programów mogą i powinny oferować telewizory/ekrany hotelowe? Tak naprawdę, te […]
MEDIA W HOTELU Co hotelarze wiedzą o telewizorach?
Telewizory LCD są już standardem w nowych hotelach. Te, które się otwierają muszą się w nie wyposażyć, bo innych już nie ma; te, które kupiły je wcześniej, właśnie je wymieniają (albo przynajmniej powinny to zrobić). Jak wynika z sondy „Hotelarza” hotelarze są świadomi korzyści płynących z posiadania profesjonalnych telewizorów skierowanych dla tej branży np. z […]