EFEKTYWNOŚĆ pracy w hotelu cz.I

Często powtarzanym stwierdzeniem jest: „ludzie są największym i najcenniejszym zasobem każdego hotelu”. Ale jak cennym? Otóż, pracownik wart jest tyle, ile warte są efekty jego pracy. Pracownik nieefektywny, to pracownik nieopłacalny dla hotelu.   W związku z tym zadziwia fakt, że wielu dyrektorów, czy właścicieli hoteli w żaden sposób nie weryfikuje realnego wkładu poszczególnych osób […]

Czytaj dalej


Fado w Świdnicy

Świdnicki hotel Fado przyjął pierwszych gości. Nowy obiekt powstał w najstarszej części miasta. 3-gwiazdkowy Fado oferuje 29 pokoi, restaurację, zaplecze konferencyjno-bankietowe oraz strefę Wellness, a także… salę kinową. Zaplecze konferencyjno-bankietowe składa się z trzech sal, mogących pomieścić w sumie ponad 80 osób. W obiekcie znajduje się jedna duża sala, o powierzchni 80 mkw., z możliwością […]

Czytaj dalej


Ceny na EURO Jak mistrzostwa w hotelach?

Wiele różnych emocji targało hotelarzami w czasie Euro 2012. I nie chodziło tylko o grę polskiej reprezentacji. Im bliżej meczów, tym dostępnych było coraz… więcej hoteli po coraz… niższych cenach, niż choćby jeszcze miesiąc wcześniej. Ale nie można powiedzieć, że „Euro się nie sprawdziło”. Bo jednak hotele sprzedały więcej noclegów niż zwykle i to po […]

Czytaj dalej


ABC strony www

Strona internetowa to klucz do sukcesu hotelu. Niezależnie od jego wielkości i rynku, na którym funkcjonuje strona www jest elementem przyciągającym nowych gości, wizytówką firmy w sieci oraz miejscem prezentacji usług. Hotele, którym zależy na efektywnym wykorzystaniu potencjału internetu, powinny przestrzegać kilku zasad przy konfiguracji i prezentacji swojej strony internetowej.   Pierwszym krokiem do utworzenia […]

Czytaj dalej


O kondycji branży na targachSPA

Pod koniec maja odbyły się 2-dniowe Targi SPA&Wellness w Krakowie. W 6. edycji tej imprezy wzięło udział ok. 70 wystawców, mniej niż w ubiegłym roku. Przybyło ok. 2 tys. zwiedzających. Jak mocną część imprezy stanowiła oferta szkoleniowo-warsztatowa.   Nowości z zakresu medycyny estetycznej, premiery produktów, pokazy technik masażu, zabiegów nieinwazyjnych, kosmeceutyki i urządzenia kosmetyczne, markowe […]

Czytaj dalej


Jak ustalić ceny usług SPA w hotelu?

Przygotowanie Menu SPA to nie tylko opracowanie listy oferowanych zabiegów, ale, co równie ważne, ustalenie ich cen. Zadanie może wydawać się proste, ale wbrew pozorom wcale takie nie jest. A jeśli ceny będą nieodpowiednie do wartości, jaką klienci są gotowi za nie zapłacić, to całe Menu SPA będzie bezużyteczne.   Cena jest elementem, który łączy […]

Czytaj dalej


Wszystko o hotelowej telewizji

Czym się różnią telewizory konsumenckie od hotelowych, a czym CCR od LCD; co powinien mieć telewizor hotelowy, aby był sensowną inwestycją; co kupić i za ile; w którą stronę idzie rozwój technologii hotelowych; jakie błędy najczęściej popełniają hotelarze w tym zakresie? Podsumowujemy wiedzę na ten temat. 1.Telewizor hotelowy w przeciwieństwie do konsumenckiego posiada dodatkowe funkcje […]

Czytaj dalej


Platinum Palace Hotel. Pałac w środku miasta

W pałacowych wnętrzach 5-gwiazdkowego Platinum Palace Hotel – zmodernizowanej z największą precyzją rezydencji rodziny Schoellerów, w której po wojnie działała Akademia Muzyczna, historia łączy się z nowoczesnością. Pieczołowicie odrestaurowane unikatowe detale rzeźbiarskie i sztukatorskie przypominają o wyjątkowym charakterze tego miejsca. Położony w historycznej części Wrocławia, w pobliżu Parku Południowego łączy ekskluzywność i prestiż boutique hotelu […]

Czytaj dalej


Euro 2012

REMCO NORDEN, dyrektor generalny Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre Obecna sytuacja w Polsce jest porównywalna do tej z 2008 roku w Austrii i Szwajcarii oraz w 2006 w Niemczech, gdzie odbywały się podobne imprezy. Hotele odnotowują niższy poziom obłożenia, przy czym stawki noclegowe wzrastają. Efekt ten jest zgodny z naszymi przewidywaniami. Ponieważ w drugiej […]

Czytaj dalej


Otwarcie ibis REDUTA w Warszawie

W samo południe 21 maja odbyła się ceremonia otwarcia hoteli ibis i ibis budget Warszawa Reduta. Uroczystość rozpoczęło przemówienie wiceprezesa zarządu Grupy Accor ds. operacyjnych Yanna Caillère, który przybył z Francji specjalnie na to wydarzenie. Po oficjalnej części uroczystości gościom zaprezentowane zostały nowe pokoje ibis stworzone zgodnie z koncepcją „Coquelicot” charakteryzujące się ciepłą kolorystyką i […]

Czytaj dalej