EFEKTYWNOŚĆ pracy w hotelu cz.I

Często powtarzanym stwierdzeniem jest: „ludzie są największym i najcenniejszym zasobem każdego hotelu”. Ale jak cennym? Otóż, pracownik wart jest tyle, ile warte są efekty jego pracy. Pracownik nieefektywny, to pracownik nieopłacalny dla hotelu.   W związku z tym zadziwia fakt, że wielu dyrektorów, czy właścicieli hoteli w żaden sposób nie weryfikuje realnego wkładu poszczególnych osób […]

Czytaj dalej


Fado w Świdnicy

Świdnicki hotel Fado przyjął pierwszych gości. Nowy obiekt powstał w najstarszej części miasta. 3-gwiazdkowy Fado oferuje 29 pokoi, restaurację, zaplecze konferencyjno-bankietowe oraz strefę Wellness, a także… salę kinową. Zaplecze konferencyjno-bankietowe składa się z trzech sal, mogących pomieścić w sumie ponad 80 osób. W obiekcie znajduje się jedna duża sala, o powierzchni 80 mkw., z możliwością […]

Czytaj dalej


Ceny na EURO Jak mistrzostwa w hotelach?

Wiele różnych emocji targało hotelarzami w czasie Euro 2012. I nie chodziło tylko o grę polskiej reprezentacji. Im bliżej meczów, tym dostępnych było coraz… więcej hoteli po coraz… niższych cenach, niż choćby jeszcze miesiąc wcześniej. Ale nie można powiedzieć, że „Euro się nie sprawdziło”. Bo jednak hotele sprzedały więcej noclegów niż zwykle i to po […]

Czytaj dalej


VAT marża

Analizując zagadnienia podatkowe dotyczące branży hotelarskiej warto poświęcić uwagę szczególnym uregulowaniom dotyczącym opodatkowania usług turystycznych. Usługi hotelarskie, niewątpliwie ściśle związane z turystyką, według ustawy o podatku od towarów i usług stanowią jeden z elementów składowych usługi turystycznej.   Jednym z wyjątków od zasad ogólnych w opodatkowaniu podatkiem VAT (zgodnie z którymi za podstawę opodatkowania przyjmuje […]

Czytaj dalej


Choroba legionistów – lepiej zapobiegać

Wszystkich hotelarzy zaszokował komunikat Sanepidu, informujący o wykryciu bakterii legionella we wrocławskim hotelu. Pytań oczywiście było dużo. Co to jest? Jak bardzo niebezpieczna jest ta bakteria? Ale przede wszystkim czy do rozpoczęcia EURO dyrekcja hotelu, w którym mieszkać miała reprezentacja Czech, poradzi sobie z tym problemem. Dzisiaj już wiemy, że wszystko dobrze się skończyło. Warto […]

Czytaj dalej


Kryteria i trendy

Podstawowe różnice między telewizorem do użytku w hotelu a domowym polegają na wyposażeniu odbiornika hotelowego w funkcje umożliwiające klonowanie ustawień, takich jak blokowanie niektórych opcji, ograniczanie maksymalnego natężenia dźwięku, itp. Ponadto telewizory hotelowe mają możliwość współpracy z centralką hotelową (serwerem).   Jakie funkcje poza oglądaniem programów mogą i powinny oferować telewizory/ekrany hotelowe? Tak naprawdę, te […]

Czytaj dalej


MEDIA W HOTELU Co hotelarze wiedzą o telewizorach?

Telewizory LCD są już standardem w nowych hotelach. Te, które się otwierają muszą się w nie wyposażyć, bo innych już nie ma; te, które kupiły je wcześniej, właśnie je wymieniają (albo przynajmniej powinny to zrobić). Jak wynika z sondy „Hotelarza” hotelarze są świadomi korzyści płynących z posiadania profesjonalnych telewizorów skierowanych dla tej branży np. z […]

Czytaj dalej


ABC strony www

Strona internetowa to klucz do sukcesu hotelu. Niezależnie od jego wielkości i rynku, na którym funkcjonuje strona www jest elementem przyciągającym nowych gości, wizytówką firmy w sieci oraz miejscem prezentacji usług. Hotele, którym zależy na efektywnym wykorzystaniu potencjału internetu, powinny przestrzegać kilku zasad przy konfiguracji i prezentacji swojej strony internetowej.   Pierwszym krokiem do utworzenia […]

Czytaj dalej


O kondycji branży na targachSPA

Pod koniec maja odbyły się 2-dniowe Targi SPA&Wellness w Krakowie. W 6. edycji tej imprezy wzięło udział ok. 70 wystawców, mniej niż w ubiegłym roku. Przybyło ok. 2 tys. zwiedzających. Jak mocną część imprezy stanowiła oferta szkoleniowo-warsztatowa.   Nowości z zakresu medycyny estetycznej, premiery produktów, pokazy technik masażu, zabiegów nieinwazyjnych, kosmeceutyki i urządzenia kosmetyczne, markowe […]

Czytaj dalej